Autor Wątek:  Polski tabor w BeamNG.drive  (Przeczytany 8095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maslo

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Polski tabor w BeamNG.drive
« dnia: 01 Lipca 2020, 13:19:26 »
Hej, ostatnio bawiłem się nieco modelami taboru z MaSzyny i pokracznie, ale udało mi się przenieść kilka z nich do symulatora fizyki pojazdów BeamNG.drive (Poniżej kilka screenów). Póki co lokomotywy są niestety tylko statycznymi modelami, stąd pytanie: zna się ktoś na jbeamach i całym tym modowaniu na tyle, żeby pomóc mi w tworzeniu moda na polskie lokomotywy do beamNG? Modele trzeba by też ogarnąć własne coby nie kraść z maszynki, ale tym byłbym w stanie się tym zająć. Wszelki feedback mile widziany ;)

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lipca 2020, 13:20:24 »
Zapytam: zgodę autorów modeli na konwersję do BeamNG masz? Chyba, że to robisz na własny użytek to pytania nie było.

Offline Maslo

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lipca 2020, 13:21:06 »
Zapytam: zgoda autorów modeli na konwersję BeamNG masz? Chyba, że to robisz na własny użytek to pytania nie było.
na własny, gdybym tworzył moda, to tak jak mówiłem, modele trzeba by zrobić swoje

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lipca 2020, 13:28:15 »
Chcesz podłączać fizykę zgnieceń pod maszynowe modele? Zdajesz sobie sprawę z konieczności kompletnej retopologii i teselacji siatki mam nadzieję. Co do technologii fizyki zgnieceń i przypisywania wag do geometrii, to nikt się nie chwalił by się tym interesował.
Mój kanał youtube

Offline Maslo

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipca 2020, 13:35:22 »
Chcesz podłączać fizykę zgnieceń pod maszynowe modele? Zdajesz sobie sprawę z konieczności kompletnej retopologii i teselacji siatki mam nadzieję. Co do technologii fizyki zgnieceń i przypisywania wag do geometrii, to nikt się nie chwalił by się tym interesował.
nie chcę tego robić w MaSzynie, a w beamNG, stąd pisze w dziale spraw niezwiązanych z MaSzyną. Modele podkradzione z MaSzyny są tylko tymczasowe, nie mogę wydać moda, który by je zawierał. Pytam tylko czy ktoś byłby zainteresowany projektem. Swoją drogą fizyka zgnieceń w BeamNG.drive nie działa bezpośrednio na tych modelach, a na dużo prostszych, których odginanie dopiero później oddziałuje na visible meshe.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lipca 2020, 13:40:16 »
Wiem. Ale mi chodzi o to, że nie podepniesz kontrolera zgnieceń pod maszynową siatkę bez jej drastycznych przeróbek.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lipca 2020, 15:56:59 »
Jesli chcesz uzyc tamarki z Kotlarni do rozwalania autek na przejezdzie to polecam numer 001 :)

« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2020, 15:59:50 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Marca 2021, 13:58:16 »
Kolego @Maslo, pojawił się film na YT:

Mówiłeś, że to na własny użytek, a nie jako modyfikacja. Chyba się pożegnamy.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Marca 2021, 10:11:45 »
Znalazłem w opisie filmu link do pobrania:
https://beamng.com/resources/tem2-tЭm2-locomotive.16706/
I taki opis w creditsach:
Credits:
A mod by masuo.
Physics based on BeamDrifter's FS-30 mod (with permission).
Visual mesh and sounds based on resources from MaSzyna SPS (license: here, date: 2020.12.22).
Skins by Balaclava and Sigman.
Przycisk here kieruje tutaj:
https://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/inne/readme_pliki/licencja.html
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Marca 2021, 10:13:33 »
A zgodę od nich ma? Wątpię. Poza tym, gdzie zgoda od szoguna, i innych co kabinę i mesh robili?
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2021, 10:14:45 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Marca 2021, 10:16:13 »
Moje stanowisko w tej sprawie jest takie, że zgody faktycznie udzieliłem, mimo iż nie użyłem nigdzie słowa "zezwalam", ale jednak polecenie użycia skórki 001 mogło być tak zinterpretowane. W modzie znajduje się kilka innych moich skórek, ale na prawdę zwisa mi to i niech sobie są. Za to bardziej ciekawi mnie sprawa zgody od innych współtwórców. No i trochę mi śmierdzi że mod został opublikowany na zewnętrznej stronie, a autor nawet nie wspomniał o jego publikacji na naszym forum.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2021, 10:20:04 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Marca 2021, 10:28:42 »
Najbardziej ciekawi mnie czy skontaktował się z Sigmanem - autorem modelu 3d.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Marca 2021, 10:45:25 »
To co czekamy teraz aż wyjdą wagony IC i EP07. (również pewnie bez zgody autorów)
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Marca 2021, 10:52:24 »
Czekam na odpowiedź na tamtej stronie. W razie czego jest przycisk do raportowania modu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Marca 2021, 11:01:42 »
Napisał tam, że planuje też pożyczyć EU07.
No licencja MaSzyny na to nie pozwala. :)
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2021, 11:02:50 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline szyszka

