Autor Wątek:  Drawinowo od nowa  (Przeczytany 160491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #450 dnia: 20 Lutego 2022, 19:03:11 »
W sensie vis i unvis się nie łączą w jedną trajektorię? :O Nigdy tak nie kombinowałem, ale jest to zaskoczeniem.
Mój kanał youtube

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #451 dnia: 22 Lutego 2022, 19:26:38 »
Pobocze już nie wystaje z wiaduktu (nie jest to może rozwiązanie idealne, ale z poziomu mechanika/pasażera nie widać, a chwilowo brak lepszych pomysłów).

1.Gdzie jest zdefiniowany parametr max prędkości manewrowej 40 km/h: w exe, czy w danym scenariuszu?
2. Czy jest możliwość ustawienia parametru odrębnie od ruchu kolejowego na scenerii, maksymalnej prędkości manewrowej dla ruchu samochodowego (50-55 km/h stanowi rozwiązanie, bo i tak zdefiniowany ruch na scenerii odbywa się obecnie wyłącznie w terenie zabudowanym, oraz w większości po niezdefiniowanych drogach)? Jeżeli się nie da w prosty sposób tego zmienić, to zostanie max 40 km/h. 
 

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #452 dnia: 22 Lutego 2022, 19:58:08 »
Nie mam innego pomysłu, poza nałożeniem drogi na wiadukt, jak ten problem rozwiązać.
Tekstury drogi jako none nie zadzialaja?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #453 dnia: 22 Lutego 2022, 23:57:20 »
1.Gdzie jest zdefiniowany parametr max prędkości manewrowej 40 km/h: w exe, czy w danym scenariuszu?
W tarczach manewrowych.

2. Czy jest możliwość ustawienia parametru odrębnie od ruchu kolejowego na scenerii, maksymalnej prędkości manewrowej dla ruchu samochodowego (50-55 km/h stanowi rozwiązanie, bo i tak zdefiniowany ruch na scenerii odbywa się obecnie wyłącznie w terenie zabudowanym, oraz w większości po niezdefiniowanych drogach)? Jeżeli się nie da w prosty sposób tego zmienić, to zostanie max 40 km/h. 
 
We wpisie pojazdu/pociągu można podać prędkość zamiast nazwy rozkładu - zostanie ona przypisana jako obowiązująca prędkość maksymalna.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #454 dnia: 27 Lutego 2022, 12:39:04 »
Daj segmentowi na wiadukcie unvis. Nie ma co go renderować, skoro tam jest jezdnia w modelu i pobocze wystaje.
Problem wiaduktu rozwiązany. Pobocze już nie wystaje, a samochody przejeżdżają po wiadukcie.

Edti: Rozwiązaniem problemu opisanego w mojej wiadomości z 18 lutego (żeby AI nie opuszczała głównej drogi osiedlowej i nie dochodziło do kolizji pojazdów) jest obniżenie poziomu skrzyżowania (cross) o 0.01 i nałożenie drogi (road) z wpisem none dla chodnika. Gracz nadal widzi skrzyżowanie dróg, ale AI już nie. To rozwiązanie umożliwia mi zdefiniowanie dróg i stworzenie ruchu pojazdów w aglomeracji Włodowickiej, także na drogach z istniejącymi skrzyżowaniami.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2022, 11:46:35 wysłana przez mati222 »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #455 dnia: 13 Marca 2022, 12:57:27 »
Jest coraz więcej poprawek nanoszonych więc może zdało by się skleić kompletną paczkę do testów i wrzucić w pierwszym poście link?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #456 dnia: 13 Marca 2022, 13:21:44 »
Z testami (a w tym po ostatnich zmianach wprowadzonych przez @Transkeia), warto poczekać do wydania nowej paczki całościowej, żeby nie tracić czasu na testy na nieaktualnym exe. Z mojej strony, jeżeli chodzi o tworzenie otoczenia Grabówka i okolic to już większość pracy zrobione, także za około miesiąc wrzucę na forum. A co do tworzenia paczki całościowej, to ostatnio zajmował się tym @Kogut. 

