Moim zdaniem osoby, które nie mają tych "skoków" podczas gry powinny pokazać jaką mają zawartość pliku eu07.ini oraz jak mają skonfigurowane ustawienia w trybie pracy "normalny". Wtedy osoby z mocnym komputerem mogą porównać i sprawdzić czy opisane ustawienia pomogły i czy winą są tutaj źle dobrane ustawienia czy konfiguracja karty graficznej.
Problemem jest ze zglaszane "skoki" moga miec bardzo rozne podloze i czesc z nich jest dodatkowo absolutnie normalna -- np symulator standardowo wysyla dane do karty graficznej gdy pojawia sie one w polu widzenia kamery (plus potencjalnie usuwa je z pamieci karty graficznej gdy sa przez jakis czas nieuzywane). Wiaze sie to z chwilowa pauza i "skokiem" gdy symulacja zostaje po tej pauzie zaktualizowana. Mechanizm odpowiedzialny za tego typu przyciecia wystepowal w szeregu poprzednich wersji od co najmniej roku, dlatego raporty w stylu "w 18.12 nie mialem przyciec a teraz mam" brzmia dla mnie co najmniej dziwnie i --chociaz nie wykluczam ze pojawily sie jakies dodatkowe efekty-- sugeruja ze byc moze uzytkownik wczesniej zwracal mniejsza uwage na to czy symulacja "skacze" mu czy nie, a teraz gdy uwage zaczal zwracac, zwraca ja rowniez na elementy ktorych nie usunie zadna konfiguracja pliku .ini
Ogolnie zrodlami "przyciec" i/lub niskiej wydajnosci moga byc:
- aktualizacja danych karty graficznej z poziomu symulatora. Do pewnego stopnia mozna ja ograniczyc (ale nie wyeliminowac) ustawieniem
gfx.resource.sweep no
- aktualizacja danych karty graficznej z poziomu sterownikow samej karty, w sytuacji gdy ilosc danych przekracza wielkosci fizycznej pamieci karty. Potencjalnie redukowane/eliminowane przez zmniejszenie rozmiaru danych ustawieniem
maxtexturesize- chwilowy spadek FPS ponizej czestotliwosci odswiezania monitora, przy zalaczonej synchronizacji. Efekt zmniejszony przez ustawienie parametru
vsync no- zbyt duza ilosc operacji graficznych/danych na klatke, przekraczajaca mozliwosci karty graficznej. Potencjalnie ograniczane poprzez redukcje wartosci ustawien maxtexturesize, shadowtune, multisampling, gfxrenderer i width/height
- nienadazanie procesora z kalkulacja symulacji. Potencjalnie ograniczone wpisem
fullphysics no- brak dostatecznego wsparcia wielowatkowosci w przypadku pojazdow korzystajacych ze skryptow pythona. Efekt potencjalnie ograniczony uzyciem aktualnego exe roboczego z dzialu Na Warsztacie oraz ustawieniem
pyscreenrendererpriority dodatkowo przyciecia powinny zanikac gdy ekrany nie sa aktualizowane tzn w widoku zewnetrznym lub w pojezdzie bez ekranow
Jesli nawet zmiana wszystkich tych parametrow razem wzieta nie ma zadnego efektu to jest to sytuacja ktorej nie jestem w stanie rozgryzc teoretycznie i na slepo, nie majac dostepu do sprzetu ani nawet bez jakiejs konkretniejszej wiedzy co wlasciwie
widzi osoba zglaszajaca problem. Dobrze byloby w takiej sytuacji uruchomic na biezacej instalacji (19.01) exe z paczki 18.12 i zobaczyc czy owe "skoki" rzeczywiscie znikna, czy moze wystepowac beda nadal.