Autor Wątek:  Obsługa OpenVR  (Przeczytany 13809 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Obsługa OpenVR
« dnia: 20 Listopada 2020, 17:52:20 »
Pisałem w wątku o zmianach w exe, ale tam w gąszczu zmian może się zagubić więc zakładam oddzielny wątek dla widoczności i dyskusji o tej funkcji.

Ostatnio została uruchomiona w exe wstępna obsługa OpenVR. Żeby tego użyć potrzeba:
- posiadać headset działający w SteamVR

- pobrać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
(https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build lub https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build z gałęzi sim i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować do katalogu shaders/ zawartość shaders.zip)

Cytuj
- do uruchomienia najnowszych exe potrzebny jest dodatkowy plik dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll

- oraz kolejny plik dll:
32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_32.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip

- wypakować dodatkowe pliki konfiguracyjne: http://mm.milek7.pl/files/3k7cjopr3idhbc1ipgygiwuwgy/public?h=zBxhvqvFgQcvemQLzRN1F-yXnau9RRh9WNsRJo7jK3I (należy wypakować do głównego katalogu symulatora, tak aby w folderze openvrconfig były pliki .json)

- w pliku ini dodać wpisy:
vr.backend openvr
vr.enabled yes

Obecnie obsługa kontrolerów jest na wstępnym etapie, działająca jako celowanie w elementy kabiny wskaźnikiem i wybieranie dwóch dostępnych akcji. Dla kontrolera Index Knuckles dołączone jest mapowanie pod przyciskami A/B, dla innych trzeba samemu zbindować te akcje (PrimaryAction oraz SecondaryAction) w menu SteamVR. Dodatkowe sposoby obsługi oraz możliwość obsługi pozostałych funkcji symulatora kontrolerem będzie dodana w przyszłości.

https://youtu.be/mntI7eARhuQ
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2021, 22:48:24 wysłana przez Milek7 »

Offline szpeicer

  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Stycznia 2021, 13:22:16 »
Instrukcje do pobranie exe są dla mnie trochę nie jasne. :(

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1118
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Stycznia 2021, 15:57:17 »
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować do katalogu shaders/ zawartość shaders.zip

Jak klikniesz link, pojawi Ci się lista. Klikasz w ten element najwyżej (musi być kolor zielony na pasku po lewej, jak jest czerwony to szukasz pierwszego zielonego), pojawi Ci się lista. Na pasku po prawej stronie masz zakładkę Artifacts. Klikasz tam, i pobierasz odpowiednie pliki dla systemu. (x86, x64 lub Linux) oraz folder shaders.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Stycznia 2021, 16:02:09 »
Dla jasności: nie pierwszy zielony, tylko pierwszy zielony z brancha sim.
Na innych branchach mogą być różne eksperymenty.

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Sierpnia 2021, 19:41:23 »
Pod oba linkami zakładki "Artifacts" są puste. AppVeyor twierdzi następująco:
Cytuj
Artifacts older than 1 month are automatically deleted.
Można prosić o aktualizację?
A może by tak własny pulpit...

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Mój kanał youtube

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Sierpnia 2021, 20:03:28 »
Hm, u mnie na Azurze zakładka "Artifacts" też jest pusta. Ale może nie wiem, gdzie kliknąć. Dzięki za link w każdym razie.
A może by tak własny pulpit...

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Sierpnia 2021, 20:16:15 »
No, trzeba wejść w konkretny run danego pipelina, z jobów wybrać interesujący. Rozwinąć szczegóły, wybrać artefakt i dopiero pokazuje listę wszystkich artefaktów. Po zaznaczeniu któregoś pokazuje po prawej małe trzy kropeczki i dopiero po kliknięciu ich przechodzi do pobierania. Projektanta interfejsu to na drzewo powinni...
Mój kanał youtube

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Sierpnia 2021, 21:35:24 »
Ok, teraz widzę xd

Udało mi się uruchomić to na posiadanym przez siebie tymczasowo Oculusie Quest i no muszę przyznać, że robi wrażenie. W końcu mogłam mieć wszystko w zasięgu wzroku (bez nienaturalnego ustawienia FOV), a nawet wychylić się, żeby zobaczyć ten semafor co się akurat schował za słupkiem kabiny. Imersja robi robotę.

Z drobnych problemów to początkowo ustawiało mnie na dachu loka z jakiegoś powodu, ale "wyśrodkownie obrazu" pomogło i usadziło mnie poprawnie na fotelu. Menu do przypisywania bindingów też ze mną walczyło trochę, ale w końcu udało się przypisać dwie podstawowe akcje - niestety zjechanie nastawnikiem do zera wymaga przeklikania się pozycja po pozycji, nie wiem czy da się ustawić powtarzanie przy przytrzymaniu, jak na klawiaturze. Bardzo przydałaby się też możliwość poruszania się za pomocą joysticków, tudzież orientowania kamery - przynajmniej w osi Z.

Z dużych problemów psujących rozgrywkę: jakiekolwiek poruszenie myszką psuje możliwość "celowania" kontrolerami w elementy kabiny. Tak jakby desynchronizowało się to co widzą oczy i to co widzą kontrolery - bo jak się poceluje gdzieś w eter to czasem się w coś trafi.

W każdym razie, potencjał jest i to duży.
A może by tak własny pulpit...

Offline flatmate

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Stycznia 2022, 21:08:25 »
Po pierwsze, dziękuje za dodanie tej obsługi OpenVR, jestem mega fanem kolei ( jakby chyba wszyscy tutaj ) i moim marzeniem od zawsze było poprowadzenie lokomotywy no i dzięki temu narzędziu można powiedzieć że się udało :D Wrażenia niesamowite, odkąd trafiłem na ten wątek to w maszynę gram tylko na VR!

I po drugie, to pojawił się problem... Nie dawno pobrałem sobie scenerie wrzosy, która jest dość wymagająca więc postanowiłem zmienić kartę graficzną z gtx 1660 super, na amd rx 6600 xt żeby móc doświadczać jeszcze lepszych wrażeń z gry.

No i od tamtej pory jak podłączyłem nową kartę, to gra nie przekazuje obrazu do VR ale za to jest dźwięk i widoczne są na monitorze ruchy kontrolerami oraz samym headsetem.
Jestem teraz w kropce ponieważ sprawdziłem na prawdę wiele wątków na forach które dotyczyły podobnych problemów lecz w innych grach i nic nie pomogło, dodam nawet że zrobiłem pełny format komputera na którym zainstalowałem od nowa win10 - to również nie pomogło.

Inne gry uruchamiane przez SteamVR działają na nowej karcie.

I moje pytanie, czy obsługa OpenVR w maszynie po prostu nie wspiera kart amd? Albo czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Mój sprzęt to:
Oculus Quest2
AMD rx 6600 xt
intel i5 10500F

« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2022, 21:15:36 wysłana przez flatmate »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Stycznia 2022, 03:19:24 »
Pewnie sterowniki AMD mają jakieś problemy ze sobą, bo SteamVR na Windowsie używa chyba DX11, więc są jakieś kombinacje z przesyłaniem tekstury z OpenGL. Ogólnie OpenGL z AMD na Windowsie działa dosyć kiepsko.
Sprawdzę to przy najbliższej okazji.

Offline flatmate

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Stycznia 2022, 16:14:51 »
Nie udało mi się znaleźć niczego ciekawego w logach steamvr oraz w logach samego oculusa i nawet w logach maszyny ale odpaliłem przed chwilą debuger za pomocą twojego .exe no i w zakładce
GFX Renderer znalazłem ciekawy błąd:



@Milek7 być może pomoże Ci to w twojej inwestygacji.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2022, 16:16:46 wysłana przez flatmate »

Offline flatmate

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Stycznia 2022, 13:57:28 »
W między czasie dołączyłem do czatu DEV gdzie @Milek7 podrzucił parę pomysłów które mogłyby rozwiązać problem z brakiem obrazu na goglach.

Cytuj
możesz sprawdzić z vp.backbuffer_tex->alloc_rendertarget(GL_SRGB8_ALPHA8, GL_RGBA, vp.width, vp.height);

wrzuciłem zmianę do kodu i wybudowałem nowy .exe który dawał obraz ale gra działała w 30fps. Jakich zmian w .ini bym nie zrobił to gra działała w 30fps.
Postanowiłem oddać kartę AMD i wymieniłem ją na kartę Nvidii i gra działa na VR bez żadnych poprawek w 90fps. Na amd nawet bez gogli gra miała 'mikrosciny' niby działa płynnie ale co sekundę była krótka scina.

Podsumowując, jeżeli planujecie grać na VR w maszynę to polecam jednak kupić kartę od Nvidii!

Dziękuje za okazaną pomoc :)



W załączniku wrzucam mój .exe ze zmianami, o ty jeżeli kiedyś ktoś będzie chciał uruchomić maszynę na VR na kartach AMD.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2022, 15:43:02 wysłana przez flatmate »

Offline Bartek3g

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Stycznia 2022, 14:11:06 »
Nie udało mi się znaleźć niczego ciekawego w logach steamvr oraz w logach samego oculusa i nawet w logach maszyny ale odpaliłem przed chwilą debuger za pomocą twojego .exe no i w zakładce
GFX Renderer znalazłem ciekawy błąd:



@Milek7 być może pomoże Ci to w twojej inwestygacji.

Potwierdzam, u mnie na Radeonie ten sam błąd był na porządku dziennym 😀

Offline tommy001

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Lutego 2022, 18:14:26 »
Czy jest gdzieś możliwość wyłączenia wskaźników kontrolerów? bardzo szybko przechodzą w stan czuwania i ta kreska przecinająca obraz jest mega irytująca :D a tak po za tym wszystko w porządku! dziękuje autorowi modyfikacji za taką możliwość :)
Pozdrawiam

Offline Łakasabasz

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Sierpnia 2022, 16:53:06 »
Do kogo się zgłosić w celu pomocy przy rozwoju sterowania VR?

Przepraszam, jeśli źle trafiłem z wątkiem. W wyszukiwarce tylko to wyskakuje po wpisaniu VR

Offline BurekWAW

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Sierpnia 2022, 12:09:22 »
Dobry, mam problem ponieważ niemam pojęcia gdzie mogę przypisać PrimaryAction oraz SecondaryAction w ustawieniach steam vr :(

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Września 2022, 01:46:33 »
Pytanie dla zgromadzonych tutaj fanów technologii.
Da radę tą kamerę jakoś obniżyć?

Offline Zazo

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Grudnia 2022, 20:13:20 »
Witam, zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji, zbindowalem wszystko, ale sterowania wciąż nie ma. Klikam i nic. Czy może to być wina nowej wersji gry?

Offline Barnamar

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa OpenVR
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Maja 2023, 14:32:00 »
Cześć!
Dodatkowe pliki konfiguracyjne nie mają zamiaru się pobrać z podanego linku. Możesz wrzucić to gdzieś indziej?