Autor Wątek:  Bocznikowanie na pozycjach oporowych  (Przeczytany 12152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Lipca 2021, 16:03:30 »
Z polskich to tylko siódemki, byki i 09 mają zasilanie wentylatorów ze spadku napięcia ostatnich oporów. Opory zwarte to wentylatory stoją. Sputniki mają stałe obroty, to samo skody 181/182/183 przy czym one chłodzą opory a później silniki trakcyjne (siłownik przestawia klapę)

Offline ganc

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Lutego 2023, 15:58:39 »
Cześć,
Chciałem jeszcze powrócić do zagadnienia w tym wątku. Co mnie nurtuje po obejrzeniu poniższego filmu:

Dlaczego gdy lokomotywa stoi i nie obraca się wirnik prąd w układzie nie wzrasta po załączaniu pozycji bocznikowania, natomiast gdyby się toczyła i wirnik by się obracał to prąd w układzie by wzrósł po załączaniu pozycji bocznikowania (co zresztą sam autor potwierdził w komentarzach pod filmem)? Jakie prawidłowości fizyki tu rządzą?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp:  Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Lutego 2023, 22:15:36 »
Prąd w silniku trakcyjnym zależy od dwóch rzeczy: rezystancji w obwodzie i generowanej SEM (przeciwnapięcia) w wirniku. Rzeczona SEM jest iloczynem pola magnetycznego stojana (prądu stojana nałożonego na charakterystykę magnesowania) i prędkości obrotowej wirnika. Podczas pracy silnika elektrycznego (ustalonej, bez zmian prędkości obrotowej, obciążenia i napięcia) napięcie na silniku rozkłada się na: (1) spadek napięcia na oporze w obwodzie silników i (2) SEM w wirnikach.

W przypadku jazdy na pozycji bezoporowej i bocznikowania sprawa wygląda tak, że część (1) napięcia to jest kilka procent (np. dla silnika EU07 i prądu 600A mówimy o 90 V przy napięciu pracy 1500 V). W związku z tym praktycznie wszystko zależy od sposobu generowania SEM. Po użyciu bocznikowania następuje spadek prądu płynącego przez stojan (poziom zależny od stopnia bocznikowania), co powoduje spadek pola magnetycznego generowanego przez silnik przy tych samych obrotach silnika. Spadek pola magnetycznego powoduje zmniejszenie generowanej SEM, a w związku z tym jednocześnie wzrost prądu płynącego przez silnik. Prąd ten rośnie tak bardzo, aż pole magnetyczne wróci do poziomu, w którym SEM będzie w równowadze z napięciem zasilającym. Skutkiem tego prąd stojana wróci (mniej więcej) do poziomu sprzed bocznikowania, natomiast większy prąd będzie płynąć przez wirnik. Powoduje to oczywiście wzrost mocy i momentu obrotowego silnika trakcyjnego.

W przypadku postoju sprawa ma się zgoła odmiennie. Tutaj SEM jest zerowa, a całe napięcie odkłada się na rezystancji w obwodzie - głównie opornikach rozruchowych. Powoduje to, że przekierowanie części prądu ze stojana do bocznika nie wpływa na całościowy prąd silnika/wirnika, a jedynie osłabia jego pole magnetyczne i moment obrotowy.

Przejście między tymi dwoma efektami zależy od stosunku części napięcia oporowej (1) i SEM (2), czyli od rezystancji oporów rozruchowych i prędkości jazdy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ganc

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Lutego 2023, 12:35:43 »
Dzięki youBy za przystępne omówienie zagadnienia.

