Autor Wątek:  Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.  (Przeczytany 6453 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« dnia: 03 Lipca 2019, 01:41:07 »
Witam,

mam taki oto problem: podczas symulacji występuje coś w rodzaju rozbłysków/migotania ekranu (widoku). Nie wiem za bardzo jak to opisać. Chyba najbardziej adekwatnym jest: zmienne rozjaśnianie i przyciemnianie ekranu. Przypomina to efekt taki, jak podczas jazdy przez las w słoneczny dzień, tj. prześwitywanie słońca pomiędzy drzewami (rozbłyski słońca na szybie). Jednak zjawisko to występuje także po wyłączeniu wyświetlania cieni oraz podczas postoju na stacji. Zdarza się też, że przez jakiś czas ono nie występuje. Jest to dość męczące dla oczu i dlatego chciałem to jakoś wyłączyć lub zmniejszyć intensywność tudzież skalę rozbłysków. Jednak wyłączenie wyświetlania cieni ani uproszczenie gfx.renderer nic nie zmienia. Nadmieniam, że nie mam problemów z płynnością działania symulacji (FPS powyżej 20). Nie dawno zainstalowałem najnowszą wersję symulatora (19.04), wcześniej (17.07) ten problem nie występował. Jeżeli trzeba, to oczywiście załączę przykładowy plik log. Mogę także spróbować nagrać komórką filmik z tym zachowaniem ekranu podczas jazdy. Jednak być może tak ma być lub wystarczy zmienić jakiś parametr w eu07.ini związany np. z odbiciem, dlatego póki co tak "na sucho" opisuję problem.

Parametry komputera:
Intel Celeron CPU G1610 2,6 GHz & 2,6 GHz
Ram: 3,49 GB
Karta graficzna: AMD Radeon HD  7350 - 400 MHz, 1GB

Nie jest to może jakoś dużo, ale jak napisałem symulator działa w miarę płynnie, z reguły nie przycina (czasem (bardzo rzadko) zdarzają się chwilowe przycięcia np. podczas hamowania na dużej stacji - na tyle rzadko, że nie są one regularnymi, a wyjątkowymi sytuacjami i nawet gdy się pojawiają, to nie zakłócają w sposób znaczący przebiegu symulacji.

Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipca 2019, 01:45:14 »
Na którym exeku to występuje? Masz w paczce dwa. Przetestuj oba. Filmik nie zawadzi, bo nikt nie zgłaszał czegoś podobnego, ale przechwyć ekran zamiast filmować monitor.
Mój kanał youtube

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lipca 2019, 01:58:05 »
Próbowałem na obu i wydaje mi się, że bez różnicy, ale muszę się jeszcze upewnić. Na pewno na eu07.exe tak się dzieje a na eu07_gl33 nie jestem pewien, czy aby na pewno Rainstead mi uruchomił właśnie tą wersję (w windowsowym menedżerze zadań proces nazywał się tak samo, tj. eu07.exe).

Będę wdzięczny za podpowiedź w jaki sposób mogę przechwycić ekran - rozumiem, że muszę mieć do tego jakiś program rejestrujący wideo? Jeżeli tak, to będę wdzięczny za podpowiedź jaki?

Póki co już kończę na dzisiaj, więc życzę wszystkim czytającym dobrej nocy!
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline yrek150

  • Wiadomości: 65
  • Warsztat Polregio ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Lipca 2019, 08:32:36 »
Jeśli w menadżerze zadań było eu07.exe, to wybrałeś "zwykłe" exe. Powinno być eu07_gl33.exe.
A do przechwytywania obrazu majlepiej użyć programu bandicam, ma swoją darmową wersję.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lipca 2019, 01:20:21 »
Sprawdziłem i wnioski są następujące:
1. Nie mogę uruchomić eu07_gl33.exe - podczas uruchamiania wyskakuje błąd i koniec - odpowiednie pliki w załączeniu.
2. Sporządziłem 2 filmiki z migotaniem ekranu - pierwszy podczas jazdy (ozn. a), drugi na postoju (ozn. b). Widać tam też informacje z gfxrenderera. Linki do filmików:
   a: https://drive.google.com/open?id=1jqmw4eISb6jqAbDDW9w19x37N1uDs4Wm
   b: https://drive.google.com/open?id=1MPPA9m1WtTt9RMClzq_hPOvNn7GjJp7X
Jeżeli ktoś do czegoś dojdzie, to będę bardzo wdzięczny za pomoc/informację lub radę jak to migotanie zlikwidować.

Z góry dziękuję!
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2019, 01:38:59 wysłana przez AntoniS »
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lipca 2019, 01:26:19 »
A do przechwytywania obrazu majlepiej użyć programu bandicam, ma swoją darmową wersję.

PS. Dziękuję za podpowiedź. Nawet fajny programik, choć nie można nagrywać Maszyny w trybie nagrywania gry a jedynie ekranu - no ale może to dlatego, że w końcu Maszyna jest symulatorem a nie grą... ;-)
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipca 2019, 16:15:32 »
Nie wspominałeś, ale na filmie widać, że nagłówki zakładek debuga migają szary-niebieski. To słoneczko też nie max-normalny tylko pośrednio. Jesteś pierwszym z takim problemem.
A co do exeka shaderowego, to widzę jest to w miarę nowa wersja z gałęzi z multikiem. Masz pobrane archiwum shaders zgodne z tą wersją (na appveyourze razem były) i wypakowane do /shaders?
A nie, jednak z kwietnia. Do paczki szedł net a nie gfx-work?
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2019, 16:16:35 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipca 2019, 21:13:40 »
Rzeczywiście nie wspominałem - myślałem o tym, ale skoro i tak zamieszczałem filmik, to stwierdziłem, że będzie to tam najlepiej widoczne.
Co do exeka, to pobrałem całą paczkę tj. maszynę 19.01 + 19.04 (zgodnie z opcjami w instalatorze)  i zainstalowałem do pustego, nowego katalogu.  Folder shaders mam i jest w nim nawet rzeczony plik, w którym jest błąd (jak wynika z zapisów loga).

Czy mogę jeszcze jakoś pomóc w rozwiązywaniu tych problemów np. coś jeszcze załączyć np. loga z przejazdu z "migotaniem" albo czegoś innego?
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Lipca 2019, 12:11:02 »
Dodatkowo zauważyłem, że miga także podświetlenie wskaźników, co przedstawia niniejszy filmik:
https://drive.google.com/open?id=1PSVyJaLj__4zQOBZXiTQFjfknkMslwHt

Tak się zastanawiam, że skoro tylko u mnie występują takie efekty, to może w moim oprogramowaniu lub ustawieniach grafiki coś jest nie tak,np. ze sterownikami itp. ewentualnie mogłyby pomóc jakieś ustawień w samym eu07.ini?
Chciałem też jeszcze zapytać, co mogę zrobić by móc uruchomić wersję exe z gl33? Teoretycznie wystarczyć powinno ponowne pobranie folderu "shaders" i tu mam kolejny problem, bo w repozytorium go nie ma... Wnioskuję zatem, że jest on jakoś generowany w procesie instalacji całej paczki. Jeżeli tak, to czy ponowne pobranie paczki może pomóc zważywszy na fakt, że obecna, niedziałająca wersja również pochodzi z instalacji paczki całościowej do pustego folderu? Niestety nie ukrywam, że problemy te dotyczą zagadnień na których się zbytnio nie znam dlatego przepraszam, jeżeli zadaję głupie lub oczywiste pytania...
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Lipca 2019, 13:03:10 »
Shadery są na repozytorium kodu źródłowego a nie assetów. Najnowsze exe gl33 (czyli miesiąc za tmj) z brancha gfx-work wraz z shaderami do niego masz tutaj https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/builds/24771039/artifacts
Co do ustawień z ini, to możesz sprawdzić jak na trybie renderera simple się sprawdzi. Może to jakieś dodatkowe wodotryski są przyczyną takiej kaszanki. Problem ewidentnie jest w gryzieniu się ze sterownikiem.
Mój kanał youtube

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Lipca 2019, 13:51:13 »
Z ustawieniem na "simple" próbowałem - nie wiele to zmienia. Dzięki za link - spróbuję to przegrać i zobaczymy.
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Lipca 2019, 14:03:27 »
Niestety wygląda na to, że dalej pojawiają się te same błędy... tj. dwie tablice w pliku vertex.vert których rozmiar ma być integer a nie real...
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Lipca 2019, 21:19:13 »
Renderer: AMD Radeon HD 7350
Vendor: ATI Technologies Inc.
GL version: 3.3.11411 Core Profile Context
Wygląda na wiekowy sterownik, google mówi że ta karta powinna mieć GL4, zaktualizuj.
https://www.amd.com/en/support/graphics/amd-radeon-hd/amd-radeon-hd-7000-series/amd-radeon-hd-7350
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2019, 21:20:15 wysłana przez Milek7 »

