Autor Wątek:  Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy  (Przeczytany 13753 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Marca 2021, 18:28:05 »
Jak pamiętam (a widziałem to w wykonaniu krakowskiej jednostki kilka lat temu), rozruch jest bezoporowy. Przynajmniej z poziomu kontrolek na pulpicie, ale jechaliśmy tak dość długo, bez żadnego przejmowania się że niby opory miały się usmażyć.

Dobra, namieszałem wyżej.

Więc po konsultacjach co zapamiętałem:

1) Przechodzimy z szeregowego na równoległy,
2) Wał ma 4 etapy rozruchu równoległego, z czego 1 etap nie wpływa na prąd,
3) Wał wchodzi automatycznie kolejne ustawienie, prąd wzrasta na amperomierzu i teraz,
4) Cofamy nastawnik na przetok i jedziemy jazdą oporową,
5) Ustawiając nastawnik na szeregowy spowoduje dalszy automatyczny rozruch równoległy do końca. Więc można zrobić tak że szeregowy -> równoległy -> przetok (tutaj oporowy rozruch na jakimś poziomie równoległego) -> szeregowy (równoległy przejdzie wtedy automatycznie do końca).
6) Można tez sterować poziomami automatycznego rozruchu równoległego przechodząc sobie kilkakrotnie przetok -> szeregowy -> przetok -> szeregowy... (aż skończą się poziomy automatycznego rozruchu równoległego)
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2021, 19:05:58 wysłana przez mareczek »

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Marca 2021, 19:36:59 »
Gwoli wyjaśnienia odniosę się ;)

Ad 2) - etap który nie wpływa na prąd, jest to 10. pozycja wału kułakowego, tak zwana pozycja przełączająca.

Ad 3) do 6) - blokowanie wału na pozycjach oporowych działa poprawnie w Maszynie. Aby sterownik wału kontynuował przełączanie pozycji jazdy równoległej, należy nastawnik przestawić nie na szereg, ale na pozycję R.
Manewrując  nastawnikiem przetok -> szereg -> przetok możemy natomiast blokować wał na pozycjach oporowych układu szeregowego, i tak aż do 9. bezoporowej.

Odbiegając od tematu: największy błąd dotyczący wszelkich "kiblowatych" jaki zauważyłem w Maszynie, to brak pozycji "wyłączenie" nastawnika kierunkowego, która znajduje się pomiędzy pozycjami "0" i "w tył".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Marca 2021, 19:43:22 »
Odbiegając od tematu: największy błąd dotyczący wszelkich "kiblowatych" jaki zauważyłem w Maszynie, to brak pozycji "wyłączenie" nastawnika kierunkowego, która znajduje się pomiędzy pozycjami "0" i "w tył".
0 od pozycji "wyłączenie" różni się tylko tym, że na 0 nie można wyjąc klucza nastawnika kierunku?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Marca 2021, 19:53:30 »
Ad 3) do 6) - blokowanie wału na pozycjach oporowych działa poprawnie w Maszynie. Aby sterownik wału kontynuował przełączanie pozycji jazdy równoległej, należy nastawnik przestawić nie na szereg, ale na pozycję R.
Jesteś pewny tej równoległej? Kolega mi kilka razy powtórzył, że już na szeregu wał zaczyna pracować i wchodzić na kolejne pozycje (co mnie zaskoczyło!).
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2021, 20:01:48 wysłana przez mareczek »

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Marca 2021, 20:03:48 »
Różnic jest kilka.
Po pierwsze - w pozycji "wył" następuje wyłączenie obwodów rozrządu, m.in gasną lampki sygnalizacyjne na pulpicie, nie działają przyciski kontroli lampek, a w niektórych EZT również elektryczne wycieraczki i spryskiwacze szyb. Jednostkę uruchamiamy z pulpitu w pozycji "0".

Po drugie - po przestawieniu nastawnika kierunku z "wył" na inną pozycję następuje zadziałanie SHP - włącza się brzęczyk i po 3 sekundach jeśli nie skasujemy, nastąpi zrzucenie powietrza z PG (en57, en71, ed72) - w SPOT-ach po 3 sekundach słychać tylko pyknięcie elektrozaworu SHP, gdyż w PG nie ma powietrza

Po trzecie - SPOTy - po przestawieniu nastawnika kierunku na "wył" następuje zrzucenie powietrza z PG.

Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę ;)

Jeśli chodzi o blokowanie wału również sprawdzę to i dopowiem.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Marca 2021, 20:08:59 »
Czyli w spocie przechodząc na pozycję w tył zrzuci powietrze z PG, bo przechodzi się przez wył?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Marca 2021, 20:14:40 »
Aby tego uniknąć należy przełączyć płynnym ruchem z n1 lub n2 od razu na tył. Wtedy w zależności od szybkości działania elektrozaworu albo nic się nie stanie, albo ciśnienie tylko nieznacznie spadnie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Marca 2021, 22:22:16 »
Wył jest odpowiednikiem dezaktywacji kabiny z nowych pojazdów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Marca 2021, 18:29:41 »
A więc tak:

Jeśli chodzi o kwestię bocznikowania po szeregu:
-przełączanie z pozycji 9 wału kułakowego na 16 - pierwszy bocznik - odbywa się bezoporowo. Opory rozruchowe są zwarte przez styczniki mostkowe i nie są wpinane w układ.
-lampka jazdy na oporach zapala się, ponieważ jest uzależniona od pozycji wału, a nie od przepływu prądu przez same opory.

Natomiast w kwestii blokowania wału i wznowienia pracy - sprawdziłem przy sterowaniu na zimno ed72 i faktycznie wał rusza już na szeregu - choć wszyscy zgodnie twierdzą że nie jest to do końca logiczne.

Niemniej jednak nie można wykluczyć, że ta zależność jest inna na konkretnych numerach EZT, oraz sterowanie na zimno nie musi się równać pracy pod siecią. Więc tutaj pozostawiam kwestię otwartą ;) jeśli będę miał możliwość sprawdzić to na innej maszynie - również dopiszę co zaobserwowałem.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Marca 2021, 18:49:45 »
Niedobrze, na chwilę obecną w maszynie wtrąca opory.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Marca 2021, 18:55:29 »
Na ten moment w Maszynie na ed72 i en71 w ogóle NIE MA możliwości bocznikowania układu szeregowego.
Przy ustawieniu n1 na nastawniku kierunku normalnie wchodzi jazda równoległa, tylko z trochę niższym prądem rozruchu, co w rzeczywistości ma miejsce tylko na SPOTach i większości en57.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Marca 2021, 19:12:06 »
ScndS=Yes w linijce cntrl dopisz. Serio tego nie ma w ED72 wpisanego?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Marca 2021, 19:18:45 »
Nie znam się na kodach ani na logice działania symulatora ;)
Wiem tyle, że w Maszynie zarówno na pozycji n1 jak i n2 występuje normalnie jazda równoległa i bocznikowanie układu równoległego.

Natomiast w rzeczywistości na ed72, en71 i niektórych en57 dostosowanych do tras górskich, układ równoległy jest na n1 po prostu pomijany, a silniki są bocznikowanie w układzie szeregowym. Pozwala to na osiągnięcie i utrzymanie niskich prędkości, powiedzmy pi razy oko do ~60-70 km/h. Osiągnięcie Vmax = 110 na pozycji n1 nie jest możliwe.

Nie wiem czy jest to możliwe do odwzorowania w Symulatorze, informuję tylko o niezgodności z rzeczywistością ;)
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2021, 19:19:52 wysłana przez kamil2002 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Marca 2021, 19:25:05 »
Jest w silnikowych ED72 wpisane. W rozrządczych nie. Odwrotnie. W rozrządczych było, w silnikowych nie. Czy mover to łyka dla napędu czy dla sterującego, to nie wiem.
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2021, 20:08:20 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Marca 2021, 19:39:42 »
Pomyślałem chwilę, znalazłem ten wpis. Po dodaniu go do wagonów silnikowych i rozrządczych faktycznie są boki po szeregu ;)
A zatem jedynym błędem jaki pozostał jest wpięcie oporów i spadek prądu przy przełączaniu pozycji oporowych.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Marca 2021, 19:40:32 »
Znaczy działa jak było, czy trzeba dopisać do rozrządczych?
Mój kanał youtube