Załączam materiał wygrzebany w necie dotyczący obwodu głównego lokomotywy EU07 (303E). Już wiem, że wspomniane przez Ciebie bocznikowanie stojana przy V=0 km/h osłabia moment obrotowy danego silnika, co stosuje się w tej lokomotywie w przypadkach problemów z rozruchem ciężkiego pociągu w złych warunkach gdy osie doznają poślizgu. Z opisu obwodu wynika, że realizuje się to przez zamknięcie styczników SDS1 i SDS2. Patrząc na ten schemat nie rozumiem jednej rzeczy. Mianowicie widzę (być może źle), że po przez stycznik SDS1 bocznikuje się silnik nr 1, który jest pierwszy od kabiny A, a poprzez stycznik SDS2 bocznikuje się silnik nr 3, który jest trzeci od kabiny A. I wszystko jest dla mnie jasne przy założeniu, że rozruch odbywa się z kabiny A. Ale traci to dla mnie sens gdy przestawi się nawrotnik i rozruch ma odbyć się z kabiny B, ponieważ powinniśmy osłabić moment obrotowy na silnikach nr 2 i 4, gdyż na ich osiach zmniejsza się przyczepność. Dlatego proszę o wyjaśnienie.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #34 dnia: 19 Lutego 2023, 09:31:00 »
Ten schemat test trochę mało intuicyjny ale jak się prześledzi drogę prądu wszystko się wyjaśnia.
Na początek trzeba zaznaczyć że czytając schemat od lewej do prawej mamy wirniki silników 1 i 2 zaś dalej uzwojenia stojanów są odwrotnie tzn. te po lewej to stojan silnika 2 zaś stojan 1 jest po prawej. Analogicznie jest w drugiej grupie wiec opiszemy tylko co dzieje się w silnikach 1 i 2.
Na twoim schemacie nawrotnik jest w położeniu jazdy do przodu. Teraz włączając dostosowanie siły obwód zachowuje się tak:
Prąd po wyjściu z wirnika silnika 2 przy zacisku bocznika indukcyjnego dzieli się na dwie gałęzie
- pierwszą płynie przez nawrotnik i uzwojenie stojana 1 silnika
- drugą przez bocznik indukcyjny, SDS1 i RDS1.
Potem znowu łączą się razem i przez stojan silnika 2 i dalej przez nawrotnik płynie już cały prąd obwodu na dalsze elementy układu.
Czyli mamy osłabienie pola pierwszego i analogicznie w drugiej grupie, trzeciego silnika.
Teraz przestawiamy nawrotnik w tył i z połączenia X robią nam się dwa pionowe połączenia
Więc teraz prąd wypływając z wirnika stojana silnika 2 dzieli się przy zacisku bocznika indukcyjnego znowu na dwie gałęzie:
- pierwsza płynie przez nawrotnik i stojan silnika 2
- druga przez bocznik indukcyjny, SDS1 i RDS1.
Potem łączą się razem i przez stojan silnika 1 i nawrotnik na dalsze elementy obwodu.
więc teraz mamy osłabienie pola silnika 2 i analogicznie silnika 4
Mam nadzieję, że udało mi się to wyjaśnić w miarę zrozumiale.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2023, 09:32:11 wysłana przez MichałŁ »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #35 dnia: 19 Lutego 2023, 09:46:11 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:29:54 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #36 dnia: 19 Lutego 2023, 10:41:32 »
Co do tego BHP to mam dwa  pytania?
