Autor Wątek:  E6ACT - hamulec zespolony  (Przeczytany 1615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KibelAtomowy

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
E6ACT - hamulec zespolony
« dnia: 23 Sierpnia 2021, 17:06:58 »
Witam
Jakieś dziwne jaja są z hamowaniem Dragona - a przeszukiwałem forum i nie znalazłem, by ktoś na to narzekał - może ktoś da radę mnie oświecić, bo generalnie jeżdżę wszystkim praktycznie a tylko tego nie mogę rozgryźć.

1) Sterowanie hamulcem dodatkowym działa normalnie - hamowanie/luzowanie, w trakcie jazdy jak luzuję hamulec dodatkowy wyraźnie słyszę wypuszczanie powietrza i czuję spadek siły hamowania i lokomotywą da się precyzyjnie hamować i stanąć tam, gdzie potrzebuję.
2) Gdy używam hamulca zespolonego, w cylindrach nie zwiększa się ciśnienie - wskazówka dosłownie drgnie na sekundę (w przewodzie zaś spada), ale po paru sekundach lok zaczyna hamować. Jak zahamuje do zera, to dopiero wtedy wskazówki cylindrów łaskawie pokazują, że coś tam w tych cylindrach jest. Gdy jadę i użyłem zespolonego a po tym daję pozycję jazdy lokomotywa nie luzuje, wciskanie zielonego przycisku też nie powoduje wyraźnie odczuwalnego luzowania - dopiero bardzo długie trzymanie go i zwiększenie mocy nastawnikiem powoduje, że lokomotywa przestaje hamować ale powoduje to, że zamiast np zredukować prędkość z 60 km/h do 40, to redukuje mi ją aż do 20-10.

Ogólnie ciężko nią zahamować w konkretnym miejscu, w przypadku jazdy ze składem, lub zmniejszyć prędkość, jest nieprzewidywalna, albo luzuje nagle i wyrywa się do przodu albo staje w miejscu w ogóle.
Od paru dni usiłuję ją okiełznać na testowym ale po prostu nie mogę. Hamowanie ED jakby w ogóle nie działało (jak w ogóle ten joystick nim steruje i do czego służy kluczyk opisany jako tryb pracy z pozycjami 0, J, PS, P, z czego tylko J i PS da się ustawić?)


Czytałem readme.

Załączam log.
Jak używam renderera simple na zwykłym exe dzieje mi się dokładnie to samo.

Może ktoś mnie wytłumaczy co jest nie tak bo ja już nie wiem :|

« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2021, 17:08:15 wysłana przez KibelAtomowy »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: E6ACT - hamulec zespolony
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Sierpnia 2021, 17:24:32 »
Cytuj
KAB-ST – Stacyjka (0-wyłączony, J-jazda, PS-próba szczelności, P-popych)
Co do techniki jazdy, to nie będę się mądrzył, bo się nie znam. Masz tam ED bez amperomierza hamowania na ekranie, więc patrz na woltomierz i ewentualnie lampkę chłodzenia rezystora hamowania. Ale na słuch powinno być słychać hamowanie elektrodynamiczne. A skoro ma hamować silnikami, to nie może hamować kół mechanicznie, więc powietrze z cylindrów lokomotywy spuszcza, jeśli siła hamowania ed jest wystarczająca. Wraz ze spadkiem prędkości ta spada, to na koniec dobija pneumatyką. Standardowe zachowanie. Hamowanie składu oceniasz po spadku ciśnienia w przewodzie głównym a nie wzrostem w cylindrze lokomotywy.
Mój kanał youtube

Offline KibelAtomowy

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: E6ACT - hamulec zespolony
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Sierpnia 2021, 17:43:59 »
Wszystko w porządku, ale głównym problemem jest to, że lokomotywa nie reaguje na odluźnianie - jeśli chcę przyhamować, ona po prostu w 99 % przypadków staje, niezależnie od tego ile razy gniotę lub trzymam potem odluźniacz. Ciśnienie w przewodzie wzrasta a lok dalej hamuje aż do zera, czasem nagle mu się odwidzi i przestaje hamować. Koła na ekranie są cały czas na czerwono.

