Cześć.
No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...
Helmutt
Ale ja nie "piję" do Ciebie - nic do Ciebie nie mam i doskonale rozumiem to co napisałeś. Domyślam się, że czytałeś
Scenery.doc - ja też czytałem, a nawet sobie wydrukowałem :-). Ale mi właśnie chodzi o to, co także napisałeś, że nie ma tam nic o tym, jak wstawiać semafory, o ich parametrach. A to już jest "sprawką" ludzi, którzy się "opiekują" (lub nie) dokumentacją :-/.
I przyznaj mi rację, że gdyby
Scenery.doc zawierał te wszystkie informacje, to nie byłoby potrzeby zadawania takich pytań tutaj.
Ale teraz pozostaje Ci rzeczywiście "czytanie inców" (czyli plików
*.inc), w których, w komentarzach wszystko jest tak sobie opisane. Nawet parametry, jakie trzeba wstawiać dla konkretnych semaforów oraz zdarzenia, którymi ustawia się sygnały na sygnalizatorach.
I tak, w pliku
TS2zpI.inc, jako pierwszy jest tam umieszczony taki oto komentarz:
// tarcza ostrzegawcza swietlna: (p6) symbol tarczy (np. ToA)
Nie ma nic o "
(p7)", ani też gdzieś wewnątrz pliku taki parametr nie jest wykorzystywany. A tu właśnie wpis "
ts22" jest siódmym parametrem (czyli "
(p7)"), który NIC nie robi :-). A przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo :-).
Teraz słów parę, o tym szóstym ("
(p6)"), parametrze. Jest tu umieszczone "
A". Jest to nazwa pliku z teksturą, na której jest narysowana tabliczka z oznaczeniem tarczy (gdy nie jest podane rozszerzenie, to przyjmowane "
.bmp"). A więc, w pliku
textures/A.bmp jest takie oznaczenie.
Niestety, w instrukcji
WTB-E10 nie ma mowy o takim oznaczeniu pod tarczą ostrzegawczą. Po prostu nie ma takiego oznaczenia pod tarczą ostrzegawczą, jak "
A", zatem pod tarczą określoną przytoczonym przez Ciebie wpisem:
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end
będzie nieprawidłowe oznaczenie.
W katalogu
textures/ są za to takie pliki jak:
ToA.bmp,
ToA1.bmp,
ToA2.bmp,
ToB.bmp,
ToC.bmp itd., i jak wynika z
WTB-E10, pod tarczami ostrzegawczymi to one powinny się tam znajdować ("
ToA", "
ToB", "
ToC" itd.).
Czyli poprawnym wpisem tam powinno być na przykład:
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;end
dla tarczy z tabliczką "
ToA" (bez żadnego "
ts22" na końcu).
Pozdrawiam Cię.