Autor Wątek:  Tworzenie modeli od podstaw  (Przeczytany 8583 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mati2810

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tworzenie modeli od podstaw
« dnia: 11 Grudnia 2019, 18:00:51 »
Witam wszystkich,
Chciałbym zacząć bawić się w tworzenie nowych składów, na początku chociaż zapoznać się z tym. Bardzo interesuje mnie temat tworzenia oraz grafika komputerowa. Niestety nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. Dlatego proszę was o pomoc jakich programów używać, co konkretnie trzeba robić. Gdy opanuje tą sztukę docelowo chciałbym stworzyć składy tj. Flirt, Dart, Pendolino, czy lokomotywy tj. PESA Gama. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam,
Mateusz

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Grudnia 2019, 22:42:54 »
Odpalaj blendera i lecisz. Tu masz potrzebne rozszerzenia: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31907.0.html
Wytyczne masz w adekwatnym pdfie i na wiki https://eu07.pl/forum/index.php/topic,15307.0.html
Materiały pod shader phonga, a tak to dowolny workflow modelowania pod gamedev.

Zrób sobie śmietnik czy inny domek. Przećwicz proces, poznaj silnik. Potem myśl o pojazdach. Będziesz miał konkretny problem, to pomożemy.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Grudnia 2019, 11:24:48 »
Nie jest to typowy poradnik ale pokazuje proces powstawania modelu robionego stricte pod MaSzyne.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Mati2810

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudnia 2019, 14:06:37 »
Dzięki za pomoc 🙂

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Września 2021, 22:06:01 »
Mam jeszcze pytanie. Czy pomoże mi ktoś z oteksturowaniem modelu. Załóżmy że mam skończony model domu i chce go oteksturować. Próbować uczyć się sam czy szukać osoby która by to zrobiła? Ponieważ chcę zrobić model kabiny (stylizowanej na pozostałości po jakiejś siódemce lub su45)

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Września 2021, 10:16:38 »
Najlepiej nauczyć się robić to samemu. Dam przykład:
Kiedy robiłem jeszcze scenerię KPK-LK, nie umiałem w ogóle modelować. Zrobiłem więc zdjęcia obiektów i zacząłem szukać modelarza. Niestety nikt chętny przez pół roku się nie znalazł, więc siłą rzeczy i tak musiałem nauczyć się modelować. Jakbym tego nie zrobił, to zapewne do dziś nie miałbym co na scenerię wstawić, bo inne osoby są nazjwyczajniej zajęte swoimi projektami (i nie ma w tym nic złego oczywiście).
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Września 2021, 10:55:18 »
Dzięki to dzisiaj zacznę to robić.
A na Wiki MaSzyny w którym dziale znajdują się informacje o robieniu tekstur na obiekty?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Września 2021, 13:32:43 »
W żadnym, bo nie ma w tym żadnej filozofii specyficznej dla silnika. Ewentualnie przeczytaj pdfa "wytyczne dla twórców i testerów". https://eu07.pl/forum/index.php/topic,15307.0.html gdzie masz normy jakie musi spełnić plik.
Mój kanał youtube

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Września 2021, 13:42:42 »
A po czym mam mniej więcej wiedzieć że np.prawy bok musi być na górze a przód na prawej stronie?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Września 2021, 13:46:15 »
Wczytać sobie model i zanalizować mapowanie. Albo nałożyć tęczową kratkę zamiast skórki i oglądać co gdzie jest w grze. Jak wolisz.
Mój kanał youtube