Autor Wątek:  Porządki w PKP/EAOS_v1  (Przeczytany 5546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 223
Porządki w PKP/EAOS_v1
« dnia: 29 Września 2018, 22:10:47 »
Temat ten tworzę, aby zaprezentować postęp realizacji pomysłu wyrzucenia najgorszych tekstur w folderze pkp/eaos_v1.

Stworzyłem dwie listy wagonów do wyrzucenia. Pierwsza tyczy się bezwzględnie wagonów o teksturze w rozmiarze 512x256 px.
  • 401W
  • 401W-1
  • 401W-2
  • 401W-4
  • 401W-LB
  • 401W-PTKIGKZ1
  • 401W-PTKIGKZ2
  • 412W-1
  • 412W-2
  • 412W-3
  • 412W-4
  • 412W-CTL
  • 412W-PCC

Druga lista reprezentuje węglarki, które nie przeszły wizualnej kontroli jakości.
  • 401W-20
  • 401W-21
  • 401W-22
  • 401W-23
  • 401W-24
  • 401W-38
  • 401W-39
  • 401W-48
  • 401W-50
  • 401W-533-7509-2
  • 401W-55
  • 401W-58
  • 401W-60
  • 401W-61
  • 401W-62
  • 401W-64
  • 401W-67
  • 401W-AXBENET1
  • 401W-BALT1
  • 401W-CTL1
  • 401W-CTL3
  • 401W-CTL5
  • 401W-CTL7
  • 401W-CTL8
  • 401W-CTL9
  • 401W-LWB
  • 401W-NACCO1
  • 401W-PCC3
  • 401W-PCC5
  • 401W-PKPCARGO
  • 401W-PTK1
  • 401W-RP2
  • 401W-W2-N
  • 401W-W6-N
  • 401W-W7-N
  • 401W-W8-N
  • 412W-22
  • 412W-30
  • 412W-32
  • 412W-34
  • 412W-35
  • 412W-36
  • 412W-CTL1
  • 412W-CTL2
Załącznik "example1.jpg" - pokazuje przykładową teksturę, która nie przeszła próby kontroli wizualnej.
Pomimo pozbycia się tak dużej liczby, w folderach 408W_v1+412W_v1+EAOS_v1 zostaje 46 węglarek (oficjalny stan 18.07, od tego momentu na repozytorium jest już 10 węglarek pochodzących z moich tekstur, +tekstury wagonów typu 430W, 445W). Zostaję przy temacie EAOS+408+412, jako, że scenerie, które ugryzł ząb czasu, nie domagają również ze względu starych tekstur, a potrzebne są wagony dopasowane do konkretnego okresu, co eliminuje tekstury w niebieskim malowaniu PKP Cargo.
Załączniki "example2a" oraz "example2b" stanowią prosty przykład podmiany wagonów na scenerii (tutaj: podmienione w notatniku "z palca", na sztywno, wagon za wagon, na 4 tekstury występujące na scenerii, 3 znajdują się na dłuższej liście.
Ponieważ podmiana składów na scenerii "z palca" generuje błędy, pomyłki, a co najważniejsze: jest czasochłonna i nudna, zacząłem dziś podwaliny uniwersalnej aplikacji z interfejsem graficznym, służącym podmianie składów. Wykorzystane zostaną: JavaFX - UI, możliwości JDK >=1.8, Maven, kod znajdzie się na GitHub'ie. Na ten moment szacuję, że głównym trzonem interfejsu będą trzy kolumny: listy wagonów podmienianych (przed, po) oraz lista scenerii, dla których ma się dziać podmiana. Rozumiem, że z biegiem czasu będą pojawiać się kolejne funkcjonalności (np. checkbox, czy wagon x może być taki sam jak poprzedni, metody losowania, liczba tekstur na scenerii). Długo by wymieniać, a i tak pewnie kolejne rzeczy nadejdą. Sama aplikacja może się przydać w kolejnych iteracjach rozwoju SPS MaSzyna, gdzie konkretne modele i/lub tekstury zostaną usunięte/podmienione.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2018, 22:29:17 wysłana przez DzordZ »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4602
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1160
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Września 2018, 22:42:41 »
Przydałyby się zdjęcia na tekstury prywaciarzy takich jak PCC Rail, PTKIGK ewentualnie dawne malowanie CTL. Likwidując te tekstury będziemy mieli lukę i nie będzie czego podpiąć do 3E PCC, albo 3E PTKiGK.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 223
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Września 2018, 22:51:50 »
Jeśli chodzi o CTL to z 9 wagonów zostają 2 w dawnym malowaniu z żółtą obwódką na górze i jeden szary, wynajem od ZOS Zvolen, w sumie nie jestem w stanie potwierdzić czy ten wagon to akurat 401W, ale został z racji dość dobrej tekstury).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3914
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 740
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Września 2018, 07:16:10 »
[głośno myślę] Podobny zabieg trzeba będzie zrobić z wagonami 1xxA_v1 [/głośno myślę]
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline Kolej w Polsce

  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 110
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Października 2018, 14:05:03 »
Kiedyś chciałem przenosić tex z eaos_v1 na poszczególne wagony. Może to bym zrealizował w końcu.
Mój kanał na YT https://www.youtube.com/channel/UCB-8AZVT2tQzxt_52Is3Uww
Gagar ma bipe
Bipa ma Gagara
Próbuje zrobić cokolwiek, ale mi nie wychodzi xD

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4602
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1160
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Października 2018, 14:07:57 »
Tylko dogadaj się z Rafałem, które już przeniósł, żeby nie dublować roboty.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 216
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Października 2018, 17:18:40 »
Co do tekstur węglarek o najmniejszym rozmiarze to rzeczywiście są słabe i niepotrzebne w sumie, ale reszta wg mojej opinii nadaje się choćby do umieszczenia na bocznicach jako złom (przykłady w załącznikach). Jeszcze nie wyglądają tak źle chyba, nie wiem co o tym myśli reszta zwykłych userów (sądzę że podobnie), wg mnie wyrzucanie przykładowo tekstury 401W-533-7509-2 to jest jakieś kuriozum, a tą "wizualną kontrolę jakości" każdy ma inną. Najczęściej jak komuś sie jakaś tekstura nie podoba, no to jej nie używa i tyle. Mnie tam w każdym razie one nie wadzą. No ale jak je wyrzucicie to trudno, wstawi się zamiast nich co innego.

Edycja: No chyba że czegoś nie doczytałem, a nie doczytałem chyba że będziecie je przenosić na nowszy model. W takim razie, sory, ew. post na bocznicę ;)
« Ostatnia zmiana: 11 Października 2018, 17:21:45 wysłana przez Eisenmann »
.

Offline MW

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Października 2018, 17:53:30 »
Podpisuję się obiema rękami pod uwagami Kolegi Eisenmanna. Ze swojej strony dodam, że np. tekstura 401W-LWB (co jej można zarzucić?) jest jedyną dla wagonów tej spółki. Na tworzonej scenerii uruchamiam testowo kilka pociągów zestawionych w całości właśnie z takich wagonów.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4602
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1160
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Października 2018, 19:12:32 »
To samo w wagonami PCC Rail Szczakowa.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 223
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Października 2018, 19:43:35 »
To, które z tych węglarek dalej przejdą, na pewno jest i będzie kwestią sporną. Wolałem dać wysoki próg, tak, aby tekstury wagonów pasowały do nowszych standardów.

wg mnie wyrzucanie przykładowo tekstury 401W-533-7509-2 to jest jakieś kuriozum, a tą "wizualną kontrolę jakości" każdy ma inną.
Jeśli tekstura tego wagonu zostanie przeniesiona na 408W i przejdzie test dodatków, to na pewno się znajdzie wśród innych wagonów w Maszynie.

Ze swojej strony dodam, że np. tekstura 401W-LWB (co jej można zarzucić?) jest jedyną dla wagonów tej spółki. Na tworzonej scenerii uruchamiam testowo kilka pociągów zestawionych w całości właśnie z takich wagonów.
Węglarce można zarzucić chociażby to, że nie jest to 401W, a CFR/E. Rozumiem, że wagon nie jest tragicznie zły i czymś trzeba zapełnić wahadła z Bogdanki, ale nie jest to dobra droga...

W ramach apdejtu: jutro postaram się pogrzebać przy aplikacji, przy pomyślnych wiatrach może uda mi się w weekend zrobić jakąś alfę i pogrzebać automatem w sceneriach.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 216
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Października 2018, 19:45:01 »
A co się tyczy "manualnego" układania składów, to ja np. lubię sobie ułożyć skład towarowy wedle mojego widzimisię nawet z 40 węglarek a im jest więcej tekstur tym lepiej, bo każda jest w miarę inna. Mam nadzieje że ta możliwość w przyszłości nie zaniknie... Np. do gagarów Rail Polska nie ma praktycznie wagonów (oprócz tej nowej beczki), zostają tylko te węglary RP, pomieszane z AXBenet, jakimś NACCO i BALTEM, żeby to w miarę realistycznie wyglądało.
.

