Metoda działa i na prostych i łukach i pochyleniach. Trzeba jedynie znać na łukach odległości między słupami, bo to pomaga, tak żeby się nie zastanawiać jaka odległość jest potrzebna. Wykres odległości dobrany doświadczalnie (działa i na łuku z przechyłką i bez) działa spokojnie na promieniach 200m w górę.
W skryptach ustawić wstawianie drutów, a w snap toogle zaznaczyć vertex oraz edge/segment (i oczywiście zaznaczyć samo snap toogle). Podstawić koło toru odcinek sieci (pojedynczy odcinek) o długości jak jest potrzebny, ustawić go (przesunąć w okolice toru i obrócić w kierunku wstawiania) mniej więcej równolegle do toru. Następnie przez vertex przyciągnąć po kolei 1 i 2 koniec odcinka do toru. Ważne żeby "ciągnąć" z vertexa odcinak sieci, bo inaczej źle się wstawi. Snap przez vertex jest zaznaczany krzyżykiem, do segment/edge kwadratem. Dzięki przyciąganiu z edge/segment będzie to przyciągać do obojętnie jakiego miejsca w torze (ale nadal ciągnąc przez 'vertex' druta). Mając ustawiony 1 kawałek drutu, w skryptach dać add to previous, pojawi się przedłużenie istniejącego już odcinak druta (dlatego na początku ustawia się go zgodnie z kierunkiem wstawiania), ale mający już potrzebną długość. Następnie zaznaczając i przeciągając vertex nowego odcinka przeciąga się go do toru. Potem znów add to previous znów przeciągnąć itd. dla następnych słupów.
Tą metodą otrzymuje się krzywą łamaną która odpowiada sieci trakcyjnej ale na wysokości toru. Więc trzeba po skończeniu wstawiania podnieść tą krzywa o około 5,4-5,5 m nad tor i przez make zigzag wstawić słupy. Na torach prostych ma być wire mnt. shift i current shift jakie jak tam jest (0,2), na łukach dać oba na 0.0.
Oczywiście w rzeczywistej też słupy są lekko wysunięte poza środek toru na zewnątrz łuku a nie centralnie nad nim (jak tutaj) ale takie uproszczenie pozwala na szybkie wstawianie.
Tą metodą fajnie się wstawia i na łukach i na prostych, sprawdza się w obu przypadkach, a na długich prostych o stałym pochyleniu znaleźć sobie pochylenie, np. 1 segmentem drutu, przeciągając wertexy na końce odcinak tak żeby pokryły się z torem, dzięki temu segment drutu ma znane pochylenie i kierunek toru i można go albo pociąć przez divide na daną ilość fragmentów albo potraktować go jako linię kierunkową i stawić tradycyjnie sieć (ustawiając jej pochylenie w skryptach i wstawiając resztę).