Jeśli chodzi o cenę Haslera, to tu macie wycenę z Darpolu i dodatkowo jeszcze dla kranu FV4a:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,13529.msg480787.html#msg480787 A używanego RT9 z jakiejś złomowanej lokomotywy da się trafić na Allegro czy OLXie nawet za 500zł, A16 jeszcze taniej.
Natomiast taśmy mają po 29 lub 30zł/szt., ale trzeba kupić minimum 10szt. (przy większych ilościach chyba taniej). Z kolei tutaj (kiedyś firma Janitza):
http://www.tasmydorejestratorow.pl/hasler/ kupiłem kiedyś w tej samej cenie 3 sztuki i polecam ze względu na jakość tych taśm w porównaniu do bydgoskich. Podobnie jak Darpol nie robią też problemów, jeśli chce się kupić prywatnie, a nie na firmę, bo jak pytałem telefonicznie w Biurze Handlowym Best (strona już nie istnieje jak i chyba firma:
http://bhbest.pl/oferta/tasmy-do-szybkosciomierzy/) i powiedziałem, że chciałbym kupić prywatnie, to pan się mnie zapytał czy zamierzam tym palić w piecu, bo jak jest Hasler to i przecież musi zarejestrowane przedsiębiorstwo... Jeszcze jest opcja zakupu oryginalnych taśm haslerowskich u jedynego w Polsce ich dystrybutora, tzn. w RailTechPapla, ale tam jeszcze o cenę nie pytałem, bo nie zużyłem jeszcze tych trzech rolek z Janitzy:
https://www.railtechpapla.pl/produkty/1/hasler-rail-agI taka ciekawostka z podlinkowanej strony:
[...] a RailTechPapla Sp. z o.o. jako wyłączny, a więc jedyny przedstawiciel Hasler Rail AG w Polsce dostarcza do nich wszystkie oryginalne części.Na rynku jest również wiele tanich podróbek, które nie spełniają wymagań zawartych w dokumentacji konstrukcyjnej prędkościomierzy Teloc RT/A .
Ciekawostką jest fakt, że polska norma dla taśm do prędkościomierza RT nie jest zgodna z wymaganiami oryginalnej dokumentacji HaslerRail. Firma HaslerRail wielokrotnie oświadczała, że jest wyłącznym właścicielem praw do dokumentacji i nie zlecała produkcji żadnej firmie zewnętrznej, a dystrybucja części zamiennych prowadzona jest wyłącznie poprzez sieć agencji, której zasięg można sprawdzić na www.haslerrail.ch. Należy przypomnieć, że HaslerRail nie gwarantuje dokładności pomiaru drogi i prędkości, prawidłowości wskazań, ani trwałości danych zapisanych w prędkościomierzu, jeśli do naprawy urządzenia użyte zostały nieoryginalne części, lub materiały eksploatacyjne. Takie dane mają wątpliwą wartość prawną dla dochodzeń związanych z oceną przyczyn katastrof kolejowych. [...]
Miałem okazję przetestować kawałek takiej taśmy i
moim zdaniem jakość i czytelność wykresu jest porównywalna do taśm z Janitzy, ale nie wiem jak z trwałością, bo za krótko je mam, żeby ocenić. Na pierwszy rzut oka te oryginalne taśmy można rozpoznać po tym, że mają taki ładny ciemnobłękitny kolor, a po rozwinięciu co pewien odcinek pomiędzy miejscem na wykres prędkości i czasu nadrukowany numer katalogowy "Hasler 5.0260.150/13" (akurat w przypadku taśmy na 150km/h).