Offline Joachimowicz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1321
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1130
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Października 2018, 19:54:06 »
Skoro nie ma co podpiąć do Rail Polska to, zamiast wskrzeszać trupy, proponuję zrobić zdjęcia na tekstury, żeby ktoś zdolny mógł z nich zrobić tekstury na nowy model.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 223
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Października 2018, 20:02:24 »
Ale dalej, modeli danych węglarek nie ma. Skład z 40 węglarek jesteś w stanie zrobić już teraz, odsyłam do pierwszego posta w tej sprawie.
Co do RP - fakt, że spółka posiada m.in. polskie wagony 408W, 426W, 436W czy 437W (których i tak nie mamy oprócz pierwszego), to tabor pochodzi również z innych krajów i tutaj też nie widzę takich wagonów jak 1415A2/3, F554V, czy inne mniej lub bardziej znane.
Bardzo chętnie porobię zdjęcia wszelakiej prywacie, jeśli sensownie ona przyjedzie w moje okolice.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 216
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Października 2018, 20:04:06 »
@Joachimowicz. Słuszna uwaga, niestety akurat w moich okolicach Rail Polska to rzadkość, mimo że w TG jest dość spory ruch towarowy, ale tu króluje PKP Cargo, a jak RP już sie pojawi to przeleci bez postoju. ;)
.

Offline MW

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Października 2018, 19:03:17 »
Cytuj
„Węglarce można zarzucić chociażby to, że nie jest to 401W, a CFR/E. Rozumiem, że wagon nie jest tragicznie zły i czymś trzeba zapełnić wahadła z Bogdanki, ale nie jest to dobra droga...”
Akurat doskonale wiem, że tabor LWB to głównie węglarki CRF/E. Jest tylko taki malutki problem, że odpowiedniego modelu w Maszynie jak dotąd brak i np. ja z dużym prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością takiego nie stworzę. W tych warunkach ta „niedobra droga” jest dla mnie jedynie racjonalna.  Do czasu, kiedy być może pojawi się właściwy model z odpowiednią teksturą, będę kroczył tą niedobrą drogą i z pewnością żadne cenzorskie zapędy mnie od tego nie odwiodą. Cytowane wyżej frazy miałyby jakiś konstruktywny sens gdyby kończyły się np. tak: „... Ale nie martw się - jest na to rozwiązanie - mamy przygotowany model węglarki CFR/E z teksturą Bogdanki”. Wtedy z mojej strony gratulacje i serdeczne podziękowania.

Wyczuwam w tym wątku jakąś mniej lub bardziej ukrytą dziwną logikę: wywalimy to i tamto wg przyjętych przez nas jakichś arbitralnych kryteriów, a w przypadku różnych zgłaszanych wątpliwości, no cóż – być może ktoś przeniesie tekstury na nowy model, stworzy nowy model, nowe tekstury.  Kluczowe w tym wszystkim jest to, co oddałem tu przez „być może”. Nie trzeba dowodzić, że kolejność powinna być odwrotna. Przykładem niech będą modele ET41 v1 -> v2. Pomijam już to, że przy takim podejściu mogą się poczuć zlekceważeni ci, którzy tworzyli te tekstury. Rzecz jasna, uwagi powyższe nie dotyczą najstarszych, nieczytelnych tekstur.

Odnośnie niezgodności modelu z teksturami, można znaleźć inne przykłady wśród wagonów towarowych, w tym w jednym z najbardziej lubianych, jak się wydaje, wśród użytkowników. Celowo go nie wymieniam, żeby jakiś nieznany jeszcze samorodny entuzjasta nie wpadł na pomysł zabrania się za porządki w imię czystości dogmatycznej.

Inne przykłady różnych niezgodności. W niektórych relacjach pociągi osobowe obsługiwane były i są autobusami szynowymi, dla których, jak wiadomo, brak było w Maszynie użytecznych modeli. Dla testowania realnych RJ stosowałem dostępne modele SN61, których w danym regionie nikt nie widział. Obecnie używam nowego modelu SA134 z teksturą mającą się nijak do testowanych RJ. Mówi się trudno, nie będę rezygnował z testów w imię jakiegoś dogmatu.

Skrajny dogmatyzm nigdy nie prowadzi do niczego dobrego. W realnym życiu, w konkretnych uwarunkowaniach, trzeba często iść na różne kompromisy. Tym bardziej tutaj, gdzie się w końcu bawimy i hobby z samej swojej istoty powinno sprawiać przyjemność, a nie być polem walki rozmaitych dogmatycznych postaw.
Proszę przyjąć moje wypociny bez urazy, w żadnym wypadku nie były moim celem jakiekolwiek wycieczki osobiste, po prostu, może zbyt dosadnie, wyraziłem swój pogląd.

