Autor Wątek:  Odp: Addon do Blendera  (Przeczytany 1627 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera
« dnia: 27 Listopada 2020, 16:24:47 »
No tylko dla usera to powinno być spakowane razem w zipa by nie musiał stawiać gita.
Mój kanał youtube

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Listopada 2020, 17:15:13 »
@Milek7, a tak krok po kroku dla laika możnaby wytłumaczyć?

git clone --recurse-submodules https://gitlab.com/krzysiuup/eu07_bl_addons.git ~/.config/blender/2.90/scripts/addons/eu07_bl_addons

Gdzie to wystarczy zrobić? :)

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Listopada 2020, 17:33:29 »
Z tego co wiem to nawigujesz terminalem do folderu gdzie chcesz to mieć (komenda cd), i jak znajdziesz folder to wklejasz komendę.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 903
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Listopada 2020, 18:44:24 »
W terminalu, musisz mieć zainstalowanego gita, i podać właściwe ścieżki.
Albo masz tu kompletną paczkę: https://eu07.pl/userfiles/22158/eu07_bl_addons.zip

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Listopada 2020, 12:27:27 »
Tak, myślałem ze pobranie repo przez zip zaciąga też pliki z submodules, niestety tak nie jest. Będzie trzeba coś innego wymyślić żeby zmiany wypchniete na repo userzy mogli od razu pobrac u siebie. Jakies pomysly?
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2020, 12:32:58 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline grzes72

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Lutego 2021, 18:47:22 »
Proszę o POMOC

Zainstalowałem blendera 2.90.1
Po zainstalowaniu kompletnej paczki https://eu07.pl/userfiles/22158/eu07_bl_addons.zip
u mnie przy imporcie t3d wywala błąd:

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\common.py", line 9, in get_root
    root = eu07_tools.utils.find_asset_root(abspath)
  File "C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\eu07_tools\utils\__init__.py", line 24, in find_asset_root
    raise ValueError(f"Can't find EU07 root for {filepath}")
ValueError: Can't find EU07 root for C:\maszyna\_PKP\podklad1.t3d

During handling of the above exception, another exception occurred:

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\__init__.py", line 68, in execute
    root = get_root(self.filepath)
  File "C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\common.py", line 13, in get_root
    raise ValueError(f"Can't find root path for {abspath}")
ValueError: Can't find root path for C:\maszyna\_PKP\podklad1.t3d

location: <unknown location>:-1




Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Lutego 2021, 18:52:59 »
Możesz tylko importować/eksportować do miejsca, gdzie masz zainstalowaną MaSzynę (niestety).
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2021, 19:10:11 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline grzes72

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Lutego 2021, 19:36:13 »
Dziękuję działa
Lecz przy  imporcie e3d wyskakuje :
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\e3d\__init__.py", line 75, in execute
    eu07_bl_addons.t3d.input_builders.import_model(t3d, collection, config)
NameError: name 'eu07_bl_addons' is not defined

location: <unknown location>:-1

Jest na to rada

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Lutego 2021, 19:45:59 »
A dobrze to powgrywałeś? Krzychu tam przepinał z dwóch projektów na jeden z submodułem i nie wiem czy w końcu wszystko jest folderami ułożone jak trzeba. eu07_tools ma być podfolderem eu07_bl_addons.
Mój kanał youtube

Offline grzes72

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Lutego 2021, 21:14:24 »
Tak mam na dowód poniższa ścieżka:

C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\eu07_tools\

nadal:
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\e3d\__init__.py", line 75, in execute
    eu07_bl_addons.t3d.input_builders.import_model(t3d, collection, config)
NameError: name 'eu07_bl_addons' is not defined

location: <unknown location>:-1


Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Lutego 2021, 22:03:53 »
Dziwna sytuacja, bo zainstalowalem te pluginy z linku ktory podales na czystym blenderze i importuje bez problemu. Moze folder eu07_tools jest pusty? Sprawdz prosze.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline grzes72

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Lutego 2021, 17:46:45 »
Mam wszystko powgrywane w eu07_tools, są katalogi:
e3d
mat
scn
t3d
utils
i katalog e3d też pełny
Import t3d działa - OK
Import e3d nie działa:(
Istnieje jakiś zewnętrzny converter (exe) e3d --> t3d?


Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Lutego 2021, 17:47:26 »
Możesz podać jaki błąd wyskakuje przy imporcie E3D?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline grzes72

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Lutego 2021, 18:06:43 »
Tak jak opisałem wyżej:

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\e3d\__init__.py", line 75, in execute
    eu07_bl_addons.t3d.input_builders.import_model(t3d, collection, config)
NameError: name 'eu07_bl_addons' is not defined

location: <unknown location>:-1


Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Lutego 2021, 18:29:08 »
Zapraszam do pobrania poprawki, aktualizacja linku w pierwszym poście.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender