Moi drodzy, już spieszę z wyjaśnieniami.
W tym wątku, kilka lat temu, ze względu na brak dobrego materiału foto na tekstury kursujących niegdyś wagonów (początek XXI wieku), wpadłem na pomysł stworzenia wysokiej jakości repaintów malowań które nie są już stosowane - sentymentalnie rozpocząłem od wagonów sypialnych ze starym logiem Wars.
Więcej informacji, w tym ankietę (przy próbie 100 osób - 93% na TAK) znajdziecie w tym wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,21318.msg404154.htmlGeneralnie postawiłem tutaj na jakość - do początkowych wersji repaintów były zarzuty, iż są one zbyt 'cukierkowe', wobec czego postanowiłem je nieco pobrudzić aby nadać realizmu - wg mojego pedantycznego oka wygląda to całkiem nieźle i ciężko odróżnić je od rzeczywistych fototekstur. Wiadomo, że tekstura wykonana ze zdjęcia będzie wyglądać ciut inaczej - wynika to chociażby z takich detali jak szumy (matryca aparatu), dystorsja czy aberracja chromatyczna (obiektyw), ale prawda jest taka że większość z tych "detali" nie jest rzeczą pożądaną i przy edycji zdjęć staramy się pozbyć tych czynników - w przypadku repaintu tego problemu nie ma, natomiast mamy pełną kontrolę nad 'brudzeniem' tekstury szumami, prześwietleniami itd..
W jaki sposób powstają: każda rzecz jest rysowana/tworzona od zera na osobnej warstwie w Photoshopie, za wyjątkiem okien i drzwi - te są wklejone z dobrej jakości zdjęć. Cała reszta, jak m.in. logo Wars (już niespotykane), logo PKP w trumience czy oznaczenia na dolnej części wagonu, zostały przeze mnie narysowane od nowa w bardzo dużej rozdzielczości, co pozwala na wykorzystanie tych grafik w przyszłości. Stosując ten sposób możemy stworzyć teksturę dowolnego pojazdu, którego nie mamy możliwości (już) sfotografować.
Taką właśnie techniką wykonałem również teksturę EP09-009 15 lat PKP Intercity (bombonierka) - miałem fotografię wyłącznie jednego boku, a drugi stworzyłem od zera, posiłkując się filmami na YT, korzystając z grafik dostępnych w internecie, a i tworząc inne od zera.
Nie uważam, aby tworzone w ten sposób tekstury były czymś gorszym od fototekstur - z tymi jest często problem: złe światło, zniekształcenie, cienie, ostre słońce itp., natomiast korzystając z takiego rozwiązania możemy w bardzo szybki i prosty sposób stworzyć dowolną teksturę. Jako kolejną teksturę chciałem przygotować malowanie EN Jan Kiepura, jednak ze względu na brak modelu 305Ad nie jest to raczej bardzo potrzebne.
Posiadając 'bazę' i numery rzeczywistych wagonów możemy bardzo szybko utworzyć brakującą teksturę lub nieco zmodyfikować istniejącą już (np. zmiana odcienia kolorystyki) aby uniknąć efektu pięciu identycznych wagonów obok siebie w składzie.
Macie pomysły które malowania można jeszcze 'odrestaurować'? ;)