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lipca 2019, 15:33:34 »
Dziękuję za poradę. Spróbowałem aktualizować sterowniki karty, ale nie jestem pewien na ile się to udało. Znaczy pod podanym linkiem jest program instalacyjny Catalyst - zainstalowałem go, a następnie go uruchomiłem i przy jego pomocy zainstalowałem (według wyszczególnionych w nim składników): "Menedżer instalacji AMD Catalyst; Sterownik Audio HDMI oraz HydraVision". Jednak w menedżerze urządzeń windowsa nadal mam sterownik datowany na 2012 r. Co więcej menedżer instalacji sprzętu windowsa w folderze pobranym ze strony AMD nie odnajduje lepszego sterownika niż ten zainstalowany przy próbie jego aktualizacji bądź ponownej instalacji tą drogą.

Jednakże zmieniając różne ustawienia grafiki przy pomocy zainstalowanego Catalyst Control Center udało mi się momentami osiągnąć lepszy efekt, tj. mignięcia/wyłączenia podświetlenia przyrządów/oraz tych niebieskich pasków menu w exe rzadsze lub pojawiające się na krótszy czas. Zauważyłem też, że jest to związane z wyświetlaniem bądź nie całości sieci trakcyjnej, tj. jeżeli cała sieć (tj. po "horyzont" - obszar widoczny na ekranie) jest wyświetlana, to wszystko wyświetla się normalnie, a jeżeli sieć trakcyjna wyrysowana jest tylko na kilka słup€w do przodu a dalej jest nie widoczna, to wtedy też jest problem z podświetleniem itd. Wydaje mi się, że występuje też pewien związek z FPS i jednocześnie częstotliwością odświeżania ekranu oraz generacji obrazu w karcie graficznej jednak trudno mi go jakoś określić. Przykładowo: przy ustawieniu monitora na 60 Hz jeżeli FPS jest na poziomie 12-13 było lepiej niż przy 15-16. Dalej: przy ok. 30 (powyżej) jest lepiej niż np. przy 27-28. Podobnie przy ok. 55 jest lepiej niż przy 60. Zmiany FPS uzyskiwałem zmieniając różne ustawienia karty graficznej (w menedżerze Catalyst) oraz w eu07.ini. Miganie to zależy także od prędkości jazdy oraz zaświecenia świateł, tzn. przykładowo na postoju miga, po włączeniu reflektorów zewnętrznych (wystarczy jeden) przestaje całkowicie aby po ruszeniu i osiągnięciu jakiejś niewielkiej prędkości (rzędu 30-40 km/h) znowu zacząć. Jednakże mam wrażenie, że mimo wszystko jest tu też pewna losowość przez co jest trudno znaleźć ustawienia, parametry czy konkretne sytuacje przy których jest lepiej albo gorzej.
Generalnie po ustawieniu parametru grafiki: "Wait for vertical refresh" na "always on" oraz odznaczeniu "triple buffering" w OpenGL settings (jedyny parametr dostępny w tej grupie) jest zauważalnie lepiej, choć nie rozwiązuje to problemu a jedynie zmniejsza jego częstość występowania.
Jeżeli ktoś miałby w związku z powyższym jakiś pomysł, to oczywiście proszę o radę.

Co do wersji exe z gl33 to niestety nadal występuje ten sam błąd. Natomiast pytanie, czy może być tego przyczyną system operacyjny, brak lub niepoprawna instalacja środowiska Visual C lub np. kwestia instalacji jakiegoś oprogramowania związanego z obsługą Open gl w komputerze (w internecie są różne sterowniki, wersje itd.)?
Ja mam Windowsa XP jeszcze (wiem - trochę przestarzały) i mam zainstalowane: Microsoft Visual C++ 2005, 2008, 2010, 2013 i 2017. Czy mogłoby pomóc np. odinstalowanie lub przeinstalowanie którejś z tych bibliotek? Może któraś jest niewłaściwie bądź nie w pełni zainstalowana, a ponieważ niby jest to podczas instalacji Maszyny nie jest naprawiany ten błąd (nie instaluje się jej pełna/właściwa wersja)?

