@Hubertnator23 no mam tak;
// ustawienia (w nawiasie wartości domyślne, gdy nie ma wpisu)
sceneryfile td.scn // domyślny plik ze sceneri¹, chyba ¿e w linii komend bêdzie: -s filename
humanctrlvehicle EP07-424 // domyślny pojazd sterowany przez gracza, chyba ¿e w linii komend bêdzie: -v vehiclename
// Parametry u¿ytkowe - jak komu wygodniej:
width 800 // (800) szerokośæ ekranu
height 600 // (600) wysokośæ ekranu
fullscreen no // (no) yes: tryb pe³noekranowy
mousescale 1.5 0.5 // (3.2 0.5) czu³ośæ myszy, mo¿na dawaæ ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0 // (1.0) prêdkośæ przesuwania kranu hamulca innych ni¿ FV4a
brakespeed 0.6 // prêdkośæ przesuwania FV4a
inactivepause no // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 1 // (1) 0 - wy³¹czone, 1 - za³¹czone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888 // adres (dziesiêtnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0 // (1.0) mno¿nik dla wspó³czynnika tarcia
lang pl // (pl) jêzyk dla napisów
fieldofview 45 // (45) 15-75 k¹t widzenia kamery w pionie
ui.bg.opacity 0.65 // (0.65) 0-1 przeźroczystośæ UI
uitextcolor 255, 255, 255 // (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
input.gamepad yes // (yes) no: ignorowanie sygna³u z gamepada, przydatne dla u¿ytkowników PoKeys
glutfont no // alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5 // globalna g³ośnośæ dźwiêków
sound.volume.radio 0.6 // mno¿nik g³ośności radiotelefonu
sound.volume.vehicle 1 // wzglêdna g³ośnośæ dźwiêków wydawanych przez pojazdy
sound.volume.positional 1 // wzglêdna g³ośnośæ pozycjonowanych dźwiêków emitowanych przez eventy scenerii
sound.volume.ambient 1 // wzglêdna g³ośnośæ dźwiêków globalnych (o ujemnym zakresie) emitowanych przez eventy scenerii
screenshotsdir screenshots // (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart yes // (yes) przechwyæ mysz przy uruchamianiu
movelight 0 // numer dnia w roku dla obliczeñ astronomicznych i pogodowych; 0 - synchronizacja z kalendarzem systemowym
// Parametry wydajnościowe - zmiana mo¿e poprawiæ FPS:
vsync no // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 16384 // (16384) skalowanie zbyt du¿ych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 0 // (2) wyg³adzanie krawêdzi (poprawia obraz, ale obni¿a FPS): 0 - wy³aczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 135 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wy³¹czone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacj¹, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 1 // (8) 1-16 jakośæ filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7 // (7) 1-7 ilośæ świate³ OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyæ do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet w¹tku pythonowego renderera. Odci¹¿a procesor zmniejszaj¹c odświe¿anie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 1024 250 400 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczośæ, nieu¿ywany, promieñ projekcji, nieu¿ywany)
splinefidelity 4 // (1) 1-4 dodatkowy podzia³ trajektorii na ³ukach, zwiêkszaj¹cy kr¹g³ośæ
gfxrenderer legacy // (full/legacy/simple) Pe³ny z shaderami, stary lub uproszczony tryb renderowania, mo¿e poprawiæ wydajnośæ
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiêkszon¹ dok³adności¹. wy³¹czenie mo¿e spowodowaæ dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieu¿ywanych tekstur z opengl, zalecane wy³¹czenie gdy pamiêæ karty graficznej jest wystarczaj¹ca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamiêci przy usuwaniu nieu¿ywanych tekstur, mo¿e powodowaæ problemy na niektórych kartach
gfx.skippipeline no // (no) Ustawia uproszczony tryb renderowania bezpośrednio do backbuffera. Wy³¹cza prawid³ow¹ implementacjê HDR i wszystkie efekty takie jak motionblur. Ustawienia z kategorii framebuffer, format i postfx bêd¹ ignorowane.
gfx.framebuffer.width 1920 // Szerokośæ renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.framebuffer.height 1080 // Wysokośæ renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.shadowmap.enabled yes // (yes) renderowanie cieni w rendererze shaderowym
gfx.extraeffects no // (yes) Dodatkowe efekty realizowane przez shadery (np. mapowanie paralaksy)
gfx.shadows.cab.range 100 // Promieñ zasiêgu źróde³ cieni z zewn¹trz kabiny, w metrach. Wp³ywa odwrotnie proporcjonalnie na ostrośæ cieni
gfx.envmap.enabled yes // (yes) Odbicia realizowane globaln¹ cubemap¹
gfx.reflections.framerate 25 // (1/300) Czêstotliwośæ odświe¿ania odbiæ otoczenia
gfx.reflections.fidelity 2 // elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbiæ. 0 - teren; 1 - obiekty statyczne; 2 - pojazdy
gfx.postfx.motionblur.enabled no // (yes) Rozmycie powodowane ruchem
gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no //(yes) Postproces aberacji chromatycznej
gfx.smoke yes // (yes) Wyświetlanie dymu
gfx.smoke.fidelity 4 // (1) 1-4 Mno¿nik ilości cz¹stek dymu
python.mipmaps no // (yes) Tworzenie mipmap dla tekstur generowanych skryptami pythona
compresstex yes // (yes) Kompresja tekstur tga podczas wczytywania
python.threadedupload yes //(yes) wysylanie wygenerowanych obrazow ekranow przy uzyciu osobnego watku
python.enabled yes //(yes) wylacza w ogole generowanie tekstur przy uzyciu pythona
gfx.skiprendering no //(no) wylacza w ogole wizualizacje symulacji, pozostawiajac jedynie ui
// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no // (no) yes: wy³¹cza logikê rozmyt¹ s³u¿¹c¹ do detekcji awarii, w³¹cza klawisze pomocnicze
soundenabled yes // (yes) no: wy³¹cza odgrywanie dźwiêków przestrzennych
enabletraction yes // (yes) no: wy³¹cza ³amanie pantografu
livetraction yes // (yes) no: lokomotywy elektryczne bêd¹ mia³y zasilanie, jeśli tylko podnios¹ pantografy
loadtraction yes // (yes) no: wy³¹cza ³adowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no // (no) yes: w³¹cza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub cz³owieka pojazdów
debuglog 3 // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu dzia³ania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 0 // (0) tryb wspó³pracy z innym programem: 0 - wy³¹czony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no // (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po ka¿dym uruchomieniu symulacji
//parametry przejsciowe
scalespeculars yes // skalowanie sk³adowej specular materia³ów dla kompatybilności ze starymi modelami
crashdamage yes //(domyslnie yes) w³¹cza uszkodzenia sprzêgów i wykolejenia od zderzeñ
fullscreenwindowed no //(no) yes: automatyczna rozdzielczosc