Autor Wątek:  L053 Południe - błąd w EN57?  (Przeczytany 3701 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SirJohnLancaster

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
L053 Południe - błąd w EN57?
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 01:40:35 »
Witam, zdarzyła mi się dziś ciekawa sytuacja, prawdopodobnie błąd, podczas prowadzenia RPE23115, mianowicie po uruchomieniu lokomotywy (ET22-647) zanim dostałem jeszcze tarczę na wyjazd z szopy postanowiłem "pobawić się radiem" i wykonać test radiostopu. W tym celu zmieniłem kanał na R10, radiostop zadziałał, następnie radio wyłączyłem i włączyłem i ustawiłem się na manewrowym. Po podpięciu się pod skład długo oczekiwałem na wyjazd i zauważyłem, że podany jest on dla pociągu 23133 (EN57-2009), jednak pociąg ten mimo ponad 15 minutowego opóźnienia nie ruszał. Postanowiłem przesiąść się do niego, żeby sprawdzić dlaczego autopilot nie może ruszyć. Rzeczywiście okazało się, że w PG nie ma powietrza i nie da się odhamować pociągu. Po przejściu do członu "s" usłyszałem charakterystyczny dźwięk radiostopa. W tym członie na ślepo zmieniłem kanał na inny oraz wyłączyłem i włączyłem baterie - pomogło, i po ponownej przesiadce do członu "r" udało się odhamować. Sytuacja wygląda tak, jakby człon "s" posiadał swoje własne niewidoczne radio nastawione na R10, które złapało mój test radiostop, pomimo że w kabinach radiotelefony były ustawione prawidłowo na R5. Dotychczas nie spotkałem się z takim błędem, dlatego zgłaszam, choć być może problem jest znany.

Offline RobsonPL453

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: L053 Południe - błąd w EN57?
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Sierpnia 2019, 12:32:35 »
A przypadkiem AI nie umie odhamować po radiostopie. Proszę mnie poprawić jeżeli coś źle napisałem.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 273
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: L053 Południe - błąd w EN57?
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Sierpnia 2019, 12:39:09 »
Od próby Radiostopu jest kombinacja ctrl+shift+pausebreak jeśli dobrze pamiętam. A kanał R10 jest po to, ponieważ w prawdziwym świecie kombinacją testu Radiostopu jest wciśnięcie kolejno ZEW1 i ZEW3 (czyli wywołanie maszynisty i dyżurnego, więc żeby nikogo nie denerwować ustawia się kanał R10). Gdyby robić test przyciskiem Radiostopu to byś się musiał tłumaczyć przed komisją czemu plomba jest zerwana ;)
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: L053 Południe - błąd w EN57?
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Sierpnia 2019, 12:51:03 »
A przypadkiem AI nie umie odhamować po radiostopie. Proszę mnie poprawić jeżeli coś źle napisałem.
Umie, umie i nie jest to zaden przypadek :>

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: L053 Południe - błąd w EN57?
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Sierpnia 2019, 12:51:30 »
Wstawiłem kibla na TD. Podałem ze swojego pojazdu RS. Niezależnie od kanału, kibel go dostaje, staje, popełnia, podaje RP1 i jedzie dalej. Także no nie widzę by ai miało problem.
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 903
Odp: L053 Południe - błąd w EN57?
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Sierpnia 2019, 22:12:22 »
Gdyby robić test przyciskiem Radiostopu to byś się musiał tłumaczyć przed komisją czemu plomba jest zerwana ;)
ale co to za test, który nie sprawdza przycisku? ;d
a test radiostopu jest domyślnie pod CTRL+SHIFT+R
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2019, 22:15:07 wysłana przez Milek7 »