Autor Wątek:  Po uruchomieniu wszystkie scenerie zawieszają się, a ze Starterem też jest coś..  (Przeczytany 7248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Mam problem z nowo zainstalowaną MaSzyną. Nowy laptop, 12GB pamięć Intel5i i dużo wolnego miejsca na dysku. Przed otwarciem pojawia mi się taka informacja jak w załączniku. Po odpaleniu jakiejkolwiek scenerii po kilkudziesięciu sekundach zawiesza się i nic się nie da zrobić. Mam ustawiony tak: gfxrenderer simple z tym, że po ponownym otwarciu wraca mi na gfxrenderer full, tak jakby mi nie zapisywał. MaSzynę instalowałem przez BitTorrenta bo normalnie nie udało się mielił mi chyba 4 g i sciagnąl mi tylko małą część programu. Ps. Jestem laikiem i piszcie proszę jak najprostszym językiem.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Zignoruj problem i zaktualizuj starter, błąd nie powinien się pojawiać. Nie używaj uproszczonego trybu renderowania, bo on takie kwiatki może powodować, spróbuj z trybem renderowania starym (gfxrenderer legacy).
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Ustawiłem jak pisałeś ale niestety mało pomogło. Dalej się wiesza. Masakra.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Pokaż plik log.txt, z errors nic nie wyczytamy i podaj specyfikację komputera (procesor, karta graficzna).
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Przesyłam ale w 2 cz bo pliki jest większy niż 1500.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Cz 2

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
i errors

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Używasz starej MaSzyny 20.09, ogrywasz całkowo w wersji drugiej, załączony pełny tryb renderowania i masz skalowanie tekstur 8K, to stanowczo za dużo dla zintegrowanego układu graficznego. Zacznij od zainstalowania MaSzyny 21.04 do nowego folderu i przetestuj scenerię L053 (wieczór, poranek, południe) na pełnym trybie renderowania i rozmiarem tekstur maksymalnie 4K. Aby zobaczyć liczbę FPS (klatek na sekundę) kliknij F12 i zakładkę Gfxrenderer. Jeżeli FPSy nie będą zadowalające zmień tryb renderowania na stary. To tyle co da się zrobić dla takiej integry.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Ok. Skasowałem plik. Spróbuje zainstalować przez stronę ale już widzę, że ruszył i dalej nie chce lecieć. są dwie belki i stoi albo mieli. Tak jak poprzednio. I o co chodzi ? Czyt ew można pobrać najnowsza wersję przez Bit Torent ?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Tak samo jak poprzednią. Masz w dziale publikacje wszystkie linki i opis co w jakiej kolejności wypakowywać bez instalatora. On swoją drogą też jest prostym skryptem odpalającym bittorrenta w konsoli, więc teoretycznie powinno iść tak samo.
Mój kanał youtube

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Udało mi się wreszcie zainstalować i podstawowe scenerie działają. Dzięki za pomoc. Jeszcze pytanie odnośnie nieba, które ma efekt błyskania lub coś takiego się pojawia po wyjściu z kabiny. Przestawiam pogodę na różne opcje ale bez efektu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Intel gubi adres tekstury przy bindowaniu do skyboxa. Jakie opcje graficzne w końcu masz? Pokombinuj z rendererami legacy/shader uproszczony i opcjami konserwacji pamięci. Ktoś zgłaszał taki problem na podobnym układzie, ale nie pamiętam czy udało się to rozwiązać. Przekop wątki pomocowe.
Mój kanał youtube

