Autor Wątek:  Problem z pojazdami posiadającymi Kolibra, Pyrlandie i ekrany.  (Przeczytany 1145 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil14

  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Witam,

Ostatnio zauważyłem, że symulator lekko klatkuje w lokomotywach które posiadają radiotelefony wspomniane w tytule. Dzieje się to również w lokach z ekranami typu Traxx, 6Dg, Dragon, Elf itd. Prawdopodobnie jest to spowodowane słabym sprzętem, który już powoli nie wyrabia gdyż symulator ciągle się rozwija. Więc moje pytanie - można w jakimś stopniu temu zaradzić?
 
Procesor Intel(R)Core(TM)2 Duo CPU E7500 @ 2,93GHz
RAM 4,00GB
System: Windows 7 64-bitowy

W załączniku przy okazji dołączam również i log.txt.

I jakby co eu07.ini:

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync yes                // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192   // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 2      // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes      // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga      // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0   // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 3         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows no      // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 250 300   // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2      // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer simple // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach

Dodam, że posiadam starszą wersje - 19.08, bo 20.01 przyniosła kolejne zmiany przez które mam mniej FPS ;) 

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Problem z pojazdami posiadającymi Kolibra, Pyrlandie i ekrany.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Kwietnia 2020, 17:44:53 »
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.

Zmiana parametru na lowest powinna nieco pomoc, kosztem czestotliwosci aktualizacji ekranu.

edit: Dodatkowo ustawienie
vsync no

moze pomoc w sensie ewentualny spadek fps ponizej 60 nie bedzie az tak zauwazalny.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2020, 17:46:40 wysłana przez tmj »