Autor Wątek:  Tutorial z hamowania  (Przeczytany 7461 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

700

  • Gość
Tutorial z hamowania
« dnia: 25 Lutego 2006, 14:08:40 »
1. Czym różni się napełnianie uderzeniowe (, Del) od odluźniania lokomotywy (6), albo od luzowania na zasadniczym (9)?
2. Kiedy korzysta się z hamulca zasadniczego, a kiedy z pomocniczego?
3. Jak wyhamować sam skład, by mi nie jechał, gdy lokomotywą się doczepiam lub odczepiam?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lutego 2006, 14:18:43 »
już spiesze z wyjaśnieniami:

1) napełnianie luzuje cały skład, a odluźniacz tylko lokomotywę - skład pozostraje zahamowany

2) zasadniczy - jak hamujesz całym skladem (masz wagony na haku), a pomocniczego jak jedziesz luzem, ew. jak stajesz na stacji, to wtedy odhamowujesz skład (,) i hamujesz lokomotywę pomocniczym

3) najlepiej to zrobić tak: hamowanie nagłe (0), potem odluźniacz lokomotywy (6) i wtedy się odczepiasz i dajesz pozycje jazdy (4)
ewentualnie możesz w nowym exe w trybie freefly (F4) podlecieć do wagonu przy loku, nacisnąć (1 - hamowanie pomocniczym, powinno być słyszalne powietrze), odczepić/przyczepić się i jadymy
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

700

  • Gość
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lutego 2006, 14:35:04 »
W pierwszym pytaniu umieściłem jeszcze dopisek (niestety za późno):
Czym różni się odluźnianie lokomotywy (6) od luzowania na zasadniczym (9)?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lutego 2006, 15:03:31 »
no to tak:
napelnianie uderzeniowe (,) - odhamowanie calego skladu (pozycja -1)
odluźniacz lokomotywy (6) - odhamowanie tylko lokomotywy po hamulcu zasadniczym
luzowanie zasadniczym (9) - to jest przechodzenie pozycję mniej w hamulcu zasadniczym, czyli po iluś tam naciśnięciach dochodzimy do pozycji jazdy (4, pozycja 0), a potem odhamowania
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 506
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lutego 2006, 18:33:29 »
Cytat: "youBy"


3) najlepiej to zrobić tak: hamowanie nagłe (0), potem odluźniacz lokomotywy (6) i wtedy się odczepiasz i dajesz pozycje jazdy (4)


po co aż nagłe, nie ma sensu spuszczać całego powietrza z wagonów, wystarczy zahamować wagony do połowy (5)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego 2006, 18:42:41 »
Cytat: "youBy"

3) najlepiej to zrobić tak: hamowanie nagłe (0), potem odluźniacz lokomotywy (6) i wtedy się odczepiasz i dajesz pozycje jazdy (4)
ewentualnie możesz w nowym exe w trybie freefly (F4) podlecieć do wagonu przy loku, nacisnąć (1 - hamowanie pomocniczym, powinno być słyszalne powietrze), odczepić/przyczepić się i jadymy


Jak dasz nagłe to nie naciśniesz na skład, więc możliwe jest, że się od niego nie odepniesz.

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lutego 2006, 19:58:19 »
Ja proponuje, by po zatrzymaniu sie, dac hamulec w trzecia pozycje ham. sluzbowego, dac odluzniacz lokomotywy, nawrotnik w tyl i dociskajac sie do skladu, zahamowac lokomotywe kranem pomocniczym. Nastepnie odpinamy sie od skladu, nawrotnik w przod, kran pomocniczego na luz, kran pociagowego na luz, odluzniacz lokomotywy i jadziem. ;)

Wazne: jesli bawimy sie we wlaczanie ogrzewania, to przed odpieciem opuszczamy patyki!
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lutego 2006, 20:04:13 »
Cytat: "EU05"
Ja proponuje, by po zatrzymaniu sie, dac hamulec w trzecia pozycje ham. sluzbowego, dac odluzniacz lokomotywy, nawrotnik w tyl i dociskajac sie do skladu, zahamowac lokomotywe kranem pomocniczym. Nastepnie odpinamy sie od skladu, nawrotnik w przod, kran pomocniczego na luz, kran pociagowego na luz, odluzniacz lokomotywy i jadziem. ;)


Tak też robię.

