Autor Wątek:  Diesel/el vs elektryki.  (Przeczytany 1879 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Diesel/el vs elektryki.
« dnia: 04 Grudnia 2021, 04:11:51 »
Panowie, ja wiem iz temat symkowych spalinowek oraz ich "nieco oszukanych" fizyk byl juz walkowany ale...
Postawilem sobie na TD 10x 111a (400t) i zaprzegalem do rozruchu tegoz kolejno: BR285, 2x SP45 w ukrotnienu i na koniec eu07. Cel: rozbujac calosc najszybciej jak sie da do 120km/h, zanotowac dystans potrzebny na wykonanie tego zadania oraz sily pociagowe. I tak :BR285 (moc ciagla 2400kW)-120 lapie po ok 4,3 km i zachowuje sile pociagowa ok 65 kN przy tym, 2 ukrotnione sp-45 ( moc ciagla zestawu 2500kW) osiaga 120ke dopiero po 6,3 km przy 35kN, eu07 (moc ciagla 2000kW) potrzebowala3,9 km by rozbujac to do 120 i zachowanych 62 kN sily pociagowej. I teraz pytanie, co jest nie tak? BR285 i siodemka, przy mniej wiecej porownywalnych mocach, podobnie sobie ze skladem poradzily. Klasyczne sp-45 zdecydowanie sa za slabe, podobnie jest z reszta z pozostalymi klasycznymi diesel elektrykami w MaSzynie. Natomiast TRAXX zachwuje sie chyba w miare poprawnie. Wiec w czym jest problen, w fizykach konkretnych poajzdow czy EXE?
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2021, 04:14:22 wysłana przez Konrad_74 »

Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Diesel/el vs elektryki.
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Grudnia 2021, 11:27:12 »
Strzelam brak bocznikowania. Kontrolka na pulpicie się zapala, ale siła pociągowa nie ulega zmianie.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2021, 11:31:34 wysłana przez mareczek »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Diesel/el vs elektryki.
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Grudnia 2021, 14:05:44 »
BR285 ma niewiele wspólnego z prawdziwą charakterystyką.
Mój kanał youtube

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Diesel/el vs elektryki.
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Grudnia 2021, 14:53:22 »
Jeżeli to jest nadal charakterystyka którą skrobałem to jest najwyższy poziom szamyństwa, podstawiane parametry na oko żeby lok nie zdychał przy 60km/h.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Diesel/el vs elektryki.
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Grudnia 2021, 00:09:03 »
Strzelam brak bocznikowania. Kontrolka na pulpicie się zapala, ale siła pociągowa nie ulega zmianie.
Tak, i to juz tez kiedys bylo, pamietam, poruszane. Sprawdzilem teraz su-46 + 400t. Wlaczalem i wylaczalem w fiz dzialanie bocznikow. Nie wplynelo to kompletnie na nic , w obu przypadkach przy 100km/h sila pociagowa ok 49kN i dystans potrzebny na rozpedzenie 5km. Jedyne co w parametrach pod f12 pokazywalo moc pojazdu ok 1150 (bez bocznikow) i ok 1560 ( z bocznikami) ale nie przekladalo sie to zupelnie na zachowanie lokomotywy.