1. Jak można uszkodzić izolację prądem w porywach tych 250A kiedy prąd ciągły silnika to 350A? Nawet już uwzględniając to że przetwornice nie pracują, przecież sama masa uzwojeń powoduje to że przez te kilkanaście sekund nie nagrzeją się do jakieś groźnej temperatury.
2. Jak można uszkodzić powierzchnie toczne skoro koła stoją w miejscu?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #37 dnia: 19 Lutego 2023, 11:26:04 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:29:31 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #38 dnia: 19 Lutego 2023, 11:44:13 »
Ad.1 Sam sobie odpowiedziales na pytanie. Brak wentylacji. Przypominam, ze zgodnie z dokumentacją, prad podczas prowadzenia pociagu nie powinien przekraczac 400A..
Ad.2 Znajac budowe EU07, realny jest brak reakcji ukladu mechanicznego hamulca (poluzowany drażek regulacyjny skoku tłoka). W takim przypadku, nawet jeden zestaw kolowy może obracac sie w miejscu.
1) Widziałeś krzywe nagrzewania oraz stygnięcia silnika trakcyjnego z włączona wentylacją i bez niej?
2) Wszystkie zestawy stały w miejscu.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Lutego 2023, 11:50:08 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:29:11 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #40 dnia: 19 Lutego 2023, 12:15:53 »
Czy program badawczy, bądź dokumentacja techniczna pozwalaja na zasilanie silnikow trakcyjnych w stanie zahamowania pojazdu?
Oczywiście że tak. Tylko stare pojazdy mające zero-jedynkowe zabezpieczenia miały z tym problem. Nowe i zmodernizowane pojazdy nie mają tego problemu gdyż "czytają" ciśnienia i prędkość w sposób ciągły i potrafią ochronić silniki, obręcze etc. przed przegrzaniem. Jak inaczej ruszyć z ciężkim składem pod górkę? Wszelkie wynalazki np. od Siemensa nie mają z tym problemu. Pierwsze modernizacje w Polsce w których to jako tako rozwiązano to ST45 i SM42 6Dg. W ST45 w instrukcji dla maszynisty masz jasno i wyraźnie napisane że przed ruszaniem pod górę należy przejść w tryb "UPZ". W tym trybie hamulec dodatkowy na postoju utrzymuje maksymalne ciśnienie. Następuje jego luzowanie (luzowanie trwa do 10 sekund) po zadaniu mocy nastawnikiem jazdy. Nastawnik trzeba utrzymywać w pozycji "S" aż do uzyskania przynajmniej 3km/h. Podobnie na 6Dg. Można ją zahamować do 50% ciśnienia maksymalnego i ustawić moc. 6Dg w wersji B pełną moc diesla uzyskuje w 5 sekund. W ten sposób można wykonać dynamiczny odrzut na małej drodze, co jest ważne podczas manewrów wykorzystując technikę "odrzutowego rozrządu płaskiego" :-). Są na to odpowiednie przepisy UIC i rozwiązaniach które proponuję mojej firmie zawsze wykorzystuję je w 100% :)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #41 dnia: 19 Lutego 2023, 12:21:04 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:28:52 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #42 dnia: 19 Lutego 2023, 12:47:46 »
Wiec przytocz te przepisy i podaj nr karty UIC.
Ciekaw jestem czy ktoś zapoznal sie z DTR lokomotywy EU07, ktora zabrania takiego postepowania bez załaczenia chlodzenia?
W dalszym ciagu brak odpowiedzi na zadane pytania.
