Autor Wątek:  Pociagi o specjalnym przeznaczeniu  (Przeczytany 677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 13 Stycznia 2022, 09:27:51 »
Czesc.Czy pomoze mi ktos z Was zweryfikowac zawarte w tym: https://www.sektorkolejowy.pl/po-polskich-torach-jezdzil-juz-pociag-z-predkoscia-ponad-180-km-godz/?fbclid=IwAR1SVOz16bQDIQ1qykLBcPGCjyoDUmU_80faKmATaKV6Qn3CekmLPKAIc4E artykule informacje? Jesli w opisanych tutaj czasach faktycznie takowe sklady poruszaly sie po sieci PKP z takimi predkosciami to czym byly prowadzone, wg jakich wytycznych itp.?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4837
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1354
Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Stycznia 2022, 12:21:20 »
Na jednym z wagonów napisane jest [160]. Czy ten konkretny pociąg jeździł ponad 160 nie wiem.

Natomiast w Polsce zdarzały się wizyty pociągów TGV, ICE i Pendolino. W 1994 fragment pendolino (człon skrajny i 2 środkowe) w okolicy Białej Rawskiej pojechały 250,1 km/h.  Źródło: https://forum.modelarstwo.info/threads/wizyty-szybkich-poci%C4%85g%C3%B3w-w-polsce.12428/
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Stycznia 2022, 21:36:34 »
Te proby po upadku jedynie slusznie minionego systemu, pamietam. Najbardziej intryguje mnie to co napisano w tym artykule o latach 70tych.. Przejazdy vipow z predkosciami pod 200km/h. Jesli w ogole, to domyslam sie ze po CMK ale powiedzcie mi, czym? Niby ep05 miala proby pod Koninem robione i wg zapisow osiagnela 176km/h...

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Stycznia 2022, 20:20:30 »
Nie chce mi się wierzyć, aby w tamtych latach jakakolwiek lokomotywa była w stanie się rozpędzić ponad 200.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Stycznia 2022, 21:53:25 »
Ja bym traktował to w kategoriach legendy, lub wyniku majstrowania przy szybkościomierzach.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Stycznia 2022, 22:14:20 »
Ogólnie w tamtych czasach propaganda i chwalenie się czymś co nie istniało było na porządku dziennym więc nie dziwiłbym się jeżeli w tym przypadku też tak jest.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 874
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 289
Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Stycznia 2022, 12:27:06 »
W tamtych latach testowano duże prędkości, ale od testów do "szybkich jazd" nawet rządowych daleka droga:
1. EU05-29 na odcinku Konin - Spławie poleciała 174 km/h i na tym się skończyło (to były badania m.in. pod przebudowę EU05 na EP05),
2. CC40108 (SNCF) przy testach z dużymi prędkościami połamała pantografy (zresztą niewiele wiadomo o pobycie "Nez casses" w PL).

Dodać należy, że w tamtych czasach jeśli chodzi o pociągi specjalnego znaczenia znacznie ważniejsze były transporty wojskowe w relacjach NRD-PRL-ZSRR i PRL-ZSRR.

I to by było tyle w temacie.

« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2022, 18:56:35 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"