Autor Wątek:  Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE  (Przeczytany 4876 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« dnia: 16 Lipca 2019, 19:04:13 »
Problem polega na tym, że exe (GL3.3 z 23.05.2019) ubzdurało sobie jeden plik .scn i czy go kijem czy go pałą nie włączy się z tego pliku. Znaczy, włączy się ale zawiesi system do takiego stopnia, że przez może 10 sekund myszka działa a potem i tak się zawiesi. Dźwięk też tylko broni się trochę dłużej (max 2 minuty). Wygląda to typowo na zapchany ram, lecz do ostatniej sekundy kiedy wszystko jeszcze żyje, ram nie jest nawet do połowy zapchany. Sterowniki graficzne zaktualizowane, nic się nie zmieniło. Jakiś czas temu też tak było, tylko wtedy nie palił z żadnego .scn, ale sam się po pewnym czasie naprawił :P Log kończy się w momencie załadowania tekstury maszynisty (dorzucę go za chwilkę bo trochę mu zajmuje załadowanie gór i reset systemu ;) Teraz zaś wrzucę loga z działającego .scn) Pliku .DMP nie generuje bo zbytnio niema kiedy. Jeszcze dodam, że na pliku $.scn z dokładnie taką samą zawartością, jak w tym wyklętym, wszystko działa bezproblemowo (chyba, bo od wczoraj mogło się dużo mu zmienić).

Edit: Dorzucam loga z nie działających Gór. Jednak wysypuje się w różnych momentach :P
Edit2: Ruszyło z tego .scn dopiero jak zostały same tory
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2019, 19:35:26 wysłana przez JAN21 »
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Lipca 2019, 20:01:35 »
Okej, znalazłem przyczynę, jest nią plik .sbt Przy odpalaniu z $.scn tego pliku nie generuje, więc odpala się dłużej lecz bezproblemowo. Przy odpalaniu przez normalny .scn już ten plik generuje i się także zawiesi :P Każdy następny odpał z wygenerowanym .sbt również go wysypuje. W czym może być rzecz? W trawie albo żwirze z parallax shaderem? Na TD po zamianie na  te tekstury ten problem nie występuje, a na górach wystarczy dopisać mu plik z trawą, oraz żwirem i już się wysypie ruszając z .sbt. Ma ktoś jakiś pomysł? Chciałem ruszyć z zalesianiem a tu taki zonk... W załączniku log, chociaż to raczej nic nie zmieni
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Lipca 2019, 20:05:09 »
wystarczy dopisać mu plik z trawą, oraz żwirem
Pokaz konkretnie jak wyglada to "dopisanie".

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Lipca 2019, 20:06:10 »
Jako zwykły include
include gury/teren_p7.scm end
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lipca 2019, 20:23:44 »
No, a zawartosc rzeczonego .scm?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipca 2019, 20:28:46 »
14MB plik wypełniony od góry do dołu Tri terenu, nic specjalnego, może poza rozszerzeniami tekstur które skrypt do exportu dopisuje https://eu07.pl/userfiles/21553/teren_p7.rar
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Lipca 2019, 21:27:22 »
Nie wyglada zeby bylo cos nie tak z include jako takim. Wspomniales wczesniej ze podpiety jest parallax shader, jak wygladaja pliki .mat i czy problem ustepuje jesli zamiast parallax shader ustawiony jest zwykly?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Lipca 2019, 21:33:41 »
I tu był pies pogrzebany. Po wywaleniu plików .mat i odpaleniu, działa.
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Lipca 2019, 21:39:08 »
Zgadujac na slepo, byc moze ustawiles w .mat parallax shader ale nie dodales wpisu dla drugiej tekstury odpowiadajacej za faktyczna "wypuklosc" rysowanej geometrii, i shader sypie sie z braku danych?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Lipca 2019, 21:57:50 »
W zasadzie to shader się nie sypie, bo odpalając z pominięciem pliku .sbt wszystko działa jak powinno. Plik .mat wygląda tak:
shader: parallax
texture_diffuse: gury/trawa
texture_normalmap: gury/trawa_normal
param_height_scale: 0.06
param_height_offset: 0.03
param_specular: 0.05
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Lipca 2019, 22:05:52 »
No wyglada ok. Dosc dziwne, ale to raczej milek bedzie musial u siebie zobaczyc co sie tam gryzie przy wczytywaniu z .sbt ze sie w takiej aranzacji sypie ;/

