Autor Wątek:  Dostępność do działających skryptów do 3DSMax  (Przeczytany 2281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Dostępność do działających skryptów do 3DSMax
« dnia: 21 Grudnia 2018, 22:04:54 »
Witam.
Po pobraniu nowych skryptów do 3DS (na tych skryptach bazuje poradnik SCN) i wypakowaniu ich do wskazanych w poradniku miejsca chciałem je uruchomić. Niestety skrypt nie włączył się. Czy istnieją
podobne w funkcjonowaniu skrypty, które będą kompatybilne z poradnikiem SCN?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Dostępność do działających skryptów do 3DSMax
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Grudnia 2018, 22:07:48 »
Nie włączył się bo? 3ds ma loga skryptu.
Pisałeś, że dłubiesz mapkę, czyli wcześniej ci działało. Co popsułeś w między czasie?
Mój kanał youtube

Online gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Dostępność do działających skryptów do 3DSMax
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Grudnia 2018, 22:14:09 »
Nie w tym sensie. Ja robiłem mapkę na nieco przestarzałych skryptach, a gdy zobaczyłem "poradnik SCN" to zobaczyłem , że te skrypty są bardzo rozbudowane w porównaniu do moich obecnych skryptów, które używam.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Dostępność do działających skryptów do 3DSMax
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Grudnia 2018, 22:19:17 »
Uruchamiasz je przez skrypt o nazwie main?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Dostępność do działających skryptów do 3DSMax
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Grudnia 2018, 22:21:00 »
1)Tak przez skrypt main.ms jak w poradniku.
2)Błąd, który mi wyskakuje to: " Runtime error - can't open file -"create strew.ms"
Skrypt:
104 fileIn (scriptDirectory+"CreateIncRandomTree.ms")
105 fileIn (scriptDirectory+"CreateDynamic.ms")
106 progress.prog.value = 5
107 fileIn (scriptDirectory+"CreateTrainSet.ms")
108 progress.prog.value = 10
109 fileIn (scriptDirectory+"CreateTrack.ms")
110 fileIn (scriptDirectory+"CreateStrew.ms")
111 progress.prog.value = 15
112 fileIn (scriptDirectory+"CreateRoad.ms")
113 progress.prog.value = 20

Pokazuje mi ,że błąd jest w 110 linijce.
PS Skrypty z którymi mam problem nie były przeze mnie w żaden sposób modyfikowane.
(jeśli będzie potrzebny szerszy wgląd na skrypt, to go wrzucę)
« Ostatnia zmiana: 21 Grudnia 2018, 23:21:07 wysłana przez gg »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Dostępność do działających skryptów do 3DSMax
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Grudnia 2018, 11:58:34 »
Jaką wersję maxa masz? Do 2011 około odpalało bez problemów. Na 2017, której używam, trzeba było kodowanie plików poprawić, bo się krzaczył na polskich znakach. Na 2019 ponoć nie startuje, ale nie mam by próbować diagnozować.
Prawda jest taka, że maxscript jest api z czasów dosa. Mocno ubogim i niestabilnym. Nikt aktywny na eu07.pl go nie zna na tyle, by utrzymywać skrypty. Jedynym rozsądnym wyjściem byłoby napisanie ich od nowa na api pythona/cpp, ale nikt kto umie, nie używa 3dsa. :P
Mój kanał youtube

Online gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Dostępność do działających skryptów do 3DSMax
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Grudnia 2018, 22:42:39 »
Mam 3DSMax 2019.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Dostępność do działających skryptów do 3DSMax
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Grudnia 2018, 09:58:47 »
Jeśli masz możliwość, skorzystaj z 2018.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.