Autor Wątek:  Wskazania przyrządów pomiarowych  (Przeczytany 2251 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darekocur

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Wskazania przyrządów pomiarowych
« dnia: 17 Stycznia 2022, 18:10:35 »
Mam parę spostrzeżeń dotyczących wskazań przyrządów pomiarowych na różnych lokomotywach jednego modelu np. Sm-42.
Wskazanie amperarza: jeden model lokomotywy przy wrzuceniu pierwszej pozycji ledwie ruszy z miejsca i niskie wskazanie na amperomierzu. Inny pojazd wykazuje na pierwszej pozycji znacznie więcej mocy, i widać to na wskazaniu, które zajmuje jedną trzecią tarczy pomiarowej.
Im wyższa moc lokomotywy na I pozycji, ten wskaźnik w miarę zmiany oporów stawianych silnikowi trakcyjnemu przez masę (skład lub samą lokomotywę) rośnie, po czym spada w miarę spadku oporów związanych ze zmianą prędkości.
Tachometr - wzrost prędkości o każdy kolejny km/h powoduje przeskok wskaźnika na tarczy (jak w zegarze mechanicznym), a nie jego płynne przesuwanie się- ale to już szczegół…
Zachowanie generatora prądu, i podzespołów powiązanych z silnikiem spalinowym: wrzucenie I pozycji powoduje zmianę obrotów silnika spalinowego- tak w rzeczywistości jest, w symulacji SM-42 tego nie ma, tylko st-43 ma ten parametr.
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2022, 09:00:30 wysłana przez matek123 »

Offline Pyth00n

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wskazania przyrządów pomiarowych
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Stycznia 2022, 17:40:48 »
Wskazówka prędkościomierza w rzeczywistości nie pracuje płynnie, a właśnie skacze (mówimy o starym Haslerze, nie elektronicznym).
Co do SM42 (nie SM-42) to w rzeczywistości wzrost prędkości obrotowej silnika następuje od pozycji numer 5 (na pozycjach 1-4 silnik ma obroty jałowe).
Z moich krótkich doświadczeń wynika, że na różnych SM42 pierwsza pozycja powoduje różne skutki, od praktycznie braku reakcji, do reakcji dosyć znacznej, może zależy to od regulacji jakiegoś elementu, a może od jakichś przeróbek w trakcie jakby nie patrzeć długiej już eksploatacji. (PKP Cargo)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Wskazania przyrządów pomiarowych
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Stycznia 2022, 17:44:29 »
Wskazanie amperarza: jeden model lokomotywy przy wrzuceniu pierwszej pozycji ledwie ruszy z miejsca i niskie wskazanie na amperomierzu. Inny pojazd wykazuje na pierwszej pozycji znacznie więcej mocy, i widać to na wskazaniu, które zajmuje jedną trzecią tarczy pomiarowej
Może masz włączoną jazdę manewrową?

Tachometr - wzrost prędkości o każdy kolejny km/h powoduje przeskok wskaźnika na tarczy (jak w zegarze mechanicznym), a nie jego płynne przesuwanie się- ale to już szczegół…
Tak to właśnie ma działać.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Wskazania przyrządów pomiarowych
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Lipca 2022, 23:25:35 »
Z moich krótkich doświadczeń wynika, że na różnych SM42 pierwsza pozycja powoduje różne skutki, od praktycznie braku reakcji, do reakcji dosyć znacznej, może zależy to od regulacji jakiegoś elementu, a może od jakichś przeróbek w trakcie jakby nie patrzeć długiej już eksploatacji. (PKP Cargo)

Prawidłowo wyregulowana SM42 na pierwszej pozycji ma bardzo niski prawie niezauważalny prąd na silnikach trakcyjnych. Ma to na celu mniejsze zużycie styków styczników liniowych podczas schodzenia z pozycji, maszynista powinien zejść do pierwszej pozycji poczekać aż prąd spadnie prawie do zera i wtedy przejść na 0 otwierając styczniki liniowe.