Autor Wątek:  Drawinowo od nowa  (Przeczytany 102565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebeq

  • Wiadomości: 302
  • Projekt: Wschodnia Lubelszczyzna - 36% ukończenia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #540 dnia: 12 Lipca 2022, 10:06:56 »
Na moim przykładzie idealnie potwierdzę słowa chłopaków, nie od dziś wiadomo że GTX1050 Ti to nie jest demon prędkości, na ustawieniach wysokich z multisampling x8 i cieniach na średnich miałem na Wrzosach ~50FPS natomiast gdy wyłączyłem tylko cienie wydajność wzrosła do 200 FPS. Tak więc cienie mają obrzymi wpływ na wydajność, ilość drzewek krzaków itp. znacząco nie wpływa na wydajność.
z MaSzyną od PC2010

Offline Maciek Kolejarz

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 65
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #541 dnia: 19 Lipca 2022, 23:00:58 »
Najprostsze rozwiązanie - również posiadam GTX1050, ale zwykłe. 50-70 klatek nie było wystarczające. Rozwiązaniem problemu była zmiana renderowania na „Stary” - symulator według mnie wizualnie nadal wyglada dobrze, a liczba FPSów wzrosła 3-4 razy!
Miłosz porsze lubi dorsze:~DDD
Zwykły user

Offline kRZYSZTOF

  • Wiadomości: 35
  • U mnie wszystko działa
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #542 dnia: 21 Lipca 2022, 13:44:21 »
Witam

Przetestowałem Drawinowo od nowa działa z radiem polecania odjazdu, starczyło przypisać każdy plik dźwiękowy do rozkładu.
Wykorzystałem te same pliki dźwiękowe tylko zmieniałem nazwy na takie same jak jest w rozkładach.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2022, 17:44:52 wysłana przez kRZYSZTOF »
12 lat z MaSzyną! (eu07-160110)!

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 103
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #543 dnia: 25 Sierpnia 2022, 18:49:21 »
Na nowym patchu 22.08 wysypała się część taboru. Będzie trzeba zaktualizować.

Offline mati222

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 55
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #544 dnia: 27 Sierpnia 2022, 20:36:07 »
kontener_40fthc.t3d na LOD0 ma następujące parametryzacje i nie nadaje się do użycia bezpośredniego.
Map: textures\ladunki\kontenery\40fthc\(p3)
MaxDistance: 100
MinDistance: 0 
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 (p1) (p2) 1.0
Reszta ma repla 1 na obu meshach. Autor musi się wypowiedzieć co miał na myśli i czy to błąd.

W nowej wersji 22.08 problem z kontenerami 40ft nadal występuje (screen 129 i 130).

Problem nie występuje w dodanych w wersji 22.08 nowych kontenerach 40ft, które nadają się do wykorzystania w pracach nad nowym otoczeniem (screen 131).
 

Offline HipoliT

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #545 dnia: 02 Września 2022, 19:53:02 »
W scenariuszu TLK na powrocie z grodziska po minięciu stacji włodowice zrobił się zator. Semafor wjazdowy do włodowic zachodnich podaje S1 i każdy kolejny dojeżdżający skład stoi na odstępie.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #546 dnia: 03 Września 2022, 20:09:38 »
Zalacz loga. To podstawa by szukac bledu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mati222

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 55
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #547 dnia: 06 Września 2022, 21:51:46 »
W przypadku blokady scenerii, oprócz załączenia pliku log, zawsze warto "przelecieć" po scenerii i odnaleźć przyczynę blokady. Żadne poprawki w scenariuszu nic nie dadzą, jeżeli AI nie daje rady ruszyć ze składem po podaniu semafora. W tym przypadku szukanie przyczyny blokady scenerii w pliku log nie jest potrzebne (wersja exe 22.08).

Edit: Poprawiony załącznik.
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2022, 21:58:42 wysłana przez mati222 »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #548 dnia: 07 Września 2022, 01:59:02 »
Czyli co? Przeładował koniec składu i nie umie wyluzować?
Mój kanał youtube

Offline mati222

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 55
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #549 dnia: 07 Września 2022, 14:24:50 »
1. Skład był wyluzowany. Sprawdziłem z F12 vehicle wagony i wszystkie miały siłę hamowania 0. Problem AI nie dotyczy tylko tego konkretnego składu (w tym wątku zgłaszany był analogiczny problem z Traxxem) i nie dotyczy tylko przypadku rozruchu. Przykładowo ST45-002 ze składem pustych wagonów kontenerowych (po zostawieniu składu kontenerów dla ET22 w Grabówku) i ruszając z Grabówka w stronę Krucza miała problem z odhamowaniem po wykonaniu hamowania kontrolnego. W wypadku ST45-002 pomogła podmiana składu (liczby wagonów) i u mnie problem już nie występuje.

Cała sytuacja wygląda ten sposób, że cały skład jest odhamowany, ale w zakładce "vehicle AI" brakes nie pojawia się komenda dla AI "(all brakes released)", a w zakładce podpowiedzi cały czas widnieje polecenie "odhamować skład". To powoduje, że pomimo odhamowania składu, AI nie otrzymuje polecenia "zwiększyć siłę pociągową" i albo w ogóle nie rusza (jak w/w przypadku z ET22), albo (jak w przypadku ST45-002) poruszała się na wybiegu, stopniowo zwalniając, aż do całkowitego zatrzymania.

Dodam tylko, że po przejęciu składu ET22 ruszyłem bez problemu, sceneria się odblokowała i kolejne składy, które utknęły na SBL-ce także zaczęły ruszać i zwalniać kolejne odstępy. Także w tym wypadku była to jedyna przyczyna blokady scenerii.

2. Kolejny problem dotyczy nastawy kierunku i "skanowania do tyłu". W przypadku EN57-AL 1780 KM problem został rozwiązany przez podmianę składu na scenerii w plikach scenery. Jednakże testując scenerię i przejmując składy AI, a następnie oddając sterowanie AI zdarza się, że skład się zatrzymuje i albo w ogóle nie rusza ponownie (limit prędkości w zakładce wynosi 0 km/h) albo  rusza do tyłu.  Także problem nie dotyczy wyłącznie przypadku EN57-AL 1780 KM. Podejrzewam, że "skanowanie do tyłu" zostało wprowadzone do exe, żeby AI po przejechaniu S1 na semaforze mogła dalej ruszyć i w części przypadków tak się rzeczywiście dzieje (wyjątkiem jest np. sytuacja opisana w tym wątku z TEM2 CTL-u - str. 14 wątku).

Gdyby udało się na poziomie exe rozwiązać w/w problemy, to przypuszczam, że byłoby mniej zgłoszeń na forum o blokadzie różnych scenerii przez składy AI, które pomimo podania semafora nie ruszają i trzeba przejąć skład, i pomóc im wykonać rozruch.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #550 dnia: 07 Września 2022, 14:38:23 »
Na screenie pokazuje brakes highest pressure 0.3, co jednak sugeruje nieudane wyluzowanie.
Mój kanał youtube

Offline mati222

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 55
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #551 dnia: 07 Września 2022, 14:53:29 »
W takim razie możliwym rozwiązaniem tego problemu mogłaby być otrzymanie polecenia rozruchu dla AI, nawet w przypadku braku pełnego odhamowania i otrzymania komendy "(all brakes released)" - tak jak jest obecnie. Ja ruszyłem bez problemu. Co więcej po ruszeniu składem okazało się, że AI już nawet ustawiło sobie wcześniej wysoki rozruch, a mimo to nie podjęło próby rozruchu.

Edit: Przy kolejnej próbie analogiczna sytuacja, ale tym razem z siódemką EU07-068. Także ze składem wagonów z kontenerami (być może AI ma problem z pełnym odhamowaniem wagonów z kontenerami). Zablokowało się już we Włodowicach Towarowych, ale co ciekawe, już po przejechaniu semafora.
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2022, 22:41:32 wysłana przez mati222 »

Offline mati222

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 55
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #552 dnia: 22 Września 2022, 21:51:45 »
Ogólnie to ilość otoczenia nie wpływa rażąco na wydajność, bardziej wpływają cienie drzew, traw, pól. Najgorzej jest jak są długie cienie (rano, wieczór), ale można temu zaradzić zmniejszając długość tych cieni w zakładce F12 settings, albo w starterze. Można też shadowrank ustawić na 1, też w zakładce F12 settings, w starterze też jest pod nazwą "wyświetlanie cieni", wtedy np. usunie cienie z pól, takie cienie potrafią zabrać grubo połowę FPS.

Po usunięciu i zastąpieniu ścian lasów na scenerii dużą ilością drzew, krzewów i rozległymi polami, mogę już stwierdzić, że duża ilość drzew i krzewów nie wpłynęła u mnie na spadek wydajności w takim stopniu, jak wstawione na scenerię rozległe pola. Takie pola dobrze wyglądają na scenerii, ale u mnie znacząco wpływają na spadek FPS (mam wrażenie, że najbardziej dotyczy to pól kukurydzy).

Offline Kogut

  • Redaktor Dokumentacji
  • Wiadomości: 242
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #553 dnia: 23 Września 2022, 20:25:29 »
W pierwszym poście pojawił się zaktualizowany link – stan na rev. 45. Nowa paczka zawiera sygnały odjazdów od kierowników pociągów pasażerskich, dostępnych do prowadzenia przez użytkownika.

Organizacja: SpawaczTIG141
Nagrania: SpawaczTIG141, youBy, matek123, k. wojak, mk1991, krzechix, Vanquish, Sebeq
Obróbka: Hirek