Witam.
Witam
Tego posta napisałeś tak, że trudno go w ogóle zrozumieć...
Nie wiem czy wiesz, co to jest
BBcode. Jeśli nie, to tutaj masz
link, żeby się z nim zapoznać. Wiem, że niektórzy mnie krytykują, że czasami za dużo pogrubiam itp., ale całkiem
BBcode też nie można nie używać. Po za tym tekst trzeba pisać tak, żeby miał on czytelną formę graficzną, a także używać znaków interpunkcyjnych, które ułatwiają zrozumienie tekstu.
Piszę Ci to jako swego rodzaju ostrzeżenie, gdyż następne takie posty będę zgłaszał do moderacji.
OK, ale jakoś w tym słowotoku doczytałem, co mi miałeś do przekazania. Wszak to treść jest zawsze ważna - nie forma. Jednak lepiej by było, gdybyś jednak dbał też o formę.
odnośnie (w przodzie dwa odstępy wolne) instrukcja
sygnalizacji E1 Zarządzenie Nr 157 Zarządu PKP z dnia 20 lipca 1998r.
w sprawie ustalenia "Instrukcji sygnalizacji na PKP"-E1
rozdzial II par.3 strona 15
Sygnał S3 "Jazda z najwiekszą dozwoloną prędkością,nie wiekszą niż 160km/h-w przodzie dwa odstępy blokowe wolne-a przy następnym semaforze z prędościa nie przekraczającą 100km/h"
nic z kosmosu
No to już wiem, bo mam to stare wydanie książkowe i natknąłem się na nie, tylko dziwne jest dla mnie to, że takowe określenie nie zostało ujęte w obecnym
E1.
Zatem trzeba uznać, że jest to "zaszłość" ze starego
E1. Ale, oczywiście, ten opis ma jak najbardziej swoje logiczne uzasadnienie - już pisałem o tym wcześniej.
a co do tego ze na SBL cztero stawnej semafory są w odległości dwa razy krótszej niż w 3 staw..SBL to sie mylisz np:
3staw.SBL droga hamowania to 1200m dla v-120km/h czyli
np: S5 1200m S1
4staw.SBL droga hamowania to 1600m dla v-160km/h czyli jak napisałeś
(dwa razy któtsza) to ma to tak wyglądać?
np: S3 600m S4,S5 600m S1 to kolego wychodzi na to ze pociąg ma taka samą droge hamowania jak przy 120km/h na blokadzie 3 stawnej
Ja się opieram na przepisach. A tam jest wyraźnie napisane, że odległość między dwoma sygnalizatorami na czterostawnej jest
dwa razy krótsza niż droga hamowania. Dodatkowo przepisy też mówią, że
można wydłużyć odległość między sygnalizatorami (nie więcej jednak, niż podwójna droga hamowania - w przeciwnym razie daje się tarczę ostrzegawczą), w miarę potrzeby, np. w zależności od miejscowych warunków czy też przeprowadzonych pomiarów.
I to wszystko cytowałem w
jednym ze swoich obszernych postów tutaj - nie wiem czy czytałeś (radzę to zrobić ;-).
Więc to co mi piszesz - wszystko się zgadza.
Odległości między semkami są duże, bo to nie jest niezgodne z przepisami. Odległości te także nie przekraczają podwójnej drogi hamowania. Zostały one więc zapewne zwiększone, aby zapewnić lepsze bezpieczeństwo, stosownie do warunków panującyh na tamtym szlaku. Zatem wszystko jest OK, a ja podtrzymuję swoje wcześniejsze zeznania ;-).
semafory SBL stawia się w takich miejscach, żeby były dobrze widoczne z jakiejś tam określonej w przepisach odległości, gdyby stawiać je uparcie co ileś tam metrów, niektóre byłyby np. zaraz za zakrętem albo za wzniesieniem, albo w innych nieprzepisowych miejscach
Właśnie o to chodzi :-).
Więc, Drodzy Panowie, myślę, że już nie ma co wałkować w kółko tego tematu, skoro wszystko już w nim zostało wyjaśnione ;-).
Dla maszynisty nie ma znaczenia czy to jest semafor z W1 czy z W18
maszynista widząc S3 musi tak hamowac by następny semafor minać z v nie większą niż 100km/h "E1" i zatrzymać sie przy kolejnym, mowa cały czas o SBL 4 stawnej
O tym także już pisałem, w jednym ze swoich pierwszych postów - bo to jest jasne jak słońce.
Nie szukaj już na siłę "dziury w całym" ;-).
Czyli jeśli jest S3, to dwa semafory naprzód w tym samym czasie może być tylko STÓJ czy także S4?
Wychodzi na to, że jeśli na semku jest
S3, to dwa semafory dalej (na wjazdowym lub SBL) może być jeden z sygnałów:
S1,
S10,
S10a,
S11,
S11a,
S12,
S12a,
S13,
S13a,
Sz. Błagam Cię, Ty także przeczytaj CAŁY wątek :-).
Przesyłam pozdrowienia.