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Marca 2021, 11:14:20 »
A poruszałem kiedyś temat dodatkowej licencji dodatków, bo licencja Maszyny jest dziurawa. To Zjechaliście mnie równo i padło stwierdzenie, że dodatki nie wyjdą publicznie z takową licencją. Jak by Ktoś posłuchał nie było by tego typu akcji.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Marca 2021, 11:33:55 »
Zmiana licencji niczego tu nie zmieni i takie sytuacje będą się powtarzać.

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Marca 2021, 12:26:37 »
Trzeba też liczyć się z tym, że maszyna to darmowy symulator do pobrania dla każdego użytkownika na całym świecie. Nie jest to płatny symulator więc równie dobrze może z maszyny ludzie już wiele rzeczy pokradli tylko, że może używają tego dla własnego użytku a nie wrzucają do sieci jako swój dodatek albo za zgodą autora (której nie otrzymali).
Tutaj wystąpiła inna sytuacja bo Pan na M który utworzył ten wątek napisał, że do własnego użytku będzie używać po czym się pojawił dodatek na platformie z modami do Beamng Drive. Czyli najzwyczajniej w świecie okłamał użytkowników forum a co do regulaminu czy zasad to niestety nie wiem czy złamał czy nie.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline szyszka

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Marca 2021, 12:44:09 »
Dodatkowa licencja miała na celu zabezpieczenie Naszej twórczości. Akcje typu Tomasz Bagier nie miały by miejsca bo uwaliło by się to w zarodku. Co do licencji jest tak dziurawa, że nawet (info z potwierdzonego źródła) SimKol czy SimFactor nie muszą się pytać o zgody. Owszem pytają się o zgody, ale nie muszą. Tak samo PR i ich 2 symulatory en57.

« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2021, 12:45:47 wysłana przez szyszka »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Marca 2021, 13:44:35 »
Czyli najzwyczajniej w świecie okłamał użytkowników forum a co do regulaminu czy zasad to niestety nie wiem czy złamał czy nie.
Licencja w tej kwestii jest dosc jasna
Cytuj
3. Kopiowanie, rozprowadzanie lub używanie oryginalnych, jak i zmodyfikowanych na zasadach opisanych w punkcie 2, części Symulatora, w szczególności tekstur, dźwięków i zbiorów binarnych, do celów niezwiązanych z użyciem ich w Symulatorze, wymaga zgody Autora odpowiedniej części Symulatora.

Czyli nawet jesli dana osoba "przebuduje model prawie od podstaw" to udostepnianie takiego modelu poza symulatorem wymaga zgody autora/autorow [modyfikowanego] oryginalu.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Marca 2021, 14:02:32 »
Co do licencji jest tak dziurawa, że nawet (info z potwierdzonego źródła) SimKol czy SimFactor nie muszą się pytać o zgody.

Różnica jest taka, że licencja dotyczy tylko plików z symulatora i jednocześnie nie dotyczy plików źródłowych które są własnością autora. Więc autor ze swoimi modelami może zrobić co chce. A poza tym np. z simkolem wszystko musi być uregulować prawnie.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Marca 2021, 14:13:10 »
@szyszka, to że  niektóre  modele znajdują  się  w SimKol to nie znaczy, że  ktoś  sobie je samowolnie  wziął.  Zapewniam  Ciebie,  że  wszystko  jest zgodne z prawem a zainteresowane  osoby wszystko  o wszystkim  wiedzą.  Skoro masz pewne źródło, że nie muszą to racz je ujawnić, bo zgoda  tak czy siak  musi być.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2021, 14:52:25 wysłana przez hanys »

Offline szyszka

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Marca 2021, 14:29:30 »
@Hanys akurat Simkol i Sim Factor się pyta o zgodę. Choć licencja jest tak dziurawa, że nie muszą sie o to pytać. Podałem jako przykład błędów w licencji maszynowej. Informacja o dziurawości licencji maszynowej pochodzi z Simkolu. Po ich konsultacjach z prawnikami. Więc chłopcy są w tym momencie w porządku.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Marca 2021, 14:30:28 »
@Hanys akurat Simkol i Sim Factor się pyta o zgodę. Choć licencja jest tak dziurawa, że nie muszą sie o to pytać.
Cytuj
3. Kopiowanie, rozprowadzanie lub używanie oryginalnych, jak i zmodyfikowanych na zasadach opisanych w punkcie 2, części Symulatora, w szczególności tekstur, dźwięków i zbiorów binarnych, do celów niezwiązanych z użyciem ich w Symulatorze, wymaga zgody Autora odpowiedniej części Symulatora.

