Autor Wątek:  Hamowanie EZT  (Przeczytany 6542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamowanie EZT
« dnia: 30 Marca 2005, 17:30:39 »
Witam

Moze pytanie troche dziwne ale co mi tam :)
Chcialbym Was zapytac jakiego hamulca uzywaja maszynisci w EZT , gdy np chca sie zatrzymac na peronie, zeby nie "rzucalo" pasazerami. Bo chyba nie hamulcem naglym :)
/ \  / \  / \

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Hamowanie EZT
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Marca 2005, 17:39:43 »
Gdy podczas pomiarów rozmawiałem z mechanikami jednostek (EN57,71) większość mówiła, że osobiście wolą używać hamulca elektropneumatycznego.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamowanie EZT
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Marca 2005, 17:44:17 »
Aha, a czy moglbys mi powiedziec jakim numerem na numerycznej klawiaturze odpowiada ten rodzaj hamowania ? O ile taki jest.
/ \  / \  / \

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Hamowanie EZT
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Marca 2005, 17:52:45 »
Hamulec elektropneumatyczny w MaSzynie jest "zapsuty" (czyli go nie ma)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Hamowanie EZT
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Kwietnia 2005, 12:31:34 »
Cytat: "EU07-483"
Hamulec elektropneumatyczny w MaSzynie jest "zapsuty" (czyli go nie ma)


Hmm...... może to ja przez cały czas żyłem w nieświadomości, ale wydaje mi się, że to właśnie w symulatorze używamy hamulca EP (przynajmniej wskazuje na to sposób hamowania w MaSzynie). Jeśli się mylę, to mnie sprostujcie.
W realu maszynista właściwie przez cały czas używa hamulca EP, jedynie przy hamowaniu kontrolnym MUSI używać hamulca pneumatycznego, gdyż EP jest traktowany jako dodatkowy.

Offline Szmytek

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamowanie EZT
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Kwietnia 2005, 00:24:57 »
W MaSzynie jest zaimplementowany EP, ale nie działa do końca tak jak powinien.

Offline tusik

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamowanie EZT
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Sierpnia 2005, 17:40:58 »
Fakt...... kibel hamuje stanowczo za szybko (nawet jak na stosowanie hep)
.......cos trzebaby z tym zrobic. Pozdrawiam.

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamowanie EZT
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Sierpnia 2005, 23:40:58 »
Kibel w symku nie hamuje za szybko, tylko pewnie dajesz hamowanie na maksa. W EZT hamulec się trochę inaczej obsługuje niż w EU07 czy ET22. Pozycja 1 jest to hamowanie EP a 0 to jazda i odcięcie EP. i w tej pozycji kibel nie odhamuje , jak to ma miejsce np w EU07 (na poz. 0) Dlatego jeżeli słabiej chcesz zahamować to dajesz na ułamek sekundy 1 i wracasz do pozycji jazda. W realu z powodu szybkości działania hamulca EP maszyniści zimą czy jesienią wolą hamować pneumatycznym, który wolniej działa, ale nie zakleszcza od razu zestawów kołowych. Gdyby w tych warunkach (zima, zmniejszona przyczepność) zastosować EP koła od razu by się zatrzymały i skład by się ślizgał. Sam prowadziłem EZT i wiem, że szybkość hamowania jest OK. Jedyny błąd jest taki, że zahamować pneumatycznie można po ustawieniu nawrotnika na 0 (w symku tego nie ma) Ponadto w realu hamulce działają niezależnie tzn. jak zahamuje się EP i pneumatycznie to żeby odhamować należy najpierw dać nawrotnik na 0 i odhamować pneumatyczny, a następnie (EP się wtedy nie odhamuje) nawrotnik ustawić na jazdę i odhamować EP. Inne też są ustawienia kranu hamulcowego. W EN 57 pozycja odcięcia jest zaraz za pozycją hamowania nagłego, czyli maksymalny obrót w kierunku odwr do wsk. zegara.

Offline tusik

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamowanie EZT
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Sierpnia 2005, 21:14:59 »
Luz. Dzieki za naswietlenie sprawy. W symku staram sie wlasnie hamowac przez lekkie 'muskanie' kranu... dzieki czemu ezt hamuje w miare spokojnie. Pozdrawiam.