W tym miesiącu trochę wyjeżdżam dlatego z takimi przerwami się odzywam, jednak problem mam jak najbardziej aktualny i jeżeli ktoś może lub coś wymyśli to proszę o pomoc.
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Lipca 2019, 23:59:13 »
Zainstalowałem w końcu pobrane sterowniki ze strony AMD - okazało się, że problem z ich instalacją wynikał z braku testów zgodności z windowsem. Niestety problem jak był, tak pozostał... Poszukałem jeszcze w internecie i pytanie czy z tym miganiem może mieć jakiś związek zastosowanie przejściówki z DVI na VGA (pomiędzy kartą graficzną a kablem monitora) - pewnie mogłoby, tylko pytanie od czego zacząć i gdzie dalej szukać rozwiązania?

Bardzo intryguje mnie jeszcze ten problem z wersją gl33 pliku wykonywalnego, bo pojawiający się opis błędu sugeruje jako byłby popełniony błąd w deklaracji rozmiaru tablicy w pliku vertex.vert a przecież rozumiem, że u innych osób tego błąd ten nie występuje... Czy pliki te różnią się dla systemów 64 i 32 bitowych? A jeżeli tak, czy możliwe jest, że są pomylone ich wersje? No i najważniejsze czy to mogłoby mieć jakiś związek z występującym błędem i niemożnością uruchomienia eu07_gl33.exe? No bo nic innego nie przychodzi mi już do głowy...
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Lipca 2019, 23:26:48 »
Poszukałem jeszcze w internecie i pytanie czy z tym miganiem może mieć jakiś związek zastosowanie przejściówki z DVI na VGA (pomiędzy kartą graficzną a kablem monitora) - pewnie mogłoby, tylko pytanie od czego zacząć i gdzie dalej szukać rozwiązania?
To nie powinno mieć związku.

Bardzo intryguje mnie jeszcze ten problem z wersją gl33 pliku wykonywalnego, bo pojawiający się opis błędu sugeruje jako byłby popełniony błąd w deklaracji rozmiaru tablicy w pliku vertex.vert a przecież rozumiem, że u innych osób tego błąd ten nie występuje...
Nie podoba mu się zgodny ze specfikacją GLSL. Ten konkretny problem dałoby się łatwo obejść, tylko obawiam się że jak wykłada się na takiej podstawie to dalej lepiej nie będzie. Dziwne jednak bo z tego co czytam to na tą kartę GCN powinien być w miarę aktualny sterownik, a obecne sterowniki AMD są akceptowalne. Możesz dla pewności jeszcze sprawdzić w logu wersję sterownika?

A z innej strony możesz spróbować tryb ANGLE:
- z instalacji Google Chrome (ze zgodnymi z exe bitami) skopiować do folderu symulatora pliki libegl.dll i libglesv2.dll
- do ini dopisać:

compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Sierpnia 2019, 00:56:44 »
Aktualne wpisy z log.txt odnośnie sterownika:

Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: M7 5.04.2019, based on tmj-a081077c)
For online documentation and additional files refer to: http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90, Ra, hunter, szociu, Stele, Q, firleju and others

