Autor Wątek:  Szyby w lokomotywach.  (Przeczytany 639 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Cichy

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Szyby w lokomotywach.
« dnia: 20 Września 2022, 15:37:21 »
Witam!
Pierwszy raz piszę na forum, wybaczcie jeżeli popełnię jakieś błędy lub napiszę głupoty.
Moje pytanie dotyczy "zamglonych" szyb w lokomotywach, konkretnie chodzi mi o to czy można je usunąć, bądź zmniejszyć?
Był kiedyś na forum taki wątek, ale nie mogę znaleźć.
Gram w Maszynie dziesięć lat, gratuluję wszystkim twórcą i dziękuję za ich pracę.
« Ostatnia zmiana: 20 Września 2022, 21:04:35 wysłana przez Krzysztof Cichy »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Szyby w lokomotywach.
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Września 2022, 16:53:33 »
Można usunąć, można zmniejszyć. Do obu musisz się zaznajomić ze strukturą modelu t3d. Ogarnąć nasze repozytorium. Rozumieć koncepcję mapowania uv i umieć obsłużyć jakiś program do grafiki rastrowej, obsługujący tga.
Szyby zewnętrzne są zdefiniowane w modelu lowpolyinterior lub pudła. Mogą brać teksturę ze skórki pojazdu lub osobnego obrazka. Szyby wewnętrzne są zdefiniowane w modelu kabiny. Zazwyczaj mają osobną teksturę.
Musisz zbadać pojazd, który chcesz edytować, by wiedzieć jak jest zrobiony. Znaleźć siatki szyb w modelu t3d i je skasować, albo znaleźć odpowiednią teksturę i zmienić jej przezroczystość. Spróbuj, w razie problemów opisz co robiłeś i o jaki konkretnie pojazd chodzi, bo przy 20 lat projektu i dziesiątkach twórców, mogą być różnie zbudowane.
Mój kanał youtube

Offline Krzysztof Cichy

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Szyby w lokomotywach.
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Września 2022, 18:15:17 »
Dziękuję za odpowiedź.
Nie umiem programować. Wzrok już słaby, miałem nadzieję że da się zmienić prościej, ale dobrze jest.
Jadę dalej!

« Ostatnia zmiana: 20 Września 2022, 21:03:31 wysłana przez Krzysztof Cichy »