Autor Wątek:  Ukształtowanie terenu w 3ds max  (Przeczytany 7710 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« dnia: 23 Sierpnia 2005, 09:15:49 »
Witam. Chciałem zrobić ukształtowanie terenu w 3ds max 7. Z forum wyczytałem, że do tego jest "Delanuay Mesh", ale nic nie działa. Użułem szukajki i znalazłem taki post: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2822&highlight=mesh . Tylko, że facet tam pisał o gmax'e. Prubowałem już na wiele sposobów, ale nic nie wykombinowałem. Proszę o pomoc...

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Sierpnia 2005, 12:38:06 »
Jak nie dziala to wrzuc te pliki dll co byly ze skryptami do katalogu maxa (dobrze chyba pamietam??)
Pozdrawiam

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Sierpnia 2005, 13:02:43 »
Nie rozumiem... W katalogu ze skryptami nie było żadnych plików dll, jedynie te, które skopiowałem z katalogu MaSzyny.

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Sierpnia 2005, 13:03:49 »
Ale macie problem :) Daj sobie do plane np modyfikator FFD 4x4x4 podnies sobie punkty i juz masz gladka fajna gorke.
/ \  / \  / \

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Sierpnia 2005, 13:06:01 »
Cytat: "Grand"
Ale macie problem :) Daj sobie np modyfikator FFD 4x4x4 podnies sobie punkty i juz masz gladka fajna gorke.


No wiesz, w trasie jedna górka chyba nie wystarczy, a jak bym miał twoją metodą robić wszystkie wzniesienia, to trwało by to wieki. ;)

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Sierpnia 2005, 13:13:32 »
Z reguly wole uzywac 3dsmaxowych rzeczy, a nie ze skryptu eu, jest o wiele wygodniej, ale kazdy woli co innego :]
/ \  / \  / \

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Sierpnia 2005, 13:37:38 »
No to tak: zrobiłem kawałek prostego toru i zrobiłem z na około niego linie. Potem naciskam na Delanuay Mesh / Make i nic. :(

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Sierpnia 2005, 14:12:43 »
nic w sensie nic czy w sensie wywalilo blad.
Co do dll to sie oczywiscie pomylilem bo z pamieci pisalem, bo wyzej wymienione pliki sa w glownym katalogu maszyny. Nalezy je skopiowac do glownego katalogu (a moze do skryptow ktos kompetetny pomoz:). Najwyzej wrzucisz i tu i tu.

Druga sprawa to postepowanie przy tworzeniu terenu za pomoca skryptow. Na poczatku robisz dowolna linie zamknieta !!! A w srodeczku dowolne linie jakie ci sie tylko wymarza. Zaznaczasz wszystko ladnie razem zeby sie swiecilo :) i naciskasz delanuay mesh i nagle pojawia ci sie trojkaciki. Narzucasz teksture itd. I wsio.
Pozdrawiam

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Sierpnia 2005, 14:13:08 »
A linie zrobiłeś zamknięte i zaznaczyłeś całość ??

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Sierpnia 2005, 17:40:57 »
Cytat: "KURS90"
A linie zrobiłeś zamknięte i zaznaczyłeś całość ??


Oczywiście, zrobiłem obwód zamknięty. Zaznaczyłem wszystko. W końcu nie ma żadnych trójkątów, ani komunikatów.

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Sierpnia 2005, 17:53:30 »
A jak zamiast zamkniętej linii zrobię np. gwiazdę, to przynajmniej mam jakieś okna i komunikat.

Offline pr_3

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Września 2005, 23:54:07 »
Witam z moich obserwacji wynika ze skrypty niezbyt dobrze dzialaja z 3ds max 7 w 6 nie ma problemu.
robisz linie zamknieta w srodku jakas tam ktora bedzie dajmy na to grzbietem wzniesienia i ja podnosisz do poziomu ktory ci pasuje zaznczasz naciskasz 'make' po tym powinien ci sie dopisac w katalogu ze skryptami plik temp czy cos w tym stylu.
teraz sa tam programy Triangulate, Triangle, kliknij 2 razy na ktorys z nich nie pamietam ktory.ale chyba "triangle" teraz wruc do 3ds i nacisnij jeszcze raz "make' powinno sie zrobic jak nie to spruboj z drugim programem. jak sie zrobi to jeszcze musisz wrucic do katalogu skryptow i skasowac wszystkie te pliki ktore ci sie pojawily a wczesniej ich nie bylo. w przeciwnym razie mimo zaznaczenia innego terenu i tak Ci wyjda trojkaty ktore robiles poprzednio.

troche zagmatwane ale u mnie to tak dzialalo.
Powodzenia.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Ukształtowanie terenu w 3ds max
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Września 2005, 16:50:51 »
Ja osobiście utworzyłem sobie siatke 100x100 i podnosze/opuszczam poszczególne punkty w zależności od potrzeby. Jak potrzebuję górkę to daję następny plane i bardziej podnosze punkty. Efekt zadowalający. Tylko trzeba pamiętać, żeby to oteksturować :wink:
The Frog