Gfx Renderer: AMD Radeon HD 7350 Vendor: ATI Technologies Inc. OpenGL Version: 4.2.11927 Compatibility Profile Context
Supported extensions: GL_AMDX_debug_output GL_AMDX_vertex_shader_tessellator GL_AMD_conservative_depth GL_AMD_debug_output GL_AMD_depth_clamp_separate GL_AMD_draw_buffers_blend GL_AMD_multi_draw_indirect GL_AMD_name_gen_delete GL_AMD_performance_monitor GL_AMD_pinned_memory GL_AMD_query_buffer_object GL_AMD_sample_positions GL_AMD_seamless_cubemap_per_texture GL_AMD_shader_stencil_export GL_AMD_shader_trace GL_AMD_texture_cube_map_array GL_AMD_texture_texture4 GL_AMD_transform_feedback3_lines_triangles GL_AMD_vertex_shader_layer GL_AMD_vertex_shader_tessellator GL_AMD_vertex_shader_viewport_index GL_ARB_ES2_compatibility GL_ARB_base_instance GL_ARB_blend_func_extended GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage GL_ARB_conservative_depth GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_depth_buffer_float GL_ARB_depth_clamp GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_draw_elements_base_vertex GL_ARB_draw_indirect GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_explicit_attrib_location GL_ARB_fragment_coord_conventions GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_ARB_geometry_shader4 GL_ARB_get_program_binary GL_ARB_gpu_shader5 GL_ARB_gpu_shader_fp64 GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_imaging GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_internalformat_query GL_ARB_map_buffer_alignment GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_occlusion_query2 GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_sample_shading GL_ARB_sampler_objects GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_separate_shader_objects GL_ARB_shader_atomic_counters GL_ARB_shader_bit_encoding GL_ARB_shader_image_load_store GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shader_precision GL_ARB_shader_stencil_export GL_ARB_shader_subroutine GL_ARB_shader_texture_lod GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shading_language_420pack GL_ARB_shading_language_packing GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_sync GL_ARB_tessellation_shader GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_buffer_object GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_compression_bptc GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_cube_map_array GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_gather GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_multisample GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_query_lod GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_rgb10_a2ui GL_ARB_texture_snorm GL_ARB_texture_storage GL_ARB_timer_query GL_ARB_transform_feedback2 GL_ARB_transform_feedback3 GL_ARB_transform_feedback_instanced GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_attrib_64bit GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev GL_ARB_viewport_array GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_meminfo GL_ATI_separate_stencil GL_ATI_texture_compression_3dc GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_bindable_uniform GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_copy_buffer GL_EXT_copy_texture GL_EXT_direct_state_access GL_EXT_draw_buffers2 GL_EXT_draw_instanced GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_sRGB GL_EXT_geometry_shader4 GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_gpu_shader4 GL_EXT_histogram GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_float GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shader_image_load_store GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_buffer_object GL_EXT_texture_compression_bptc GL_EXT_texture_compression_latc GL_EXT_texture_compression_rgtc GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_integer GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_sRGB_decode GL_EXT_texture_shared_exponent GL_EXT_texture_snorm GL_EXT_texture_storage GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_timer_query GL_EXT_transform_feedback GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_EXT_vertex_attrib_64bit GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_conditional_render GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_copy_image GL_NV_explicit_multisample GL_NV_float_buffer GL_NV_half_float GL_NV_primitive_restart GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_barrier GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
Framebuffer objects enabled
Texture sizes capped at 8192 pixels
Shadows map size capped at 2048 pixels
Dynamic light amount capped at 7 (8 lights total supported by the gfx card)
Using multisampling x4
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpnia 2019, 01:00:56 wysłana przez AntoniS »
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Sierpnia 2019, 07:19:20 »
Spróbowałem, jednak na zwykłym exe brak znaczących zmian a na exe __gl33 także, tylko zmienia się zapis logu na poniższy:

Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: M7 (gfx-work) 23.05.2019)
For online documentation and additional files refer to: http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90, Ra, hunter, szociu, Stele, Q, firleju and others

available monitors:
Monitor_domyślny:0,0
Monitor_domyślny:0,0
Monitor_domyślny:0,0
Monitor_domyślny:0,0
Bad init: failed to create glfw window


Czy to podświetlenie wskaźników jest nanoszone na ich "obraz" po wygenerowaniu obrazu całej kabiny, bo mam wrażenie (być może zupełnie błędne), że to miganie ma związek z częstotliwością monitora, tzn. problemem z synchronizacją pomiędzy odświeżaniem obrazu na monitorze a jego generowaniem przez kartę graficzną. Jakby momentami były wyświetlane nie ukończone klatki (stąd częściowy lub całkowity brak podświetlenia). Z drugiej strony wydaje się istnieć ewidentny związek z prędkością jazdy i włączeniem reflektorów (przy próbach na scenerii td.exe: na początku po uruchomieniu miga, po łączeniu reflektorów podświetlenie wskaźników wyświetla się poprawnie, także po ruszeniu aż do osiągnięcia prędkości ok. 40 km/h, gdy znowu zaczyna migać, okresowo gasnąć bądź się pojawiać...).
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Sierpnia 2019, 10:23:50 »
Podświetlenie mierników jest renderowane w tym samym przejściu co szyby kabiny. Najpierw rysowane są elementy nieprzezroczyste, potem półprzezroczyste w kolejności zdefiniowanej w t3d modelu.
Mój kanał youtube

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Sierpnia 2019, 19:59:42 »
Pobrałem i zainstalowałem maszynę 19.04 na laptopie z systemem Win 7 Home 64bit, karta graficzna AMD Radeon HD 6310 Graphics, generalnie procesor wolniejszy niż mój, za to trochę więcej Ramu - efekt oba exeki działają i nic nie migocze. A jeszcze jeżeli tera powiem herezję, to z góry przepraszam, ale czy jeżeli mam 32bitowy system zainstalowany na sprzęcie 64bit (nie jestem pewien, że tak jest, ale jest to możliwe, jeżeli w ogóle jest możliwe), to czy to może też mieć jakieś znaczenie?
W związku z powyższym mam pytanie (bo mimo wszystko jakoś chcę rozwiązać ten problem, a korzystanie z laptopa jak dla mnie nie wchodzi w grę, z resztą na większe scenerie jest on za słaby) - czy jest to kwestia systemu operacyjnego, czyli muszę choćby zaktualizować system do tegoż Win 7, czy kwestia karty graficznej - wymienić na lepszą, czy może jednak sterowników monitora lub samego monitora? A może pomogłoby w jakiś sposób przeczyszczenie sterowników graficznych zainstalowanych w systemie (w komputerze jest także zintegrowana karta graficzna Intela), po zainstalowaniu obecnej karty AMD Radeon HD 7350 system automatycznie zainstalował do niej sterowniki, po czym ja je zaktualizowałem na te pobrane ze strony AMD - może ich jest po prostu za dużo lub to wszystko się jakoś ze sobą kłóci? Ewentualnie czy próbować rozwiązania niestandardowego tj. instalacji nowszego sterownika karty graficznej niż ten przeznaczony dla mojego systemu - np. choćby ten dla Win 7 licząc na to, że system od tego nie padnie? Rozumiem, że ponowna instalacja maszyny z np. wcześniejszym odinstalowanie wszystkich zainstalowanych pakietów Microsoft  Visual C nic nie da? A może póki co poczekać i spróbować nową wersję Maszyny - bo chyba jest już blisko - czy to w ogóle miałoby jakiekolwiek szanse rozwiązać ten problem?

Będę bardzo wdzięczny za poradę, bo rozwiązując ten problem z maszyną nie chcę sobie wywrócić wszystkiego w komputerze do góry nogami... a z drugiej strony jestem zdeterminowany sprawę rozwiązać...

Pozdrawiam
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Sierpnia 2019, 20:14:05 »
>ale czy jeżeli mam 32bitowy system zainstalowany na sprzęcie 64bit (nie jestem pewien, że tak jest, ale jest to możliwe, jeżeli w ogóle jest możliwe), to czy to może też mieć jakieś znaczenie?
Nie ma to znaczenia. (tzn. ma znaczenie o tyle że jeśli na 64bit będą dostępne inne sterowniki, to może to zmienić efekt końcowy)

>W związku z powyższym mam pytanie (bo mimo wszystko jakoś chcę rozwiązać ten problem, a korzystanie z laptopa jak dla mnie nie wchodzi w grę, z resztą na większe scenerie jest on za słaby) - czy jest to kwestia systemu operacyjnego,
Jest to najprawdopodobniej kwestia sterowników karty graficznej, których nie ma/nie działają prawidłowo na truchle jakim jest XP.

> czy kwestia karty graficznej - wymienić na lepszą,
Założenie karty Nvidii pewnie da inne efekty (ale też nie ma gwarancji - nie wiem czy obsługują XP).

>czy może jednak sterowników monitora lub samego monitora
Nie ma czegoś takiego jak sterowniki monitora, i nie, monitor nie ma znaczenia.

>A może póki co poczekać i spróbować nową wersję Maszyny - bo chyba jest już blisko - czy to w ogóle miałoby jakiekolwiek szanse rozwiązać ten problem?
Nie, to nic nie zmieni.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Sierpnia 2019, 20:43:16 »
Dzięki za odpowiedź. Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że jeżeli nie sterowniki, to system trzeba inny... :-)
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Sierpnia 2019, 23:18:53 »
A jeszcze pytanie czy ewentualnie jakieś ustawienia w Biosie komputera nie mają znaczenia?
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Rozbłyski/miganie/rozjaśnienia i przyciemnienia ekranu.
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Sierpnia 2019, 23:21:18 »
Nie.