Autor Wątek:  [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe  (Przeczytany 58523 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #60 dnia: 09 Lipca 2020, 22:59:02 »
Przykładowo odnosząc się do mojego posta wyżej:
Na przykład model o wpisie widocznym w załączniku nie wyświetla się po wstawieniu .

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1365
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3495
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #61 dnia: 09 Lipca 2020, 23:00:28 »
No z tymi ścianami lasu były jakieś problemy, tak samo z płotami. Nie wyświetlały się, a odpowiednie pliki t3d posiadałem.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #62 dnia: 09 Lipca 2020, 23:03:24 »
Chcę ustalić na powyższym przykładzie, czy taki wpis powinien być usunięty, czy naprawiony błąd.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #63 dnia: 09 Lipca 2020, 23:20:07 »
Pokaz przynajmniej jak wyglada ten wpis ktory sprawia problemy, bo trudno zgadywac o ktory z miliona z nich chodzi.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #64 dnia: 09 Lipca 2020, 23:20:37 »
Forestów nie załączałem, bo nie ma możliwości przekonwertować ich z modelu na triangles. Nie uważam by ten edytor nadawał się do obiektów liniowych.
Z wywalaniem chodziło mi o rzeczy nie do wstawiania luzem dekoracyjnie a ujęte na liście. Jakieś latarnie zwrotników itp.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2020, 12:19:09 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #65 dnia: 10 Lipca 2020, 09:33:55 »
 @tmj wpis jest w załączniku w tym poście: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg530163.html#msg530163

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #66 dnia: 10 Lipca 2020, 16:18:08 »
Obecnie przygotowuję nodebank w podkategorii "domki" i wstawiam więcej wariantów dachu zamiast "blacha_falista" . (Zgodnie z komentarzami w .inc)
EDIT: Nowy nodebank z w/w poprawką jest już na repo.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2020, 16:30:33 wysłana przez gg »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #67 dnia: 10 Lipca 2020, 16:24:26 »
@tmj wpis jest w załączniku w tym poście: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg530163.html#msg530163
Nie zauwazylem bo miniaturka miala grubosc jednej linijki :>  To jest jakis unoff? W paczce calosciowej nie mam zadnego forest_490m

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1673
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1075
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #68 dnia: 10 Lipca 2020, 16:25:26 »
Miałem ogarnięte wpisy do banku na perony po modernizacyjne, ale gdzieś mi zniknął. Wczytywał się tylko trzeba było, ręcznie dopisać kolor pasa.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #69 dnia: 10 Lipca 2020, 17:03:27 »
Foresty to simkolowe placeholdery ścian lasów. W kubeł z nimi.
Mój kanał youtube

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #70 dnia: 01 Września 2020, 14:50:30 »
Mam problem z edytorem - kiedy chcę przesunąć istniejący obiekt, po "złapaniu" go lewym przyciskiem myszy on automatycznie przeskakuje w miejsce współrzędnych obecnej kamery (bez zmiany wysokości) i nie mogę go dowolnie przesuwać. Czy ktoś jest w stanie poradzić?

Nadmienię, że problem występuje niezależnie od exe i od scenerii.



« Ostatnia zmiana: 03 Września 2020, 19:19:40 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 672
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 439
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #71 dnia: 03 Września 2020, 19:37:19 »
Edytor przestawia obiekty na podstawie gdzie kursor znajduje się w scenerii, dlatego przeskakuje w miejsce współrzędnych kamery. Najważniejsze żeby nie wykonywać wielkich obrotów kamery, i żeby obiekt był w miarę w centrum. Polecam też obniżenie czułości myszki.
... i nie mogę go dowolnie przesuwać ...

Czyli że przesuwanie myszki nie przesuwa obiektu? Dziwne. Dasz jakiś krótki filmik czy coś?
Jeżeli chodzi o wysokość, to trzeba przycisnąć Shift, i wtedy się przesuwa obiekt w osi Z. Przytrzymując Alt, obraca się obiekt w okół osi Z.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #72 dnia: 03 Września 2020, 20:27:16 »
Może trochę zawile opisałem problem i rzeczywiście lepiej będzie jak dam filmik.
Wiem że Shift i Alt odpowiednie przesuwają w osi Z i dookoła osi Z, bo jeszcze około miesiąc temu mogłem normalnie przesuwać obiekty i nie wiem co się nagle stało że tak dziwnie teraz jest...

&feature=youtu.be
Może wrzucę filmik w inny sposób, więcej osób obejrzy i ktoś jednak pomoże. Proszę, bo nie ukrywam że bardzo mi zależy na tym, aby móc płynnie przesuwać obiekty.
Planuje "podekorować" trochę pustynne miejsca na pewnych sceneriach.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2020, 21:13:49 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 493
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1447
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #73 dnia: 05 Września 2020, 15:38:28 »
Jakiegoś reshade'a nie masz zainstalowanego? Ewentualnie innych narzędzi do przechwytywania ekranu itp. ? Ewentualnie spróbuj pobrać jakieś inne exe. Może to twoje ma jakieś problemy z edytorem.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #74 dnia: 05 Września 2020, 15:43:03 »
Nie uzywasz przypadkiem ustawien "uproszczony szaderowy" w nowym starterze? Z tego co pamietam aktywuja one opcje ktore koliduja z kalkulacja wskazywania elementow mysza, ale nie bylo to cos co szczegolnie pilnie domagalo sie poprawienia. Zobacz czy sytuacja nie poprawi sie uzywajac "normalnego", pelnego trybu szaderowego, lub w ostatecznosci trybu legacy.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #75 dnia: 05 Września 2020, 20:29:29 »
DZIĘKI ! :) Zmiana ustawienia pomogła. Rzeczywiście jakiś czas temu zmieniłem sobie na "uproszczony szaderowy".
Jeszcze raz dziękuję  :)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Hirek

  • Wiadomości: 296
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 213
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #76 dnia: 18 Września 2020, 15:38:41 »
Po dodaniu paru obiektów, oraz include do pliku scn scenerii nie da się jej zaczytać przez ani starter ani rainsted (nie czyta includeów plików scm). Po uruchomieniu przez samo exe z parametrami w konsoli obiekty z scm ładuje.

Treść do includeów (mam dwa pliki bo na dwa edity szły)
include td_otoczenie_part1.scm end
include td_otoczenie_part2.scm end

//Edit - po usunięciu sbt i $td.scn nadal problem
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2020, 15:44:39 wysłana przez panmrherobrine »
Z maszyną od PC 08.13
Tak, to ten furas co wydał MaSzynę xD

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 672
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 439
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #77 dnia: 18 Września 2020, 16:33:40 »
Załączysz te scm? Jakiś errors, log?

Offline Hirek

  • Wiadomości: 296
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 213
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #78 dnia: 19 Września 2020, 23:21:42 »
Dobra udało się coś ogarnąć z tamtym. Zabrałem się za drawinowo i maszynka sypie.

(errors-dmp-log to wiadomo i scenery wiem ze za duże, ale mniejszego się nie dało)




Limit 250 jest tylko dla obrazków. M123
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2020, 23:56:50 wysłana przez matek123 »
Z maszyną od PC 08.13
Tak, to ten furas co wydał MaSzynę xD

Offline BartoszMK_2017

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #79 dnia: 30 Października 2020, 15:34:07 »
Nie rozumiem prawie nic. Co to arkusz kalkulacyjny i jak konwertować?

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 507
  • siobhan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 384
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #80 dnia: 30 Października 2020, 15:35:06 »
Cytuj
arkusz kalkulacyjny

Excel...
Poświęcam swój cenny czas na tworzenie czegoś, co cieszy moje oko, przy okazji dobrowolnie pokazując to tutaj. Zastrzegam sobie więc prawo do tworzenia takich treści, jakie sobie wybiorę. Z drugiej strony kto powiedział, że one muszą iść do Maszyny? ;)

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #81 dnia: 30 Października 2020, 16:49:44 »
Cytuj
Co to arkusz kalkulacyjny i jak konwertować?
Na samej górze wątku masz filmik z pokazaną konwersją na wpisy .inc. Arkusz kalkulacyjny jest to program pozwalający przeprowadzać różne obliczenia, wykresy, sortowanie danych i wiele więcej.

Offline lololux

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #82 dnia: 12 Czerwca 2022, 17:48:44 »
Witam, w najnowszej wersji nie wyświetla mi się nic co do stawiania rzeczy z nodebanku. Czy ktoś wie dlaczego?
[ solved ]
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2022, 18:33:54 wysłana przez lololux »

Offline Kogut

  • Wiadomości: 267
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #83 dnia: 12 Czerwca 2022, 17:50:53 »
Możesz uruchomić jeszcze raz instalator, wskazać folder z zainstalowanym symulatorem i zaptaszkować „Pliki dla twórców map”. Wówczas pobrany zostanie m.in. plik nodebank.txt, którego w tym przypadku brakuje.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #84 dnia: 12 Czerwca 2022, 19:02:09 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #85 dnia: 07 Lipca 2022, 15:58:04 »
W pliku nodebank brakuje wpisu:

node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 mieszkalne\dom_rozi_02.t3d none endmodel

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #86 dnia: 07 Lipca 2022, 16:06:54 »
Wielu wpisów brakuje. Czy ma ktoś pomysł na porównanie 2 plików txt? Jest sobie wygenerowany plik txt z zawartością modeli z repo i jest nodebank. Wpisy nie są w takiej samej kolejności.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #87 dnia: 08 Lipca 2022, 09:33:02 »
Sortowanie obu plików alfabetycznie wg. nazwy modelu, a następnie porównanie normalną porównywarką
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1510
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1146
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #88 dnia: 26 Grudnia 2022, 20:58:42 »
Jest w ogóle powód, dlaczego placeholderów drzew i krzaczków nie można wgrać na repozytorium?
10 lat na forum MaSzyny!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #89 dnia: 26 Grudnia 2022, 21:06:21 »
Jest do tego celu osobne repozytorium. Moim zdaniem z paczki pctga powinien wylecieć grass.t3d. Przynajmniej łatwiej wyłapać, czy trasopisarz zmienił trawę z modeli na ince.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.