Autor Wątek:  Dym z komina  (Przeczytany 18342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Dym z komina
« dnia: 06 Sierpnia 2019, 16:52:38 »
Mam pytanie do znawcow. Czy seria 45 nie ma aby dwóch kominow dymowych? Czy dym obecnie wydobywa się z wlasciwej pozycji? Dolaczam screna dachu, gdyż wydaje mi się ze su45 ma 2 koniny dymowe.



A jednak ma dwa kominy.

Wydzielam dyskusję "Dym z komina" do osobnego wątku.
@MaciejM
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 22:12:24 wysłana przez MaciejM »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Sierpnia 2019, 16:54:15 »
Ma 2 kominy.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Sierpnia 2019, 16:56:29 »
Zgadza sie, technicznie rzecz biorac wypadaloby wstawic dwa zrodla dymu, po jednym dla kazdego komina, najlepiej dedykowanego wariantu generujacego polowe standardowej ilosci czastek tak by efekt koncowy pod wzgledem zasobozernosci byl zblizony do innych pojazdow. Ale to byloby komplikowanie przykladu ktory mial byc prosty i zrozumialy ;v

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Sierpnia 2019, 16:58:43 »
Czyli nie da się dwa razy wstawić banana by były dwa slupy dymu?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:01:36 »
Da sie, jak najbardziej.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:02:35 »
Dla wstawiających emitery, myślę by każdemu typowi loka wstawić dedykowany (póki co kopię domyślnego) by potem przy ustawianiu cząstek tylko zmieniać txtki bez tykania modeli.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:07:26 »
Faktycznie da się. Tylko ze trzeba by znac umiejscowienia kominow. Kiedys był taki parametr w mmd "smoke" i nim się ustawialo polozenie dymu.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 17:10:12 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:10:11 »
Faktycznie da się. Tylko ze trzeba by znac umiejscowienia kominow.
Dla SU45 kominy maja polozenie -0.35m (tylny) oraz 1.25m (przedni) na osi pojazdu. Przynajmniej w szamynowym modelu.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:15:31 »
Już mam zrobione. Fajnie to działa.

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: banan
Type: Mesh
Name: smokesource_default
Anim: false
Ambient: 240 240 240
Diffuse: 240 240 240
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 -0.35 4.5 1.0
NumVerts: 0



//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: banan
Type: Mesh
Name: smokesource_default2
Anim: false
Ambient: 240 240 240
Diffuse: 240 240 240
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 1.25 4.5 1.0
NumVerts: 0

Ale trzeba w katalogu data skopiować plik zrodla dymu i nadac mu nazwe z cyferka 2. smokesource_default2
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 17:18:48 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:15:46 »
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 17:21:01 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:23:25 »
DO ST45 tez pasuje można dodac.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:24:04 »
Ale nie trzeba drugiego pliku w data, działa przy jednym.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:34:41 »
Ale wtedy nie będzie dubla nazwy w modelu?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:36:52 »
Bedzie ale submodele moga miec dublowane nazwy. Poki nie zachodzi potrzeba wyszukania konkretnego submodelu po nazwie to nie przeszkadza.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:42:14 »
Dym dla ST45. Nowy plik w data ze znacznie bardziej przejrzystym dymem, żeby lok po modernie nie kopcił jak parowóz. https://eu07.pl/userfiles/24765/dym-st45.7z
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:50:36 »
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 497
  • MZK Koszalin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Sierpnia 2019, 17:54:06 »
Cytuj
gdzie te parametry dymu w garć żeby dzałały

Pobierz pliki t3d z repo (6d/6da.t3d i 301d.t3d), i otwórz. Skopiuj parametry i wklej (patrz zał.1). Zapisz jako (np. 6d.t3d w zależności jak się nazywa pobrany plik z repo). Usuń plik z rozszerzeniem .e3d o tej samej nazwie co t3d. Ten sposób u mnie działa. Myślę, że pomogłem. Inaczej nie umiem wytłumaczyć :P.
Lubię MANy. Ale Scanie też okej.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:07:25 »
DLa SU46 ustawione na oko.

« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 18:20:19 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:10:00 »
Zrobcie sobie jakis watek zbiorczy do tych dymow bo tak to sie pogubia :V

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:10:46 »
Ja właśnie na repo pcham, SU46 też zaraz dodam.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:18:37 »
To jak wrzucisz to zapodaj gotowe pliki bo mi cos nie idzie, raz jest dobrze a za drugim uruchomieniem dym leci spod podwozia.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 18:29:26 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:22:18 »
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:35:27 »
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?
Wszystko wplywa na wydajnosc symulacji; malowanie dymu w obecnym ksztalcie jest jednak nieporownywalnie mniej kosztowne niz dodatkowe malowanie calej sceny, jak ma to miejsce w przypadku cieni.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:39:47 »
Dwa kominy dla SU45. t3d i e3d https://eu07.pl/userfiles/24765/dym_301d.7z
Edit: jeszcze 301d-1 https://eu07.pl/userfiles/24765/dym_301d-1.7z
Wkleiłem te dwa pliki i w SU45-115 dym wyleciał w okolicach żaluzji a potem w okolicach wentylatorów.
T.N

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:43:59 »
1. Wywalasz .e3d pierwotne.
2. Wklejasz .t3d
3. Uruchamiasz przez exe obsługujące dym, w eu07.ini musisz mieć włączone tworzenie modeli e3d z t3d, zamykasz symka
4. Usuwasz .t3d i uruchamiasz
U mnie w ten sposób dym jest we właściwym miejscu
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:47:13 »
Co do watku to faktycznie trzeba by mod lub admin wydzielili temat do osobnego tematu o dymkach.

Wydzielone.
@MaciejM
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 22:12:56 wysłana przez MaciejM »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Sierpnia 2019, 18:53:31 »
Już działa, wcześniej tak właśnie zrobiłem jak pisze @Miłosz Dorsz, gdyż po każdej modyfikacji zawsze usuwam pliki e3d. Pomogło co może wydać się dziwne, wyjście z trybu pełnoekranowego.
Edit: Jednak nie wyjście z trybu pełnoekranowego, a tak się dzieje przy generowaniu e3d. Drugie uruchomienie jest ok.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 19:29:35 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Sierpnia 2019, 19:15:51 »
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Sierpnia 2019, 19:20:41 »
 Milosz w su46 dymu nie widać wcale. A już mam zmienils nazwe pliku w data.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2019, 19:37:38 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Sierpnia 2019, 19:30:08 »
Ten sam fiz? Bo tuż przed wydaniem en62 wyszło, że człony mają różne opóźnienia wchodzenia zadajnika. W 22we to cholera wie co się dzieje.

Tak, bez zmian. Na exe z paczki rozkręca się powoli, a tu idzie szybko i skokowo (nie zmieniałem wpisów dotyczących phytona w eu07.ini).
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...