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Marca 2021, 19:45:05 »
Trzeba dopisać. U mnie zadziałało dopiero gdy wpisałem w każdym pliku - zarówno silnikowym jak i rozrządczym. Na oryginalnej paczce 20.09 wchodził układ równoległy.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp:  Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #47 dnia: 10 Kwietnia 2021, 21:32:44 »
SncdS musi być na poziomie silnikowego - to jest używane przez układ wykonawczy.
Kod: (Mover.cpp) [Zaznacz]
    if( ( TrainType != dt_EZT )
     || ( Imin != IminLo )
     || ( false == ScndS ) ) {
        // yBARC - boczniki na szeregu poprawnie
        Mn = RList[ MainCtrlActualPos ].Mn; // to jest wykonywane dla EU07
    }
    else {
        Mn = RList[ MainCtrlActualPos ].Mn * RList[ MainCtrlActualPos ].Bn;
++        if (RList[ MainCtrlActualPos ].Bn > 1) {
++            Bn = 1;
++            R = CircuitRes;
++        }
    }
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Matip0698

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #48 dnia: 05 Maja 2021, 01:11:30 »
Po wydaniu w najnowszej wersji 21.04 musiałem zastosować zmian w układzie napędu asynchronicznego dla pojazdu EN57AKŁ (bez konieczności zmiany hamowania) w pliku .fiz zwiększyłem przyspieszenie rozruchu od 0.90 ms/2 do 1.00 ms/2 w zakresie prędkości 0-40 km/h, w sensie to jest normalny warunek zgodnie z danymi technicznymi.

akl_s.fiz (przerobione ode mnie):
Engine: EngineType=ElectricInductionMotor Trans=69:254 dfic=521 dfmax=0.815 p=3 cfu=46.8 cim=21.4 icif=0.687 Uzmax=2340 Uzh=2340 DU=20 I0=20 fcfu=46.8 F0=138 a1=0 Pmax=2500 Fh=85 Ph=1180 Vh0=2 Vh1=15 Imax=644 abed=0 edep=1.15 eimclf=Yes MotorBlowersSpeed=-120 MotorBlowersSustainTime=10 MotorBlowersStartVelocity=0.1
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2021, 01:12:34 wysłana przez Matip0698 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp:  Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #49 dnia: 07 Maja 2021, 21:50:24 »
Zgodnie z materiałami w prasie branżowej (http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-2494-9301/c/Bilinski.pdf) wychodzi, że wartość 1 m/ss jest teoretyczna, dotyczy dwóch założeń:
1) pojazd w najlżejszej konfiguracji (125 ton),
2) nie uwzględnia się mas wirujących kół, osi, przekładni i wirników silników.
Wtedy faktycznie przy sile pociągowej 125 kN można osiągnąć 1 m/ss. W praktyce przyspieszenie jest nieco niższe.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline FORDAN

  • Redaktor Dokumentacji
  • Wiadomości: 44
  • Kible złomować, Flirty budować
    • Zobacz profil
    • Kanał YouTube
  • Otrzymane polubienia: 63
Różnice pomiędzy ED160 a ER160
« Odpowiedź #50 dnia: 16 Maja 2021, 20:35:30 »
Pytanie w ramach tematu dotyczące Flirtów 3 ze stajni Stadlera. Mianowicie jaka jest różnica pomiędzy wersją ED160 a ER160? (Nie wliczając malowania i drzwi)
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2021, 21:10:46 wysłana przez FORDAN »
W wolnym czasie ogarniam dokumentację :P
Lubię tworzyć dźwięki, więc jeżeli masz jakieś dobre nagranie, podeślij na PV - zobaczymy co uda się z tego zrobić :)

Offline Hirek

  • Wiadomości: 296
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Różnice pomiędzy ED160 a ER160
« Odpowiedź #51 dnia: 16 Maja 2021, 20:51:38 »
ED160 (od IC) różni się głównie tym, że jest dłuższy (8 członów), ma wyższą podłogę, strefę pasażerską dostosowaną do podróży dalekobieżnych. Dodatkowo jeszcze drzwi są inne.
Z maszyną od PC 08.13
Tak, to ten furas co wydał MaSzynę xD

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #52 dnia: 16 Maja 2021, 21:43:01 »
KM nie ma części gastronomicznej z przedziałem sypialnym dla pracowników WARSu. Za to ER160 ma przygotowane miejsce pod automaty z jedzeniem.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #53 dnia: 07 Stycznia 2022, 21:07:17 »
A to oznaczenie 22WEf a B 22WEh, zapewne chodzi o rodzaj wyposażenia i aranżacji wnętrza ale to tylko moje przypuszczenia.