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Zainstalowałem Darwninowo od nowa, i znowu to samo. Po uruchomieniu Startera pojawia się taki komunikat, a później albo się dana sceneria uruchomi albo się wiesza. Poprzestawiałem w pliku i w starterze ale za każdym odpaleniem Startera ustawienia się nie zapisują podobnie w pliku 07 coś tam i mam to samo. Wygląda na to, ze czas się pożegnać z Maszyną bo problemy są coraz większe z użytkowaniem. A szkoda.
Może macie jakiś pomysł jeszcze.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Nie otwierasz przypadkiem startera z wersji 20.09?
Zmiany w pliku eu07.ini się nie zapiszą, jeżeli będziesz miał w tym samym czasie otwarty starter... Tak w ogóle to co chcesz w tym ini zmienić, skoro prawie wszystkie opcje są w starterze?
Drawinowo się wiesza lub nie włącza, ponieważ karta graficzna zintegrowana jest za słaba na tą scenerię.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2021, 14:15:44 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
A jak mam sprawdzić czy to wersja o jakiej piszesz ? Naprawdę ta karta graficzna jest tak kiepska ? Ściągnąłem Kaliską i takie cuda mi wychodzą. A co z tym z tym błędem wczytywania, o co chodzi.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Wczoraj. Jeszcze to niebo i brak trakcji w Kaliskiej.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Nie. Gram od lat wielu na różnym sprzęcie. Ostatnio miałem zainstalowany na laptopie z 2016 procesor intel3i z pamięcią 4GB i oczywiście nowa wersja Maszyny już się przycinała ale chodziło. A tutaj takie jaja z instalacją przez BiTtorent bo normalnie muliło i teraz takie jaja. Pierwszy raz coś takiego. Czy wiesz o co chodzi z tym komunikatem ?

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1490
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1113
Czy wiesz o co chodzi z tym komunikatem ?

Znany błąd, zignoruj go.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Błędy typu Access violation sygnalizują sytuację z nieprawidłowym odniesieniem na którą program nie był przygotowany. W jakim momencie dokładnie się on pokazuje, od razu po przejściu do ustawień graficznych, czy np. przy próbie zmiany któregoś ustawienia? Czy w katalogu /starter znajduje się plik bledy.txt? Jeśli tak, załącz go. Załącz także plik eu07.ini oraz podaj aktualnie użytkowaną rozdzielczość ekranu.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
KKMINT dzięki za pomoc. Po kliknięciu Ok. komunikat znika, otwiera się starter, otwierają się scenerie, ale są jak na wyżej zamieszczonych obrazkach.
szczawik - plik eu07.ini zamieszczony jest wyżej w 2 cz, oraz inne pliki i dane o laptopie. Odinstalowałem i instaluje jeszcze raz. Zobaczymy co się stanie. To już trzeci raz.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Zrobiłem tak. Przeniosłem ze starego laptopa cały plik z Maszyną na nowego laptopa. Maszyna odpaliła i scenerie na razie chodzą ale cały czas pojawia się problem z niebem. W czym może być problem ?

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Pokaż specyfikację nowego laptopa.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
jest wyżej ale dołączam.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Problem jest ze sterownikami Intela, albo włączasz pełny tryb renderowania i będziesz miał mniej FPS albo stary tryb renderowania i takie anomalia. To nie jest wina MaSzyny tylko sterowników Intela, które nie wspierają dobrze OpenGL.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Czyli co Intel3i nie było taki zły i mi działało, a przy 5i przestało działać ? Czyli to na szczęście nie wina karty. Czyli to znaczy, że nie pogram na nowym laptopie ? Tak sobie ustawiłem i znowu się wiesza itd. Żegnaj Maszyno ?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Dlaczego masz odznaczone "usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" i ustawiony rozmiar tekstur na aż 16K? Przecież pisałem kilka wiadomości temu, byś ustawił max 4K, (chociaż i tak 4K to by było za dużo, myślę, że 2K to max). Ale no tak, lepiej powiedzieć "żegnaj maszyno"... Piszesz takie coś i jeszcze liczysz na naszą pomoc?
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2021, 23:55:52 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Rzeczywiście mam niezaptaszkowane. A gdzie jest ustawienie 16K ?

Offline Kalikowsky

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 115
  • Citizen.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Kolego drogi, zmień ustawienie "Skalowanie tekstur" z 16384 na 2048.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Przestawiłem na 2048, chyba zadziałał. Jutro będę testować i dam znać.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
No zmniejszy zapotrzebowanie na vram, nie będzie wywalał tekstur z pamięci by doczytać kolejne, to może nie pogubi adresów i dobrze zbinduje niebo. Idąc z tą logiką, to lepiej by usuwanie nieużywanych tekstur z poziomu opengl było właśnie wyłączone, bo potencjalnie mąci tu dodatkowo. Ale od początku masz wyłączone i jest problem, więc to nie to.
Mój kanał youtube