Teraz usiłowałem z 100 km/h przyhamować, wcisnąłem pierwszą pozycję, potem drugą, ciśnienie zaczęło spadać, dosłownie po 2-3 sekundach dałem na jazdę, przygniotłem odluźniacz ale lok zszedł do 20 km/h i dopiero łaskawie wyluzował,.

Jak to ma działać, jeśli chcę tym przyhamować? Reakcja jest całkowicie losowa, raz odluźni po paru sekundach i kliknięciu na zielony przycisk, a innym razem wcale. Dodam, że staram się na drugą pozycję wrzucać naprawdę na chwilę - sekunda i od razu na jazdę.

Nie wiem jak to mam wytłumaczyć łopatologicznie bardziej. Może tak: jak sobie jadąc siódemką z wagonami popuszczę 0,5 z przewodu, patrzę jak spada prędkość w odpowiednim momencie wyluzuję, mam nad tym pełną kontrolę. Dragon - albo hamuje na full albo jak mu się widzi.

Dodam od siebie że zdaję sobie sprawę z różnic technologicznych w hamulcu Dragona i 7. Pytanie jest, co ja robię źle, o czym nie wiem, bo nie wyobrażam sobie, żeby tym lokiem się nie dało rzeczywiście płynnie dohamowywać i tak reagował na przyrządy, jak mi reaguje.

« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2021, 17:48:37 wysłana przez KibelAtomowy »

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: E6ACT - hamulec zespolony
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Sierpnia 2021, 20:09:50 »
Których klawiszy używasz do hamowania jeżdżąc dragonem? num2, num5, num8 czy num3, num9?
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline KibelAtomowy

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: E6ACT - hamulec zespolony
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Sierpnia 2021, 23:56:21 »
Num 3/9, w każdym loku używam tej konfiguracji przechodząc w razie potrzeby płynnie między pozycjami hamowania.


Jeszcze jedno pytanie - ponieważ odluźniacz Dragona nie ma opisu, jak się najedzie na niego myszką, da się go jakoś w klawiszologii przypisać do klawisza? Jeśli tak, jak ta funkcja jest opisana w starterze?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: E6ACT - hamulec zespolony
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Sierpnia 2021, 00:03:38 »
aktywacja zdefiniowanych elementów hamulca zespolonego nr 2 prawie na samym dole listy. Są trzy uniwersalne guziki o funkcjonalności definiowanej z poziomu fizyki, bo co pojazd, to ma to inaczej porobione w tych nowych wozach. Tu dwójka ma funkcję wyluzowania hamulca lokomotywy i odblokowania przewodu głównego, a jedynka (hebelek obok) asymilacji hamulca.
Brake: UBB1=8 UBB2=3 w pliku fiz. https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_charakterystyki#Brake:_.28Sekcja_hamulcowa.29 Efekty można łączyć w sumy bitowe, uzyskując dowolną kombinację działań. A że guzik nie wiadomo co robi, to nie ma możliwości wygenerować mu sensownego tooltipa.
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2021, 00:04:45 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: E6ACT - hamulec zespolony
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Sierpnia 2021, 16:40:29 »
Rozwiązania raczej nie wskażę, ale pomyślałem, że spojrzenie na to jak ktoś inny hamuje dragonem, może w pewien sposób pomóc. Nie jest to film stricte instruktażowy, ani też nie jestem żadnym zawodowcem w hamowaniu dragonem, ale wydaje mi się, że w większości przypadków udało mi się zmniejszyć prędkość o tyle ile chciałem aby się zmniejszyła.

https://www.youtube.com/watch?v=LIyxjRrw6Uk
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |