Autor Wątek:  Multiplayer w Symulatorze MaSzyna  (Przeczytany 2261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Barti94

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« dnia: 20 Grudnia 2020, 21:30:10 »
Witacie. Od miesiąca spędzam dużo czasu w Symulatorze MaSzyna. Zaciekawiły mnie narzędzie pozwalające odbywać różne trasy w kilku graczy, jednak kompletnie nie wiem jak to z tym jest i z czym to się je :D Czy trzeba jakieś dodatkowe programy instalować? Na jakiej zasadzie to działa? Czy istnieją stałe serwery na które można wejść ? Czy może wyżej wymienione odpowiedzi znajdę w jakimś innym symulatorze? Jeśli tak to jakim. Proszę o pomoc i wytłumaczenie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5919
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 487
Odp:  Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Grudnia 2020, 21:37:29 »
1. Nie trzeba nic instalować, wystarczy w pliku eu07.ini dodać wpis (odpowiednio dla serwera i pozostałych użytkowników):
-- wpis w ini network.server tcp 0.0.0.0:port (gdzie port to np. 42424) powoduje uruchomienie symulatora w trybie serwera, komunikującego się na podanym porcie
-- wpis w ini network.client tcp X.Y.Z.W:port (gdzie X.Y.Z.W to adres IP działającego serwera przyjmującego połączenia na podanym porcie) powoduje uruchomienie serwera w trybie klienta, łączącego się z serwerem o podanym adresie
2. Maszyna u pierwszego użytkownika działa w trybie serwera i stanowi główną symulację, natomiast u pozostałych dołącza się do niego i próbuje odtworzyć to, co tam się dzieje. Ważne jest, aby wszyscy wykorzystywali tę samą wersję maszyny, scenerii itd. Najlepiej do tego wykorzystywać czystą paczkę całościową.
3. Nie ma stałych serwerów, użytkownicy tworzą je sobie we własnym zakresie.
4. Obawiam się , że inne symulatory nie mają w sobie odpowiedzi na pytania dotyczące maszyny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Stycznia 2021, 14:01:29 »
Jakie są szanse działania tego przez internet?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9256
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1960
Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Stycznia 2021, 14:12:15 »
Taki same jak po lanie, tylko znacznie prędzej się zdesynchronizuje.
Mój kanał youtube

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Stycznia 2021, 14:38:14 »
No własnie to jest moja obawa. Opalimy Całkowo a po 10 minutach każdy będzie jechał osobno :)

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3743
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2232
Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Stycznia 2021, 17:44:53 »
Taki same jak po lanie, tylko znacznie prędzej się zdesynchronizuje.
Powinno dzialac tak samo -- wszystkie ramki "obowiazuja" dopiero po otrzymaniu ich i rozeslaniu przez serwer, to ze sobie wciskasz klawisze na lokalnym kliencie nie wplywa na symulacje dopoki serwer nie postawi na tym swojego stempelka. Czyli w przypadku wolnego lacza moze pojawic sie zauwazalny lag w reakcji na klikniecia i ogolnie jakas tam czkawka ze wzgledu na mniejsza plynnosc odbioru pakietow, ale synchronizacje powinien trzymac.
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2021, 17:46:51 wysłana przez tmj »

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Stycznia 2021, 08:26:08 »
Wypróbujemy :)

--

Wypróbowaliśmy. Przez Hamachi, przy pingu 70ms nie dało udało nam się pograć nawet na ec_dobre, od razu w logu klienta leci "net desync". O ile jeszcze na komputerze-serwerze było widać akcje gracza-klienta, to na odwrót nic.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2021, 19:49:13 wysłana przez Czarodziej »

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 954
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 674
Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Stycznia 2021, 21:33:09 »
Kiepskie połączenie nie będzie powodować desynców, co najwyżej lagi i kiepską wydajność.
Desynce są powodowane przez: a) bugi w exe, b) użycie innego exe u klienta i serwera, c) inna zawartość paczki

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3743
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2232
Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Stycznia 2021, 21:47:30 »
Mhm. Chwastow ogolnie chyba byc nie powinno, bo nie kojarzy mi sie zeby doszly jakies nowe elementy oparte na RNG od czasu gdy byl dzialajacy multiplayer, ale odmienne wersje exe i/lub plikow pojazdow moga dac taki efekt -- wystarczy ze ktorys .mmd jakiegos pojazdu bedzie mial jeden losowy zestaw dzwiekow wiecej, zeby wszystko sie rozjechalo.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2021, 21:54:21 wysłana przez tmj »

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Stycznia 2021, 22:28:44 »
Obaj zainstalowaliśmy 20.09 na czysto, przeklikaliśmy ustawienia, by były jak najbardziej podobne (chyba tylko rozdzielczość ekranu się różniła, no i bindy do klawiatury i gamepada u mnie), nie wiem, co jeszcze mogliśmy zrobić. Następnym razem, jak będę w Polsce, to spróbuję zabrać laptopa i przejść się do niego osobiście. Jak będziemy w jednym pokoju i z kabelkiem, to łatwiej będzie diagnozować.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2021, 22:31:25 wysłana przez Czarodziej »