Offline szyszka

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Marca 2021, 14:48:19 »
Chodzi zapisy w licencji zaprzeczające się na wzajem. Dla zwykłego usera, pod względem merytorycznym, wszystko jest ok. A rzeczywistość jest de facto inna. Tyle mam do powiedzenia ;)
edit:// Do puki się nie poprawi zapisów lub nie zaimplementuje modeli w exe, to kradzieże będą na porządku dziennym. Błędem też było upublicznienie skryptów importu modeli.

« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2021, 14:53:22 wysłana przez szyszka »

Offline Maslo

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Marca 2021, 14:55:38 »
dobry

podziele to na punkty bo myślę, że tak będzie znacznie łatwiej

1) na forum, na którym opublikowałem mod, była, jest i zawsze będzie informacja, że duża część zasobów pochodzi z MaSzyny i są wymienieni ich twórcy.


2) próbowałem się skontaktować ze wszystkimi znanymi mi autorami zasobów, których użyłem tj. Balaclavą i Sigmanem. Balaclava wyraźnie zezwolił na użycie jego tekstur i skierował mnie do Signama jako autora meshów. Napisałem do Sigmana 21 stycznia, a później jeszcze raz gdzieś koło marca. Na żadną z wiadomości nie otrzymałem odpowiedzi i tu przyznaję, chcąc jak najszybciej wydac moda, zrobiłem samowolkę, bo jego zasoby wydałem bez pozwolenia.

3) Jak już wspominałem wiele razy, mesh podwozia i nadwozia (za wyjątkiem jakichś drobnych elementów) przebudowałem praktycznie od zera aby dostosować go do silnika fizycznego BeamNG.drive. Cała praca zajęła koło 4 miesięcy więc nie chciałbym, aby było to nazywane "kradzieżą lokomotywy z MaSzyny i bezpośrednim wrzuceniem do BeamNG".

4) "Miało być na użytek własny, kłamałeś!" - Prace nad modem zacząłem gdzieś w grudniu 2020, wątek sięga jeszcze lipca i raczej nie wiązałbym tych dwóch projektów. Szczerze to nawet zapomniałem, że coś takiego napisałem i jeśli kogoś uraziłem, to przepraszam.

5)
Napisał tam, że planuje też pożyczyć EU07.
Nigdzie nie napisałem, że zamierzam "pożyczyć" cokolwiek z MaSzyny.

6) Wszystkie zasoby, których użyłem zamierzałem w przyszłości zastąpić w 100% własnymi, po prostu żyję w miejscowości dosyć oddalonej od jakiejkolwiek kolei i potrzebowałbym na to trochę czasu. Nigdy nie wydałbym też moda jako Release z czyimiś zasobami, mod aktualnie jest w fazie Alpha. Nie spodziewałem się też aż takiej popularności moda (20k pobrań w momencie pisania tej wiadomości) i myślałem, że będzie on powoli żył w early accesie aż w końcu go dokończę i dopiero zacznę promować. (Wiem, to mnie w żaden sposób nie usprawiedliwia)

Podsumowując:
Nie miałem złych intencji i naprawdę chciałbym, aby ten spór zakończył się w miarę szczęśliwie dla obu ston. Zdaję sobie sprawę, że nie powinienem wydawać modelu, dźwięków i tekstur Sigmana i naprawę chciałbym go przeprosić, nawet osobiście, o ile jest jeszcze aktywny na forum. Myślę, że wyczerpałem temat i w razie kolejnych pytań będę starał się w miarę na bieżąco odpowiadać

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Marca 2021, 16:43:20 »
Pan Masło jest świadom swojego czynu. Beamng.com jest poinformowane o zaistniałej sytuacji. Próby nawiązania kontaktu z Sigmanem celem uzyskania zgody na użycie mesha i tekstur podjęte. Krzykami i groźbami nic więcej się nie osiągnie. Zamykam wątek. Jak ktoś będzie chciał wydać dalsze oświadczenia, albo Beamng podejmie jakieś kroki, lub Sigman się odezwie, proszę o PW.

Mod został już zdjęty z BeamNG do czasu wyjaśnienia kwestii praw autorskich Sigmana.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2021, 19:06:01 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube