Autor Wątek:  [pomoc] problemy z semaforami  (Przeczytany 7740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 01 Sierpnia 2005, 07:41:02 »
Witam.
mam taki problem - robie sobie jakies tam sceneryjki w 3dstudio, wszystko jest ok ale -
gdy "includuje" semafor - nie wszystkie typy sygnalizatorow dadza sie wstawic bez klopotow, niektore (szczegolnie SS5*.inc) po wstawieniu powoduja "abnormal program termination" podczas ladowania scenerii.

i tak - po wstepnej analizie odkrylem (byc moze sie myle, poprawcie mnie), ze ma tu wiele do "gadania" parametr ktory nalezy wstawic w miejsce oznaczone gwiazdka *

(przyklad)
include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;*;end

jest to jakis event niewatpliwie, ale jaki?
probowalem cos wpisywac na "pale" - wtedy podczas uruchamiania scenerii wywalalo mi, ze brakuje eventow ale w koncu jednak sie odpalalo i semaforek byl.

pozdrawiam
Helmutt
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Sierpnia 2005, 08:16:04 »
Czy przypadkiem to nie jest nazwa tarczy ostrzegawczej poprzedzającej ten semafor.
-//-

Offline tommik

  • Wiadomości: 100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Sierpnia 2005, 09:32:57 »
Cytat: "PEKAP"
Czy przypadkiem to nie jest nazwa tarczy ostrzegawczej poprzedzającej ten semafor.

Z pewnością nie jesteś w błędzie.

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Sierpnia 2005, 10:50:58 »
Cytat: "PEKAP"
Czy przypadkiem to nie jest nazwa tarczy ostrzegawczej poprzedzającej ten semafor.


dobra, juz doszedlem do tego analizujac plik scenerii kpp2.scn. ale-

mamy tarcze ostrzegawcza jak ponizej:

include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

czym jest to "ts22" pod koniec linijki?
sceneria kpp2.scn nie ma innych plikow dolaczanych, (oprocz obiektow oczywista).
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Sierpnia 2005, 20:49:28 »
Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Sierpnia 2005, 06:48:36 »
Cytat: "Mateu"
Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...


czyzby "pies byl pogrzebany" w czym takim? (przyklad)

include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;ts22_A;end
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

czyli: tarcza ostrzegawcza, "ts22_A", odnoszaca sie do semafora "A" (dlatego sem. ma ten wpis na koncu "ts22_A"), tylko nie rozumiem dlaczego tarcza ma na koncu wpisu "ts22"?
moze jest to event sterujacy nia? ale w pliku przykladowej scenerii (Kpp2.scn) nie ma takiego eventa...

w ogole jak to jest z tymi eventami od sygnalow? czy trzeba pisac calego eventa sterujacego swiatlami, czy wystarczy np. dac cos takiego "helmutowo_A_s2" (sem. A na st. helmutowo) i bedzie ok.

Helmutt
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Sierpnia 2005, 14:53:53 »
Witam.

Cytat: "Helmutt"
czyzby "pies byl pogrzebany" w czym takim? (przyklad)

include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;ts22_A;end
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

czyli: tarcza ostrzegawcza, "ts22_A", odnoszaca sie do semafora "A" (dlatego sem. ma ten wpis na koncu "ts22_A"), tylko nie rozumiem dlaczego tarcza ma na koncu wpisu "ts22"?
...na początku wpisu...
Cytat: "Helmutt"
moze jest to event sterujacy nia? ale w pliku przykladowej scenerii (Kpp2.scn) nie ma takiego eventa...
Tak, właśnie pies jest w tym pogrzebany ;-).

Przykładowa nazwa "ts22_A" mogłaby być jak najbardziej dowolna (także np.: "czarna_krowa_w_kropki_bordo", choć nie jestem pewny co do maksymalnej długości takiej nazwy ;-), lecz twórcy tras wymyślają ją zwykle tak, by wiedzieć, gdzie dany obiekt się znajduje (najczęściej jest to nazwa toru, przy którym jest sygnalizator), a także, żeby odrózniać od siebie poszczególne obiekty. Wszak tarcz ostrzegawczych w scenerii może być całe morze ;-).

Cytat: "Helmutt"
w ogole jak to jest z tymi eventami od sygnalow? czy trzeba pisac calego eventa sterujacego swiatlami, czy wystarczy np. dac cos takiego "helmutowo_A_s2" (sem. A na st. helmutowo) i bedzie ok.

Helmutt
Tak, będzie OK :-).

Jeśli dla jakiegoś sygnalizatora (powiedzmy sygnalizatora To) damy nazwę "choinka_z_lampkami" ;-), to aby zapalić na tej "choince" żarówkę zieloną, trzeba będzie wywołać zdarzenie "choinka_z_lampkami_os2", a jak dodatkowo ta żarówka ma jeszcze mrugać, to "choinka_z_lampkami_os3". Wszystkie zdarzenia, niezbędne do sterowania danym sygnalizatorem zdefiniowane są w jego pliku *.inc.

Cytat: "Mateu"
Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...
:-P
Gdyby wraz z rozwojem symulatora pamiętano o rozwoju dokumentacji do niego (np. plik Scenery.doc - o którym pisałem już tysiące razy), to nie trzeba by było "czytać inców", ani widywać takich głupich pytań :-/.

Pozdrawiam serdecznie.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Sierpnia 2005, 06:33:24 »
Dzieki za wszystkie wskazowki, teraz juz wiem wszystko.

Cytuj
Cytat: "Mateu"
Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...
:-P
Gdyby wraz z rozwojem symulatora pamiętano o rozwoju dokumentacji do niego (np. plik Scenery.doc - o którym pisałem już tysiące razy), to nie trzeba by było "czytać inców", ani widywać takich głupich pytań :-/.

Pozdrawiam serdecznie.


No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...

Helmutt
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Sierpnia 2005, 07:05:09 »
include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;ts22_A;end
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

tak w ogole to chodzilo mi o pogrubiona nazwe na koncu wpisu tarczy - do czego sie ta nazwa odnosi.
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Sierpnia 2005, 16:59:08 »
Cześć.

Cytat: "Helmutt"
No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...

Helmutt
Ale ja nie "piję" do Ciebie - nic do Ciebie nie mam i doskonale rozumiem to co napisałeś. Domyślam się, że czytałeś Scenery.doc - ja też czytałem, a nawet sobie wydrukowałem :-). Ale mi właśnie chodzi o to, co także napisałeś, że nie ma tam nic o tym, jak wstawiać semafory, o ich parametrach. A to już jest "sprawką" ludzi, którzy się "opiekują" (lub nie) dokumentacją :-/.

I przyznaj mi rację, że gdyby Scenery.doc zawierał te wszystkie informacje, to nie byłoby potrzeby zadawania takich pytań tutaj.

Ale teraz pozostaje Ci rzeczywiście "czytanie inców" (czyli plików *.inc), w których, w komentarzach wszystko jest tak sobie opisane. Nawet parametry, jakie trzeba wstawiać dla konkretnych semaforów oraz zdarzenia, którymi ustawia się sygnały na sygnalizatorach.

I tak, w pliku TS2zpI.inc, jako pierwszy jest tam umieszczony taki oto komentarz:// tarcza ostrzegawcza swietlna: (p6) symbol tarczy (np. ToA)Nie ma nic o "(p7)", ani też gdzieś wewnątrz pliku taki parametr nie jest wykorzystywany. A tu właśnie wpis "ts22" jest siódmym parametrem (czyli "(p7)"), który NIC nie robi :-). A przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo :-).

Teraz słów parę, o tym szóstym ("(p6)"), parametrze. Jest tu umieszczone "A". Jest to nazwa pliku z teksturą, na której jest narysowana tabliczka z oznaczeniem tarczy (gdy nie jest podane rozszerzenie, to przyjmowane ".bmp"). A więc, w pliku textures/A.bmp jest takie oznaczenie.

Niestety, w instrukcji WTB-E10 nie ma mowy o takim oznaczeniu pod tarczą ostrzegawczą. Po prostu nie ma takiego oznaczenia pod tarczą ostrzegawczą, jak "A", zatem pod tarczą określoną przytoczonym przez Ciebie wpisem:include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;endbędzie nieprawidłowe oznaczenie.

W katalogu textures/ są za to takie pliki jak: ToA.bmp, ToA1.bmp, ToA2.bmp, ToB.bmp, ToC.bmp itd., i jak wynika z WTB-E10, pod tarczami ostrzegawczymi to one powinny się tam znajdować ("ToA", "ToB", "ToC" itd.).

Czyli poprawnym wpisem tam powinno być na przykład:include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;enddla tarczy z tabliczką "ToA" (bez żadnego "ts22" na końcu).

Pozdrawiam Cię.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Sierpnia 2005, 18:10:40 »
Cytat: "jaras"
Cześć.

Cytat: "Helmutt"
No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. [ciacha]
Czyli poprawnym wpisem tam powinno być na przykład:include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;enddla tarczy z tabliczką "ToA" (bez żadnego "ts22" na końcu).

Pozdrawiam Cię.

Zly sposob. Przy wiekszej ilosci tarcz niz jedna ;-)
Lepiej semafory nazywaj Stacja_A, tarcze do nich Stacja_ToA itd.

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Sierpnia 2005, 20:23:16 »
Echhh...

Cytat: "Mateu"
Zly sposob. Przy wiekszej ilosci tarcz niz jedna ;-)
Lepiej semafory nazywaj Stacja_A, tarcze do nich Stacja_ToA itd.
Jest takie powiedzienie: "ja o chlebie, a Ty o maszcie" :-P.

Ty mówisz o nazwach sygnalizatorów, a ja mówię o tabliczkach pod nimi.

Patrzę, patrzę sobie do pliku TS2zpI.inc i widzę tam:// tarcza ostrzegawcza swietlna: (p6) symbol tarczy (np. ToA)oraznode -1 0 (p1) model 0 0 0 0 PKP/head2-gy.t3d (p6) Lights 0 1 endmodel //glowica
Następnie patrzę ja sobie na wpis podany przeze mnie @ Helmuttowi:include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;endi widzę tam następujące parametry "(pn)":[list=1][*]ts22_A - OK, jest to nazwa modelu i TUTAJ można wpisać sobie "Stacja_ToA";[*]59.8288 i...[*]0.0 i...[*]2157.04 - wpółrzędne [x, y, z] dla punktu odniesienia dla sygnalizatora;[*]0.0 - wartość kąta dla obrócenia sygnalizatora;[*]ToA - nazwa pliku z teksturą tabliczki pod sygnalizatorem: textures\ToA.bmp.[/list:o]@ Mateu, pomyśl chwilkę, zanim napiszesz, bo wpuszczasz kolegę w maliny. Sam robisz scenerie i chyba nie zdarza Ci się taki babol, żeby w tarczy ostrzegawczej wpisywać jako "(p6)" np. "Stacja_ToA", bo przecież nie miałbyś tabliczki pod nią.

Ale to właśnie wszystko powinno być dokładnie opisane w Scenery.doc :-/. Nie sądzisz?

Pozdrowienia.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Sierpnia 2005, 22:58:36 »
Cytat: "jaras"
Echhh...

Cytat: "Mateu"
Zly sposob. Przy wiekszej ilosci tarcz niz jedna ;-)
Lepiej semafory nazywaj Stacja_A, tarcze do nich Stacja_ToA itd.
Jest takie powiedzienie: "ja o chlebie, a Ty o maszcie" :-P.

Ty mówisz o nazwach sygnalizatorów, a ja mówię o tabliczkach pod nimi.

Patrzę, patrzę sobie do pliku TS2zpI.inc i widzę tam:// tarcza ostrzegawcza swietlna: (p6) symbol tarczy (np. ToA)oraznode -1 0 (p1) model 0 0 0 0 PKP/head2-gy.t3d (p6) Lights 0 1 endmodel //glowica
Następnie patrzę ja sobie na wpis podany przeze mnie @ Helmuttowi:include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;endi widzę tam następujące parametry "(pn)":[list=1][*]ts22_A - OK, jest to nazwa modelu i TUTAJ można wpisać sobie "Stacja_ToA";[*]59.8288 i...[*]0.0 i...[*]2157.04 - wpółrzędne [x, y, z] dla punktu odniesienia dla sygnalizatora;[*]0.0 - wartość kąta dla obrócenia sygnalizatora;[*]ToA - nazwa pliku z teksturą tabliczki pod sygnalizatorem: textures\ToA.bmp.[/list:o]@ Mateu, pomyśl chwilkę, zanim napiszesz, bo wpuszczasz kolegę w maliny. Sam robisz scenerie i chyba nie zdarza Ci się taki babol, żeby w tarczy ostrzegawczej wpisywać jako "(p6)" np. "Stacja_ToA", bo przecież nie miałbyś tabliczki pod nią.

Ale to właśnie wszystko powinno być dokładnie opisane w Scenery.doc :-/. Nie sądzisz?

Pozdrowienia.

Eh... Cos mi sie jeblo ;/ Moze to przez to, ze dawno nic nie robilem... Rzeczywiscie masz racje...

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Sierpnia 2005, 05:56:25 »
Dzieki Wam wszytkim za wskazowki. teraz juz wiem wszystko co mi potrzebne.
Jak czas da, dzis zaczynam wstawiac semafory.
Moze za jakies pol roku cos z tej trasy bedzie ;)

Ale wtedy juz bedziemy pewnie szalec na nebuli (tm) :)

Pozdrawiam

Helmutt
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Sierpnia 2005, 09:21:48 »
Cytat: "jaras"
Cześć.

Cytat: "Helmutt"
No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...

Helmutt
Ale ja nie "piję" do Ciebie - nic do Ciebie nie mam i doskonale rozumiem to co napisałeś. Domyślam się, że czytałeś Scenery.doc - ja też czytałem, a nawet sobie wydrukowałem :-). Ale mi właśnie chodzi o to, co także napisałeś, że nie ma tam nic o tym, jak wstawiać semafory, o ich parametrach. A to już jest "sprawką" ludzi, którzy się "opiekują" (lub nie) dokumentacją :-/.

I przyznaj mi rację, że gdyby Scenery.doc zawierał te wszystkie informacje, to nie byłoby potrzeby zadawania takich pytań tutaj.


Masz racje, jakby bylo w scenery.doc to nie mialbym klopotow - "nie bydlem przeciech, i wlasne pomyslenie mam" :)
A, ze przydalaby sie dokumentacja z prawdziwego zdarzenia a nie "jak ruszyc lokomotywa" to juz kazdy chyba wie.
Ja osobiscie do wielu rzeczy w symulatorze dochodzilem przyslowiowa "metoda prob i bledow". A ile bylo radochy jak po raz pierwszy zmienilem sobie lokomotywe w skladzie w scenerii;) Dopiero pozniej dowiedzialem sie, ze fachowo nazywa sie to "zmiana wpisu w scenerii". Na szczescie dla mnie (i dla innych tez pewnie) struktura nazwijmy to "plikowa" symulatora jest logiczna i w pelni zrozumiala (oczywiscie jesli ktos chce ja zrozumiec) i do wielu rzeczy mozna dojsc samemu. heh.... na przyklad wczoraj wreszcie odkrylem jak wreszcie zmienic textury en57 :) bo poprzez wpisy sie nie dawalo ("replacableskin.bmp :P). No ale zawsze jest jakis % rzeczy niejasnych (jak z tymi powyzszymi semaforami).
Dzieki za rady, bede z nich korzystal
Pozdrawiam
Helmutt
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Sierpnia 2005, 12:14:39 »
:-)

Cytat: "Helmutt"
Ale wtedy juz bedziemy pewnie szalec na nebuli (tm) :)
Hehe, żebyś tylko się nie zdziwił ;-).

Cytat: "Helmutt"
Masz racje, jakby bylo w scenery.doc to nie mialbym klopotow - "nie bydlem przeciech, i wlasne pomyslenie mam" :)
A, ze przydalaby sie dokumentacja z prawdziwego zdarzenia a nie "jak ruszyc lokomotywa" to juz kazdy chyba wie.
Zapewniam Cię, że nie każdy o tym wie - z ludźmi za dokumentację odpowiedzialnymi włącznie :->.

I od razu, żeby przypadkiem @ ShaXbee nie złościł się, że to do niego ten tekst. Nie, @ ShaXbee, to nie o Ciebie chodzi - Ty przecież nie przygotowujesz i aktualizujesz Scenery.doc.

A co ja tu zresztą będę się rozpisywał. Powiem tylko tak, że "dzięki" brakowi zaktualizowanego Scenery.doc sam mam problemy np. ze składami połączonymi z sobą za pomocą "connected" itp. Też postępuję metodą prób i błędów, ale ch... wie jak to zrobić :-/ (podobno przy pomocy tego można w "kibelku" zmieniać kabinę).

Ot, tyle - nie chcę się już więcej złościć na to, dlatego też zrezygnowałem z Pomocnika i moderatora. A "biedny" @ Marcin_EU teraz się żali:
Cytat: "Marcin_EU gdzieś tam"
Pewnie nie wyjdzie [nebula] ze wzgledu na brak sensownych wspolpracownikow.
Mnie zaś wcale nie dziwi ten brak współpracowników - kto by tam chciał współpracować z takim upartym "naczalstwem"...

No, nic - tak trzymaj, @ Helmutt: przy braku Scenery.doc możesz teraz polegać tylko na "własnych przemyśleniach" oraz "próbach i błędach" :-/.

Powodzenia i pozdrawiam Cię serdecznie.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[pomoc] problemy z semaforami
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Sierpnia 2005, 13:41:52 »
Cytat: "jaras

No, nic - tak trzymaj, @ Helmutt: przy braku Scenery.doc możesz teraz polegać tylko na "własnych przemyśleniach" oraz "próbach i błędach" :-/.


Heh, przeciez tak naprawde, to sama logika pisania eventow do tras nie jest wcale trudna - wystarczy przeczytac wzmiankowane scenery.doc, przeanalizowac kilka prostych scenerii i probowac, probowac, probowac.....

Nikt z nas nie jest jakims geniuszem, ale wystarczy odrobina wysilku aby samemu cos dlubac, a nie pisac posty w stylu "nauczcie mnie jak sie pisze eventy". A scenery.doc ja bym uzupelnil wlasnie o wstawianie semaforow, z czym ja mialem klopoty jak wyzej. Poza tym jako lekture uzupelniajaca trzeba zalecic E1, R1, WTB-10 (czy jak to sie yam zwie) i juz cos mozna robic powoli.
Pozdrawiam
Helmutt
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac