Autor Wątek:  Kilka uwag  (Przeczytany 1394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomdzio67

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Kilka uwag
« dnia: 09 Stycznia 2020, 15:13:06 »
Zajrzałem tu po kilkunastu latach i bardzo się cieszę, że projekt żyje i się rozwija. Uruchomiłem ostatnią wersję i mam kilka pytań oraz uwag:
1. Czy są jakieś błędy w symulacji układu hamulcowego? Po uruchomieniu sprężarki, napełnieniu zbiornika i przestwieniu kranu w pozycję napełniania ciśnienie w przewodzie głównym nie rośnie. Udało mi się ruszyć tylko poprzez "ręczne" wyluzowanie hamulców lokomotywy (Num 4).
2.  Przestawianie kurka trójdrożnego w przedziale maszynowym (Ctrl+V) jest kompletnie niewidoczne (nawet niesłuszalne). Z drugiej strony jak się go nie przestawi to pantografy po pewnym czasie opadają. Czy jest jakaś możliwość zobaczenia w jakiej on jest pozycji?
3. Nadal kiepsko wygląda symulacja zachowania pojazdu w torze (bujanie, kołysanie itp). Jakieś 15 lat temu pisałem o tym z McZapkiem w wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,262.msg1497.html
a nawet oferowałem pomoc, ale jak widać nic się nie zmieniło. Pewnym pocieszeniem może być, że w komercyjnych projektch jak Trainz wygląda to równie kiepsko i w znacznym stopniu psuje efekt realizmu grafiki. Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w kontynuacji tego ciekawego projektu.

Offline Joachimowicz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1044
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 709
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Stycznia 2020, 15:24:13 »
Żeby napełnić PG trzeba użyć odluźniacza. W części pojazdów z napędem asynchronicznym jest przycisk asymilacji, który trzeba wcisnąć myszą.
Kurek trójdrożny jest używany na scenariuszach stosunkowo rzadko. Położenie kurka sprawdzamy pod F12 w zakładce vehicles.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3623
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2081
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Stycznia 2020, 15:46:04 »
3. Nadal kiepsko wygląda symulacja zachowania pojazdu w torze (bujanie, kołysanie itp). Jakieś 15 lat temu pisałem o tym z McZapkiem w wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,262.msg1497.html
a nawet oferowałem pomoc, ale jak widać nic się nie zmieniło. Pewnym pocieszeniem może być, że w komercyjnych projektch jak Trainz wygląda to równie kiepsko i w znacznym stopniu psuje efekt realizmu grafiki. Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
Stan obecny symulacji drgan itp jest na poziomie o ktorym McZapkie wspomina na koncu -- drgania realizowane sa poprzez generowanie/tlumienie impulsow odzwierciedlajacych aktualne wektory przyspieszen dzialajacych na pojazd. Nalezy zwrocic uwage ze efekt ten przenoszony jest na kamere, dlatego widoczny jest przy jezdzie w kabinie, nie przy obserwacji pojazdow stojac gdzies na zewnatrz. Dodatkowo symulacja modyfikowana jest przez parametry okreslone na poziomie pliku mmd danego pojazdu; inaczej telepie np w EU07 a inaczej (bardziej) w EP05.

Jako ciekawostke tutaj mozna sobie obejrzec sprzegniecie parametrow symulacji z platforma 6dof:



Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 460
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 131
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Stycznia 2020, 17:02:36 »
Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
Co do BVE, jest dostępny kod źródłowy dla OpenBVE. Nawet myślałem, czy aby próbnie nie przerzucić fizyki bujania do maszyny, z ciekawości jakby to się mogło zachowywać...
http://mareczek.szczecin.pl - Galeria Fotograficzna Mareczka

Offline tomdzio67

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Stycznia 2020, 23:05:36 »
Żeby napełnić PG trzeba użyć odluźniacza. W części pojazdów z napędem asynchronicznym jest przycisk asymilacji, który trzeba wcisnąć myszą.
Kurek trójdrożny jest używany na scenariuszach stosunkowo rzadko. Położenie kurka sprawdzamy pod F12 w zakładce vehicles.
No to trzeba by zaktualizować o opis sterowania bo jest tam mowa tylko o odhamowaniu przez NUM 6. Nikt na to do tej pory nie narzekał? Nie wierzę żeby ktoś nie mający pojęcia o lokomotywach sam na to wpadł.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1037
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Stycznia 2020, 23:57:48 »
https://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/readme.html
Hasło 'odluźniacz' pojawia się 3 razy,  z num4. Więc jakieś info jest.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3623
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2081
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Stycznia 2020, 02:33:11 »
No to trzeba by zaktualizować o opis sterowania bo jest tam mowa tylko o odhamowaniu przez NUM 6. Nikt na to do tej pory nie narzekał? Nie wierzę żeby ktoś nie mający pojęcia o lokomotywach sam na to wpadł.
Rzeczywiscie, na stronie z opisem sterowania przydalaby sie informacja o takiej funkcji odluzniacza. Do tej pory narzekan nie bylo poniewaz w 95% przypadkow lokomotywa jest stawiana na torze z juz popelnionym przewodem glownym, ale to sie od nastepnego wydania zmieni, tym bardziej wiec wypada by o tym wspomniec.