UIC612 i poddostawcy systemów hamulcowych mocno się jej trzymają. DTR EU07 znam. Znam też wymogi sir Goldhama odnośnie warunków chłodzenia jego konstrukcji typu EE541. Znam też fizykę praktyczną :) Np. warunki suszenia zawilgoconych maszyn trakcyjnych w warunkach warsztatowych. Układ chłodzenia musi mieć zdolność do odprowadzania 32,5 kW mocy strat mocy ciągłej. Zimne uzwojenie ma rezystancję mniejszą od uzwojenia nagrzanego. Silnik przy zerowych obrotach wykazuje tylko straty omowe. Straty histerezowe w żelazie wynoszą wtedy = zero. Moc strat omowych rośnie z kwadratem prądu, a ten był poniżej ciągłych 355 A. Podczas prób silnik wydzielał kilka kW, co przy swej pojemności cieplnej (ok. 4200kg masy żelastwa) wzrost temperatury uzwojeń był niezauważalny (sporo już lat posiadam kamerę termowizyjną). Silniki stosowane w EN57 mają prąd ciągły 105A. Prądy rozruchowe ponad 200A. Chłodzenie własne o wydajności zmieniającej się do sześcianu wraz z obrotami. Silnik w poruszającym się EN57 z v=55 km/h ma ośmiokrotnie słabsze chłodzenie od tego który porusza się 110 km/h. Przy niższych prędkościach ma praktycznie zerowe chłodzenie, a największe prądy. Film nie powstał spontanicznie od tak, że wyciągnąłem sobie telefon z kieszeni i pomyślałem co by tu jeszcze nagrać :). Jakość wideo może słaba, ale najmniej zależy mi na tym aspekcie :)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #43 dnia: 19 Lutego 2023, 12:53:58 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:28:33 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #44 dnia: 19 Lutego 2023, 13:12:17 »
Czy program badawczy, bądź dokumentacja techniczna pozwalaja na zasilanie silnikow trakcyjnych w stanie zahamowania pojazdu?Nadmieniam, ze sytuacja ma miejsce w poblizu innego pojazdu na tym samym torze.
,,Wszystkie zestawy staly w miejscu". Jest to założenie niezgodne z zachowaniem srodków bezpieczeństwa. Napisalem wyżej o mozliwosci poluzowania się ukladu mechanicznego, nawet jednego z zestawów kolowych.
Nie, trzeba wsadzić mostek.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #45 dnia: 19 Lutego 2023, 13:15:39 »
Nie pytam juz o uprawnienia do obslugi lokomotywy, ale to juz nie moja sprawa.
No najwyraźniej nie Twoja :). W styczniu dyrektor regionalnego urzędu występującego w imieniu Prezesa Rady Ministrów nie miał zastrzeżeń. Zresztą miał takie same uprawnienia, gdy pracował z nami :). Mam też uprawnienia do opiniowania DTR, DTSU oraz oceny znaczenia i ryzyka zmian konstrukcyjnych pojazdów szynowych. Całkiem sporo ich jest mojego autorstwa.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #46 dnia: 19 Lutego 2023, 13:16:45 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:28:14 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #47 dnia: 19 Lutego 2023, 13:19:48 »
Uprawnienia do opiniowania DTR i DSU? Pierwsze słyszę a kilka takich dokumentów już stworzyłem w swoim życiu.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #48 dnia: 19 Lutego 2023, 13:21:57 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:27:55 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline ganc

