Autor Wątek:  Odp: Addon do Blendera  (Przeczytany 810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Addon do Blendera
« dnia: 30 Grudnia 2019, 00:02:47 »
Po próbie zaimportowania modelu .t3d do blendera 2.8 wyskoczył taki błąd:
(Importowany plik nie był umieszczony w katalogu symulatora.)

(Przy próbie importu z katalogu symulatora wszystko działa poprawnie )
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2019, 00:49:43 wysłana przez gg »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudnia 2019, 06:23:12 »
Trzeba jeszcze zrobić ten selfillium żeby można było ustawić true (to co Ci na priv pisałem). :)
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

totendziwny

  • Gość
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Grudnia 2019, 15:06:17 »
Nie impotuje lub nie exportuje diffuse freespotów.
Nie importuje lub nie exportuje wartości speculara dla submodeli.
Do sprawdzenia - czy działa zatwierdzanie modyfikatorów przy eksporcie. (Bo coś mi nie działało)
Czasami w nazwie kolekcji nie mieści się cały include - dla przykładu include kolibra.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2020, 21:04:10 wysłana przez totendziwny »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Grudnia 2019, 16:00:11 »
Po próbie zaimportowania modelu .t3d do blendera 2.8 wyskoczył taki błąd:
(Importowany plik nie był umieszczony w katalogu symulatora.)

(Przy próbie importu z katalogu symulatora wszystko działa poprawnie )
Zasadniczo addon jest zaprojektowany do działania z plikami które mają poprawny maszynowy system katalogów, ale ten błąd nie powinien wystąpić w tej sytuacji. Być może nie ustawiłeś ścieżki do roota w ustawieniach.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Stycznia 2020, 19:15:45 »
Ficzer requesty:
1. Większe pole podawania repli. Z większym fontem. Albo daj mi receptę na okulary.
2. Podawanie repla ze ścieżka względem roota paczki a najlepiej względem t3d i bez rozszerzenia. Tak jak podaje się argument w node model. Po to mu się definiuje preferowany format tekstury i lokalizację paczki, by używał.
3. Najlepiej zamienić to na okienko menadżera by wskazać dany plik. A jak ktoś zostawi puste i przy imporcie natknie się na niepodpiętego repla to wyrzuci okienko by dodefiniować, tak jak w maksie.
----
4. Przy zaimportowaniu modelu z includami i eksporcie czegokolwiek, includy eksportują się jako nadpisanie plików źródłowych. Bezpieczniej byłoby jakby generowało duplikaty w wybranej lokalizacji zapisu.
Wybranie opcji export selected i export include skutkuje wygenerowaniem pliku z zaznaczeniem, nadpisanie źródłowego includa zaznaczenia (ok), nadpisanie includa z parentem zaznaczenia geometrią zaznaczenia (mocno nie ok) oraz niezaznaczonych includów pustymi plikami. Mimo odznaczenia eksportu includów, na koniec pliku selekcji dopisało wszystkie includy.
5. Import gubi kolory materiału. Wszystko ustawia na biały.
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2020, 14:48:19 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:33:28 »
Dzień Dobry,

Ostatnio chciałem przetestować sygnalizator HZ-10 do MaSzyny, którego model dostałem od "Przejazdówki". Niestety, po eksportowaniu na format .t3d okazuje sie że plik waży 0B.

Podczas eksportu mam zaznaczone 'Export include collections' i 'apply modifiers'

Blender: 2.80
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2020, 18:32:29 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:36:03 »
Elementy do eksportu muszą być w głównej "scene collection" lub ściśle kluczowanych klocków includowanych. Masz to rozpisane wraz z obrazkiem w pierwszym poście.

Babole:
Selfillum ma zakres 0-1 podczas gdy w maszynie 0-2. 1.0 != True. Wszystkie modele z blendera były do poprawek.
Kolor freespota nie eksportuje się z ustawionego diffuse w właściwościach obiektu. Może to wynikać z rozbieżności zakresu podawania z próbnika w blenderze, który ustawia na 0-1 zamiast 0-255, choć w pole można wpisać dowolną liczbę. Jak nie da się obejść, to niech przyjmuje 0-1 i mnoży na eksporcie.
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2020, 18:29:56 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube