Autor Wątek:  Agregat SU42 - informacje i dokumentacja  (Przeczytany 5137 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 21:21:15 »
Niedługo zabieramy się za kabinę SU42 i zastanawiamy się jak realnie możemy odwzorować działanie sterownika i agregatu. SU42 mają osobny agregat z silnikiem cat3208 i sprzęgniętą z nim prądnicą. Maksymalna moc tego zestawu to 180kW przy 3kV i 60A. Poszukiwane są szczegółowe informacje o działaniu sterownika i agregatu.

Poniżej opisałem sposób uruchamiania i wyłączania agregatu, który wywnioskowałem na bazie opisów przycisków i przełączników.

Uruchamianie:

załączamy baterie wyłącznikiem ZPS (znajduje się na lewo od woltomierza baterii) i pojawia się napięcie baterii 24V (1)
załączmy hebel 'zasilanie sterownika' (2), zapala się dioda (2a) oraz (2b)
naciskamy start silnika (3), gaśnie dioda (2b) i zapala dioda (3a)
załączmy hebel 'prądnica i ogrzewanie' (4), zapala się dioda (4a), pojawia się napięcie wyjściowe (4b) oraz prąd obciążenia (4c)

Wyłączanie:
wyłączamy hebel 'prądnica i ogrzewanie' (4), gaśnie dioda (4a), napięcie wyjściowe (4b) oraz prąd obciążenia (4c) maleje do 0
naciskamy stop silnika (3), zapala się dioda (2b) i gaśnie dioda (3a)
wyłączamy hebel 'zasilanie sterownika' (2), gaśnie dioda (2a) oraz (2b)
wyłączamy baterię ZPSem

Odblokowywanie szafy WN aktualnie nie jest do niczego przydatne i będzie na stałe wyłączone. Zostaje tylko jedna rzecz. Podejrzewam, że w razie wykrycia awarii sterownik zdejmuje obciążenie z agregatu do czasu rozwiązania problemów. Myślę, że można się ograniczyć do zbyt niskiego lub zbyt wysokiego napięcia oraz zbyt dużego prądu >60A.

A poza tym zostaje pytanie co aktualnie można odwzorować a co wymaga nowych funkcjonalności. Ewentualnie można zrobić jakąś bieda wersję typu załączamy tylko (4) albo w ogóle niedziałającą atrapę tylko jako ozdobę.

Do okodzenia jest:
- obsługa sterownika
- fizyka agregatu
- dźwięki

od @adamst Bez obciążenia agregat sobie pracuje na jakichś tam obrotach jałowych, a po załączeniu obciążenia wkręca się na wyższe.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2019, 15:11:24 wysłana przez DieselPower »

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpnia 2019, 23:34:05 »
Jesli agregat dostanie za duzo pradu, to podejrzewam ( nie jestem pewny), ze wtedy wywali Ci wlasnie wylacznik nadpradowy, czyli trza ustawiac animacje itp dla bezpiecznikow.
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2019, 23:35:08 wysłana przez fuji8 »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Online borys_q

  • Wiadomości: 327
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Września 2019, 21:32:54 »
Z tego co mówili starsi maszyniści tam było jakieś zabezpieczenie przed załączeniem 3kv na zimnym silniku, płyn chłodzący musiał mieć chyba 40 stopni żeby załączyć ogrzewanie.

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Września 2019, 22:45:59 »
To to się musiało strasznie długo grzać bez żadnego układu podgrzewania i obciążenia silnika. Chyba że obwody chłodzące były połączone?

Online borys_q

  • Wiadomości: 327
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Października 2019, 22:06:00 »
Szczegółów nie znam, wielu maszynistów rozgrzewało agregat jeszcze w szopie.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1718
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1183
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Października 2019, 14:29:16 »
Pamiętam jak SU42 ciągnąć bipy z Malborka do torunia, to po podczepieniu lokomotywy z szopy do składu w peronie, jakoś 10 min przed odjazdem załączali ogrzewanie.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Października 2019, 19:18:35 »
Agregat na SU42 był nienaturalnie bardzo głośny, co rzucało się od razu w oczy na peronie.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Października 2019, 19:58:19 »
3208 to 10,4 litrowe V8: https://youtu.be/9N5l8NrsmZM?t=45

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Października 2019, 03:00:50 »
Raczej niepowiedzialbym ze maja silniki caterpillara. Jutro zajze w dokumentacje i moze znajde co maja wlozone w bebechy.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Października 2019, 07:43:51 »
Jeśli chodzi o SU42 po modernizacji to Caterpillar na 100%.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Października 2019, 10:03:22 »
Zgadza się. Byłem kiedyś oglądać nasza SU42-506 w Krzyżu i miała dokładnie taki sam silnik Catepillara.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Października 2019, 18:46:27 »
Trochę sami namieszaliście chyba, a ma być tak:
SU42 (przebudowa z SM42) typ 6D posiadały silnik spalinowy a8C22 oraz instalację ogrzewczą zasilaną z prądnicy głównej 500V (lata przebudowy 1975 - 1979),
SU42-501 - 540 typ 101D posiadają silnik spalinowy a8C22, a zamiast kotła WB-5 mają na pokładzie CAT3208 o mocy 180 kW (moderna 1999 - 2000), ogrzewanie 3kV,
SU42-1001 - 1010 typ 6Dl posiadają silnik spalinowy CAT C18 x 2 (lata modernizacji 2014 - 2015), ogrzewanie 3kV.
« Ostatnia zmiana: 13 Października 2019, 18:51:39 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"