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #49 dnia: 19 Lutego 2023, 13:33:39 »
Mam nadzieję, że udało mi się to wyjaśnić w miarę zrozumiale.
Jak najbardziej wyjaśniłeś to zrozumiale. Dzięki MichałŁ.
Pytanie jeszcze jak faktycznie jest realizowane to na lokomotywach EU07/EP07. Czy jadąc z kabiny A, mając przełącznik pakietowy załączony na dostosowaniu siły nacisku do zestawów kołowych, zostaje osłabione pole wzbudzenia tylko na silniku nr 1 czy na silnikach nr 1 i 3 (analogicznie z kabiny B, osłabienie na silniku nr 4 czy silnikach nr 2 i 4)? Wydaje mi się (poprawcie mnie jeżeli się mylę), że ruszając ciężkim składem z kabiny A siła nacisku jest najmniejsza na pierwszej osi a siła nacisku na osi trzeciej jest wręcz większa od siły nacisku na osi drugiej, więc nie ma potrzeby osłabiać pola wzbudzenia na silniku nr 3. No ale tak jak mówię, może mi się źle wydaję, więc jak to faktycznie jest?

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #50 dnia: 19 Lutego 2023, 13:37:11 »
Uprawnienia do opiniowania DTR i DSU? Pierwsze słyszę a kilka takich dokumentów już stworzyłem w swoim życiu.
Ktoś to później, czyta i zatwierdza :) Ostatnio koledzy dodali stare załączniki. Po uwagach dodali nowe, ale rysowane na starych cieniach i tak w koło macieju :)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #51 dnia: 19 Lutego 2023, 13:39:54 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:27:36 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #52 dnia: 19 Lutego 2023, 13:59:02 »
  Wydaje mi się (poprawcie mnie jeżeli się mylę), że ruszając ciężkim składem z kabiny A siła nacisku jest najmniejsza na pierwszej osi a siła nacisku na osi trzeciej jest wręcz większa od siły nacisku na osi drugiej, więc nie ma potrzeby osłabiać pola wzbudzenia na silniku nr 3. No ale tak jak mówię, może mi się źle wydaję, więc jak to faktycznie jest?
Na najnowszych ET22 wprowadzono zmianę, która polega na osłabianiu w trybie jazdy N1 nie wszystkich trzech osi we wózku, a pierwszych dwóch (do trzeciego stopnia osłabienia pola) i pierwszej w drugim wózku (ekwiwalent drugiego stopnia osłabienia pola). Daje to pozytywne rezultaty. Dodatkowo maszyny wyposażono w ciągły zapis parametrów silników, więc można analizować każdą jazdę off-line, a niedługo i on-line. Mimo tego czwarta oś w kierunku jazdy próbuje od czasu do czasu "skoczyć" przy dużych prądach i mokrych szynach, więc zmiana słuszna. W schematach EU07 był przez kilkanaście lat błąd, który powodował iż osłabiane były nie te silniki które trzeba, więc maszyniści nie korzystali z tej funkcji. Później jeden z technologów OIDP z ZNLE to wychwycił, ale w całym zamieszaniu zmian własnościowych i przydziałów do napraw EU07 dla rożnych ZNTK-ów nie mam pewności, czy błąd znów nie został powielony.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #53 dnia: 19 Lutego 2023, 14:02:14 »
Nawet wiem kto to wychwycił.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #54 dnia: 19 Lutego 2023, 14:09:27 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:27:19 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #55 dnia: 19 Lutego 2023, 14:16:38 »
Ale co to ma do rzeczy?
Stwarzasz zachowaniem jak na filmie zagrozenie dla taboru i otoczenia. Zdajesz sobie z tego sprawe?
Już samo oglądanie jest zagrożeniem :). Zagrożeniem dla  niektórych rzecz jasna. Lataj nisko i powoli rzekła mama synkowi lotnikowi :). Zdajesz sobie sprawę że nie mam 15-tu lat? Ferujesz sobie wyroki nie znając sprawy,  ani współczesnych norm.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #56 dnia: 19 Lutego 2023, 14:18:48 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:26:57 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #57 dnia: 19 Lutego 2023, 14:36:13 »
Nie podales ani jednej, która Ci na takie postepowanie pozwala. UIC612 z pewnoscia nie.
No patrz :) Eurosprintery, Vectrony, ST45 etc. do odstawki. Tam możesz ruszyć z maksymalnym ciśnieniem w cylindrach. UIC zabrania równoczesnego napędu i hamowania (hamulcem zespolonym) powyżej 15 km/h. Maszynista musi mieć możliwość ruszenia pod górę bez efektu staczania i uzyskuje to za pomocą hamulca dodatkowego. Musi mieć też możliwość ściśnięcia zderzaków czyli wykorzystuje do tego hamulec zespolony, napęd i hamulec dodatkowy. Wszelkie współczesne pojazdy, które tego nie potrafią są bublem, a projektant nie zna norm lub je nadinterpretuje. Wiem nawet który tak robi :). Tu masz film z ruszania lokomotywą ST45 luzem pod dość stromą górę: https://youtu.be/qv2QUweTOBE
 

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #58 dnia: 19 Lutego 2023, 14:38:21 »
Przepraszam Kolegę @biovital1 za złośliwe wpisy z mojej strony.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2023, 20:26:39 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« Odpowiedź #59 dnia: 19 Lutego 2023, 14:43:39 »
Tylko zapomniales napisac, ze maszynista wykonuje taki rozruch przy załaczonej wentylacji silnikow trakcyjnych. I oczywiscie nie ma przed soba innego pojazdu.
Podczas manewrów z innym taborem zajmuję tą kabinę,  która mi zapewnia lepszą widoczność. Nie znasz okoliczności, a się rzucasz :)