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Lipca 2019, 00:18:17 »
Chyba przechwaliłem... Wtedy sprawdziłem tylko czy działa, teraz patrze, a tu ledwo 3fpsy.. Oczywiście wszystko bez ReShade-a. Po odpaleniu z pominięciem .sbt, klatki utrzymują się na tych 15-30, a podobno z użyciem .sbt miało być wydajniej :P
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lipca 2019, 00:30:40 »
SBT przyspiesza jedynie wczytywanie scenerii, nie powinno miec normalnie zadnego wplywu na wydajnosc samej symulacji. Ani na plus, ani na minus.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Lipca 2019, 00:46:47 »
No niestety u mnie ma i to znaczący.. A wcale pliki terenu nie są wielkościowo jakoś wygórowane, rozmiarowo zbliża się to do Całkowa V2 a z wydajnością o wiele gorzej. Zależy mi mimo wszystko na exe od Milka głównie przez edytor, bo maxa powoli zabija taka ilość obiektów drzewo i trawo podobnych..
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10020
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2552
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Lipca 2019, 01:42:06 »
Sbt trzyma w sobie cokolwiek niezapisanego w node triangles? Może tekstowo te tri mają ograniczony zasięg renderowania a binarka je wyświetla na max zakresu? Tylko przy spadku wydajności powinien zmniejszyć zakres renderowania i tak.
Patrzę w kod i on tylko przy >20m redukuje do minimalnej ilości plastrów. Dodaj mu w shaderze warunek, by dla 30-50m pomijał całe obliczenia paralaksy i zwracał nietykane f_coord. Jak coś pomoże to pchnij Milkowi na gita. Ewentualnie mi daj jak nie ogarniesz.
Mój kanał youtube

Online Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 990
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 741
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Lipca 2019, 16:55:27 »
Zobaczę na to jak wrócę w poniedziałek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Lipca 2019, 17:34:17 »
No niestety u mnie ma i to znaczący.. A wcale pliki terenu nie są wielkościowo jakoś wygórowane, rozmiarowo zbliża się to do Całkowa V2 a z wydajnością o wiele gorzej.
Zobacz z ciekawosci czy ten spadek ma tez miejsce z roboczym exe z dzialu na warsztacie?

Może tekstowo te tri mają ograniczony zasięg renderowania a binarka je wyświetla na max zakresu?
Nie, sbt to po prostu binarny zapis zawartosci struktur utworzonych przy wczytywanie wersji tekstowej. Jak do tej pory nikt nie zglaszal tego typu straty wydajnosci I nie obserwuje u siebie zadnej roznicy w rysowaniu tego scm, bez wzgledu na zrodlo pochodzenia. Bez dostepu do calej scenerii nie jestem w stanie sprawdzic nic wiecej, byc moze pojawia sie jakis efekt uboczny w wersji szaderowej ale byloby to co najmniej dziwne.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Lipca 2019, 10:36:32 »
Aktualnie nie mam dostępu do komputera. Jak tylko jutro wrócę to dam znać. Co do tego spadku, to jest on o tyle dziwny, że jeśli tylko wyświetlał jakiekolwiek tri,(prócz plane-a rozciagnietego pod cała mapą) to utrzymywał się równiutko na tych 3fps. A jeszcze miałem pytać, czy zapisanie terenu jako model będzie problematyczne pod jakimiś względami dla np. wydajności?
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Lipca 2019, 21:02:51 »
Wychodzi na to, że problem wydajnościowy u Milka był tylko przejściowy.. Dzisiaj odpalam Maszyne, exe od Milka próba pierwsza - normalnie z użyciem .sbt - 11fps. Próba druga - z pominięciem .sbt - 15fps. Na exe Tmj, tak jak wcześniej, próba pierwsza - 32fps. Próba druga - >60fps. Dziwi mnie ten przeskok, aż o co najmniej 30 klatek na exe od TMJ, mimo iż Vsync jest wyłączony, więc nie w tym rzecz..
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Lipca 2019, 21:30:21 »
Czekaj, bo nie wiem czy dobrze czytam. Masz 30 fps roznicy wczytujac scenerie z pliku .sbt i z tekstowego .scn? Jak wyglada sytuacja w odwrotnej kolejnosci, tzn jesli usuniesz .sbt, wczytasz scenerie w wersji tekstowej, a nastepnie uruchomisz symulator ponownie i tym razem zaladuje on sobie dane z wygenerowanego .sbt?
Masz taki efekt na wszystkich sceneriach, czy tylko na tej twojej?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Lipca 2019, 21:54:51 »
Ja już sam się dziwie co tu się odwala.. Teraz zauważyłem na dodatek, że przy .sbt umarł także shader wody... Odpalony przez Rainsteda bez .sbt  >60fps, powtórnie odpalony przez Rainsteda O dziwo również >60fps. Plik ma około 30mb. Odpał bez .sbt na exe Milka - 11fps, powtórny odpał tym razem exe TMJ i... 30fps. Plik ma 47mb

Edit: Na TD ten problem nie występuje. SBT waży tyle samo z tego i z tego. Klatki również tak samo
« Ostatnia zmiana: 19 Lipca 2019, 22:01:15 wysłana przez JAN21 »
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Lipca 2019, 22:09:08 »
Odpał bez .sbt na exe Milka - 11fps, powtórny odpał tym razem exe TMJ i... 30fps.
Szaderowe exe jest bardziej zasobozerne wiec to ze zwykle zadziala szybciej to akurat nic dziwnego. Nie mieszaj wersji exe w tego typu testach, uruchom na tym samym najpierw bez sbt a potem z wygenerowanym sbt.

Jesli mozesz wrzuc do upload ta swoja scenerie i daj mi link, moze byc na PW. Z tego co czytam brzmi to jakby bajzel robil sie tam selektywnie, byc moze wpadles na skonstruowanie czegos, na co exe nie jest mentalnie przygotowane.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Lipca 2019, 22:36:27 »
To w takim razie, żadnych takich problemów na Twoim exe niema. Mimo wszystko dziwne jest to, że .sbt generowany przez Exe Milka ma 17MB więcej niż przez Twoje. Za chwilę na PW podeślę Ci cały ten bajzel :P
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10020
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2552
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Lipca 2019, 17:49:07 »
Mówisz, że odczyt z sbt pomija przypisanie shadera? Choć na screenie wygląda jakby renderował wodę z normalmapą, a na domyślnym nie powinno jej czytać.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 331
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 892
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Lipca 2019, 19:06:52 »
Znaczy się.. Ciężko powiedzieć, coś tam się przemieszcza, coś tam się odbija, ale nie działa jak powinno. Na filmie widać całość tej anomalii https://youtu.be/NRpHHmNth7M
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline danter02

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Lipca 2019, 10:18:01 »
Jaki masz ustawiony zasięg renderowania? Wygląda jakby nie chciał używać shadera dopiero w określonej odległości, była gdzieś taka opcja, jak dobrze pamiętam.

Online Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 990
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 741
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Lipca 2019, 00:08:08 »
Ok, już jestem.
Możesz podesłać paczkę do reprodukcji błędu? Łatwiej mi będzie sprawdzić niż zgadywać co trzeba zrobić żeby się ujawniło.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Sierpnia 2019, 10:32:32 »
Ja bym powiedział, że uruchom najpierw na wersji tmj, a potem na tych samych plikach binarnych uruchom swoją wersję.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es