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lutego 2006, 20:40:35 »
Witam

Nie szybciej po zatrzymaniu z pozycji "jazdy" przestawiamy nastsawnik jedna pozycje w hamowanie sluzbowe. Napelnia sie przewod glowny, my luzujemy lokomotywe, napieramy na sklad przekrecajac "kolo" nastawnika, odlaczamy sklad i wracamy "kolem" do zera. Lokomotywa wtedy ladnie sie nam odbija od skladu i widac ze sie odlaczylismy.Przestawianie kranu w jazde lub odciecie, zmiana kabiny (lub nie) i manewrujemy.

To moj sposob. Widac na przykladzie ze nie kozystam z pomocniczego hamulca przy odpinaniu.

Pozdrawiam
Tomcio
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Lutego 2006, 21:02:56 »
Cytat: "Tomcio"

Nie szybciej po zatrzymaniu z pozycji "jazdy" przestawiamy nastsawnik jedna pozycje w hamowanie sluzbowe. Napelnia sie przewod glowny, my luzujemy lokomotywe, napieramy na sklad przekrecajac "kolo" nastawnika, odlaczamy sklad i wracamy "kolem" do zera. Lokomotywa wtedy ladnie sie nam odbija od skladu i widac ze sie odlaczylismy.Przestawianie kranu w jazde lub odciecie, zmiana kabiny (lub nie) i manewrujemy.


A widziałeś, żeby przy nastawniku "na pozycji" ktoś kiedyś odpinał skład? Poza tym, w pierwszym zdaniu powinno być chyba "kran" a nie "nastawnik", ale to przejezyczenie.

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Lutego 2006, 21:13:45 »
No tak moj blad. "kran" nie nastawnik. Dzieki za "wylapanie" byka.

W sumie jak sie pospiszeszy pan odpinajacy sklad to i bez zaciagania pomocniczego sie da :) a i do domciu szybciej mechanik dotrze ;)

Pozdrawiam
Tomcio
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Lutego 2006, 21:16:51 »
Cytat: "Tomcio"

W sumie jak sie pospiszeszy pan odpinajacy sklad to i bez zaciagania pomocniczego sie da :) a i do domciu szybciej mechanik dotrze ;)


E tam szybciej, póki przebiegną przez pół stacji żeby rozjazd przełożyć (ehh, te nasze białostockie realia ;) ) to kilka minut minie ;)

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Lutego 2006, 12:13:22 »
Cytat: "EU05"
Ja proponuje, by po zatrzymaniu sie, dac hamulec w trzecia pozycje ham. sluzbowego, dac odluzniacz lokomotywy, nawrotnik w tyl i dociskajac sie do skladu, zahamowac lokomotywe kranem pomocniczym. Nastepnie odpinamy sie od skladu, nawrotnik w przod, kran pomocniczego na luz, kran pociagowego na luz, odluzniacz lokomotywy i jadziem. ;)


Tak się stosuje w praktyce. Jednakże jak się dociśniemy do składu i damy pomocniczy, to nastawnik powoli na 0 i kran zasadniczy na odcięcie. W ten sposób skład się nie cofnie i lokomotywa też. A zatem można iść spokojnie urywać grzanie...
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline Wojtek M

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tutorial z hamowania
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Marca 2006, 22:20:29 »
Cytat: "Radkos07"
Cytat: "EU05"
Ja proponuje, by po zatrzymaniu sie, dac hamulec w trzecia pozycje ham. sluzbowego, dac odluzniacz lokomotywy, nawrotnik w tyl i dociskajac sie do skladu, zahamowac lokomotywe kranem pomocniczym. Nastepnie odpinamy sie od skladu, nawrotnik w przod, kran pomocniczego na luz, kran pociagowego na luz, odluzniacz lokomotywy i jadziem. ;)


Tak się stosuje w praktyce. Jednakże jak się dociśniemy do składu i damy pomocniczy, to nastawnik powoli na 0 i kran zasadniczy na odcięcie. W ten sposób skład się nie cofnie i lokomotywa też. A zatem można iść spokojnie urywać grzanie...


jak zostawisz zahamowane to też nie ucieknie :) Ja nigdy nie daję w odcięcie
Pozdrawiam
Wojtek z Krakowa