Edit: Wstępnie sprawdziłem na ostatnim exe @tmj to rozwiązanie i wydaje się działać (pojazdy trzymają się głównej drogi po obu stornach torów stacyjnych we Włodowicach zach. i nie powodują kolizji ). Pytanie, czy będzie działać na nowym exe paczkowym?  W zał. widok z balkonu kamienicy we Włod Zach. (screen 94 i 95).
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2022, 14:29:16 wysłana przez mati222 »

Offline Kogut

  • Wiadomości: 267
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #457 dnia: 13 Marca 2022, 15:40:43 »
Jest coraz więcej poprawek nanoszonych więc może zdało by się skleić kompletną paczkę do testów i wrzucić w pierwszym poście link?

Link wrzucony do pierwszego postu, zawiera zmiany Transkeia związane z zamykaniem przejazdu dla lokomotyw manewrujących w Grabówku oraz poprawę mechanizmu detekcji pociągów ścigających, zmiany youBy'a – wymianę wiaduktu, wyrównananie terenu w okolicach torów postojowych, we włodowickiej bazie poprawka na tory nakładające się w jednym z torów, wykonanie obniżenia pod wiadukt w sieci trakcyjnej, a także wstawienie samochodów, które poruszają się po drodze z Włodowic w stronę Włodowic Zachodnich autorstwa matiego222.

żeby nie tracić czasu na testy na nieaktualnym exe.

Z tym nie ma problemu, aktualne exe można pobrać stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg550235.html#msg550235. Instrukcja: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg550244.html#msg550244.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4396
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #458 dnia: 13 Marca 2022, 17:04:11 »
To jest milkowe exe a co z tym od tmj?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #459 dnia: 13 Marca 2022, 17:10:11 »
Milek jest aktywny, tmj nie, ergo do paczki idzie milkowe.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4396
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #460 dnia: 13 Marca 2022, 17:12:49 »
a czy to exe milkowe zawiera ostatnie poprawki od tmj? i czy obsluguje tryb legacy?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #461 dnia: 15 Marca 2022, 15:57:16 »
W którym pliku(-ach) jest poprawiony teren i podmieniony wiadukt przy bazie we Włodowicach? 

Po pobraniu aktualnej paczki z pierwszej wiadomości podmieniony wiadukt mam, ale już po podmianie plików na te z późniejszą datą, która mam aktualnie na dysku, jest stary wiadukt. Próbuję to jakoś ogarnąć, żeby ustalić co zostało zmienione, w stosunku do tego co ja zmieniłem w plikach, definiując drogi i tworząc ruch samochodów na scenerii. 

Ponadto podmieniony wiadukt wymaga podniesienia, żeby sieć trakcyjna nie "wchodziła" w wiadukt i dopiero po podniesieniu nowego wiaduktu mogę nałożyć drogę, i puścić ruch samochodów po wiadukcie.   

Offline Kogut

  • Wiadomości: 267
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #462 dnia: 15 Marca 2022, 16:08:02 »
W którym pliku(-ach) jest poprawiony teren i podmieniony wiadukt przy bazie we Włodowicach? 

Wiadukt jest w pliku scenery/drawinowo_os/tory.scm (linia 87068), teren w scenery/drawinowo_os/nowyteren2.scm.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #463 dnia: 15 Marca 2022, 17:08:31 »
W to miejsce powinien pasować jeden z wiaduktów przygotowanych przez Kolej w Polsce - https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34072.0.html.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #464 dnia: 15 Marca 2022, 20:52:32 »
W zał. poprawiony wiadukt z nałożoną drogą (docelowo pieszych z wiaduktu należy usunąć, bo chodnika zarówno przed wiaduktem jak i na wiadukcie brak). 

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #465 dnia: 15 Marca 2022, 21:14:09 »
Z tego co widzę, to nie ten teren, bo dalej wychodzi na tory bocznicy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #466 dnia: 03 Kwietnia 2022, 10:08:06 »
1. Przy podmianie składów i dostosowywaniu do nowej paczki, po zmianie pliku z rozkładem, w chwili przypisywania rozkładu w Grabówku dla EZT, gdy AI próbuje ponownie ruszyć po uprzednim zatrzymaniu w peronach, a delay dla przypisania rozkładu wynosi 0, symulator się "zawiesza się". Problem pojawia się po zmianie pliku txt z rozkładem i nie dotyczy typu EZT oraz nowego exe, bo po przywróceniu oryginalnego EN57, i na ostatnim exe @tmj także występuje). W zał. zrzut ekranu i przykładowy zmieniony rj, z prośbą o sprawdzenie, czy problem występuje tylko u mnie?

2. Ponadto po pobraniu nowej paczki zniknęła hala we Włodowicach, tabliczki peronowe i skrzyżowania dróg (cross) - w zał. przykładowe zrzuty ekranów.

3. Czy jest planowana podmiana dachów z blachy m. in. w domkach z cegły, jak na załączonym obrazku? Ostatecznie domy z cegły, które wcześniej wstawiłem na scenerię mogę usunąć, ale generalnie brakuje modeli domów w nodebanku, a ponadto mają one parametr lights, co po zmroku stanowi ich dodatkowy atut.

4. Skąd obecnie można pobrać aktualny plik nodebank, dostosowany do nowej paczki całościowej (nie zachowałem poprzedniego pliku, a przy pobraniu paczki całościowej u mnie nie się nie pobiera)?

Edit: dodatkowo w nowej paczce brakuje budynku od @Toprusa. 
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2022, 10:59:48 wysłana przez mati222 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #467 dnia: 03 Kwietnia 2022, 10:21:19 »
1. W rozkładzie nie ma spacji rozdzielającej między linią pionową a serią pojazdu. Po jej dodaniu powinno być lepiej.

2. Hala była dodatkiem spoza paczki całościowej, trzeba ją dorzucić do paczki z Drawinowem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Kogut

  • Wiadomości: 267
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #468 dnia: 03 Kwietnia 2022, 10:27:51 »
4. Z repozytorium WebSVN (np. przez skopiowanie obecnego tam tekstu do utworzonego pliku tekstowego nodebank.txt), aktualny stan przesyłam w załączniku.
Z normalnego eu07.pl/svn/pctga teraz każdy może sobie pobrać. A że nodebanku nie ma w paczce, to coś Milek za mocno posprzątał. :/ Może by te wszystkie nodebanki, placeholdery drzewek i co tam trzeba, spakować w osobną paczkę i dać jako opcję w instalatorze? @Stele
Popieram powyższą propozycję.

Edit: dodatkowo w nowej paczce brakuje budynku od @Toprusa.

Dograłem brakujący plik, 8009.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2022, 18:34:46 wysłana przez Kogut »

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #469 dnia: 03 Kwietnia 2022, 22:28:39 »
Dograłem brakujący plik, ale brak oświetlenia budynku, pomimo zdefiniowania parametru lights?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #470 dnia: 03 Kwietnia 2022, 22:29:19 »
Include musi być.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #471 dnia: 04 Kwietnia 2022, 21:36:56 »
Próbowałem podmienić kontenery na scenerii edytorem F11.
Czy tylko u mnie występuje takie zjawisko (widok na nowe kontenery '40ft z kamery zewnętrznej - z większej odległości jest w porządku - screen105, ale już z małej - screen106)?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #472 dnia: 05 Kwietnia 2022, 00:31:59 »
kontener_40fthc.t3d na LOD0 ma następujące parametryzacje i nie nadaje się do użycia bezpośredniego.
Map: textures\ladunki\kontenery\40fthc\(p3)
MaxDistance: 100
MinDistance: 0 
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 (p1) (p2) 1.0
Reszta ma repla 1 na obu meshach. Autor musi się wypowiedzieć co miał na myśli i czy to błąd.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #473 dnia: 05 Kwietnia 2022, 07:54:52 »
W niektórych kontenerach zrobił parametryzację tekstur + x modeli zbiorczych, losowanych na podstawie mmd. Daje to większą różnorodność kontenerów, niż by miały mieć losowanie na poziomie tekstur. Dodatkowo nie ma takiej długiej listy w starterze jak w starszych wagonach.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #474 dnia: 05 Kwietnia 2022, 14:07:12 »
Ale ten sam kontener na lod1 ma już repla 1 i zero parametrów.
Mój kanał youtube

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #475 dnia: 05 Kwietnia 2022, 20:26:06 »
Nowe kontenery w nodebanku od @DieselPower wyglądają znacznie lepiej niż stare. Ponadto, takich problemów nie ma z mniejszymi kontenerami + z jednym większym China coś tam.

W zał. do dalszych testów plik scenery dostosowany do nowej paczki całościowej maszyny i częściowo z podmienionymi składami i zmienionymi rozkładami. Plik lte będzie w późniejszym czasie, bo planuję jeszcze podmienić składy z kontenerami (a jest co podmieniać, bo jest tego dużo na scenerii). Nie zmieniałem numeracji wagonów na wyświetlaczach, przygotowanej przez @Koguta, także jest to do zrobienia. 

Edit: Załącznik z plikiem scenery został usunięty i zostanie ponownie dołączony poprawiona wersja. Podziękowania dla @Koguta za znalezienie błędu.

Edit2: W zał. poprawiona wersja pliku scenery (usunięte zbędne wpisy include oraz dodany wpis dot. sprzęgu w jednym z wagonów stojących za Tm6 w Grabówku).

Edit3: Zgłaszane już w tym wątku problemy z prowadzeniem Traxxa przez AI (głownie z hamowaniem i ponownym ruszeniem po odhamowaniu składu) występują także na nowej paczce całościowej (podczas testowania zmienionego pliku scenery AI "przewaliła" S1 na SBL-ce, a potem po odhamowaniu nie potrafiła ruszyć ponownie (screen 108 i 109).
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2022, 15:18:26 wysłana przez mati222 »

Offline MP5

  • Wiadomości: 75
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #476 dnia: 06 Kwietnia 2022, 20:30:43 »
Sprawdzałem dziś jak sceneria działa na nowej Maszynie. Nie zauważyłem problemu z Traxxem - po prostu się mu nie przyglądałem ale jest inna sprawa. Jadąc  TLK "Warta" 71100,  zauważyłem ze ST43 we Włodowicach podpiął się pod pociąg - ale mimo podania sygnału zezwalającego na jazdę nie ruszał. Po przejęciu kontroli nad nim - dało się ruszyć ale gdy oddało się go pod kontrolę AI przed semaforem, zatrzymał się. Trzeba było go ręcznie wyprowadzić za semafor i dalej jechał już normalnie. Log w załączniku.  Będę jeszcze patrzeć czy sytuacja się powtarza.

Update: sprawdziłem dziś dwa razy. Raz podmieniłem Rumuna na ST44 a raz nie zmieniałem niczego. Tym razem w obu przypadkach wszystko działo się jak należy - co więcej przyjazd TLK miał miejsce w chwili gdy towarowy wyjeżdżał na szlak. Jeśli znów zobaczę ze ta sytuacja występuje, dam znać. 
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2022, 20:26:02 wysłana przez MP5 »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #477 dnia: 11 Kwietnia 2022, 11:01:25 »
Skoro gro poważnych błędów zostało wyeliminowana, co kolektyw sądzi o ruszeniu z rozmowami RT? Dostaję ostatnio pytania na PW odnośnie wznowienia prac nad ruchem w eterze. Chociażby nad kierpociami.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2022, 11:07:12 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #478 dnia: 11 Kwietnia 2022, 11:25:25 »
No na razie proponowałbym samych kierowników, a resztę trochę później po konsultacjach merytorycznych.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2022, 11:29:02 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #479 dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:15:33 »
Jeśli mi wszyscy ówcześni kierownicy potwierdzą gotowość to zaczynamy w ciągu kilku najbliższych dni. Ewentualnie jeśli ktoś chciałby wziąć jakąś rolę jeśli się ktoś wykruszy to zapraszam na PW.

EDIT:

Na informację o podtrzymaniu swojej gotowości do bycia kierownikiem czekam do niedzieli do 22:00. Po tym terminie rolę przekazuje osobom, które się zgłosiły w ciągu kilku najbliższych dni.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2022, 22:38:30 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?