Dużo zależy od aspektu, który chcesz omówić, albo na przykład, czy opowiadasz o historii kolei na ziemiach polskich, czy w już w samej Polsce (po odzyskaniu niepodległości). Literatura opowiadająca o kolei z reguły skupia się na konkretnym zagadnieniu (historia kolei na terenach x, reportaż o linii y), a Ty potrzebujesz opowiadać bardziej ogólnie. Szczerze mówiąc, nie wydaje mi się, że klasę (i nauczyciela) zainteresowałyby tak bardzo aspekty techniczne. Potrzebujesz bardziej ogólnikowych informacji (chociaż to też zależy od długości wypowiedzi), ewentualnie doplatając ciekawostki (w stylu „w tym roku ta linia była pierwszą zelektryfikowaną”, albo „pierwszą linią wysokich prędkości”).
Wydaje mi się, że informacje z Wikipedii na lekcję historii powinny raczej wystarczyć. Jeśli zamierzasz się bardziej zagłębić, to możesz rozwinąć temat budowy magistrali węglowej (która nawet w podstawie programowej jest chyba wspominana jako jeden z wielkich projektów infrastrukturalnych drugiej eRPe). Jak napisał matek, wpisanie hasła w google nie jest złym pomysłem.