P.S. Odnośnie dogmatyzmu – przypomniałem sobie pewne zdarzenie z własnego życia. Przed laty żona, w imię dogmatyzmu porządkowego wywaliła (co prawda nieświadomie) jakieś moje materiały hobbystyczne. Sam wynosiłem śmieci, nie wiedząc co tam jest. Na szczęście zorientowałem się po kilku godzinach i spędziłem romantyczny wieczór z latarką na śmietniku, próbując coś wyratować, zanim rano zjadą chłopcy na śmieciarce.

Offline Joachimowicz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1321
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1130
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Października 2018, 20:05:09 »
Skoro nie mamy modelu tej węglarki, a Ty takowego zrobić nie chcesz, to kto ma to zrobić? Każdy kto coś potrafi ma plany sięgające na kilka projektów wprzód, bo brakuje nam rąk do pracy. Żadnych cenzorskich zapędów nie widzę, szczególnie kontekście Twojej własnej, osobistej paczki. Nikt Ci nie broni używać jakichkolwiek dodatków, jednak w przypadku problemów będziesz pozostawiony sam sobie, bo nieoficjalne dodatki nie są wspierane. Nie Ty jeden chciałbyś mieć jakąś teksturę w maszynie, ale tylko Ty piszesz z tego powodu cały elaborat.

To nie jest dziwna logika, tylko ewolucja. Co jakiś czas standardy są podwyższane przez różne dodatki i jest to naturalna kolej rzeczy. Kolejność powinna być taka, że najpierw ktoś chce coś zrobić, potem zdobywa materiały, potem robi model, robi teksturę albo kilka. Jeśli dodatek trafi do oficjalnej paczki, to znajdują się chętni, żeby przekładać tekstury ze starego modelu na nowy, albo robi nowe tekstury na ten model. Dokładnie tak było z ET41. Jeżeli jakiś autor tekstury czuje się urażony z tego powodu, że zrobił teksturę na stary model, a w międzyczasie powstał nowy model, na który jego tekstura nie pasuje, to może powinien wybrać się do kogoś, kto pomoże mu zrozumieć pewne rzeczy. Takie myślenie nie prowadzi do niczego rozwojowego. Autorzy najstarszych i nieczytelnych tekstur nie będą się czuli urażeni? Nie jesteśmy w stanie postawić wyraźnej granicy, ale jeżeli coś wygląda i działa znacznie lepiej to będziemy szli tą drogą, odstawiając sentymenty na bok.

Można znaleźć inne przykłady nie tylko wśród wagonów towarowych, ale nie wymienimy wszystkiego na raz. To nielogiczne. Co innego w przypadku węglarek. Tak... Twojej wymarzonej węglarki nie ma, ale jak już wyżej wspomniałem, brakuje nam rąk do pracy. Maszynie zależy przede wszystkim na rozwoju, a wywalenie starych, brzydkich modeli jest krokiem w tę stronę. Obecny status jest swego rodzaju kompromisem. Mamy nowe, ładne węglarki, tekstury się robią, wiele już jest zrobionych. Co innego gdybyśmy wywalili eaosy, bo ich modele są brzydkie, a w zamian nie dalibyśmy nic.

Póki co nie powiedziałeś nic odkrywczego, poza tym, że „Ja chcę, więc zróbcie tak jak mówię, albo nazwę was głupakmi”. Wiemy, że różni ludzie lubią różne tekstury, ale ile ludzi tyle gustów. Póki co nie zrobiłeś absolutnie nic, żeby ktoś chciał zrobić Twoje wagony. Każdy może powiedzieć, że nie ma czasu, że jest za stary, że nie ma warunków, że te wagony są daleko od jego miejsca zamieszkania. Myślisz, że inni mają łatwiej? Jeżeli chcesz coś zrobić, to czasami trzeba zaiwaniać przez pół Polski, żeby zdobyć materiały. Nie ma lekko. Jeżeli coś się chce, to trzeba dać coś od siebie, a nie wymagać, że inni będą hamowali rozwój w imię tego, że akurat Ty czegoś chcesz.
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2018, 20:11:24 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Kermit

  • Wiadomości: 480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 541
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Października 2018, 20:29:57 »
Cytuj
Każdy kto coś potrafi ma plany sięgające na kilka projektów wprzód, bo brakuje nam rąk do pracy.
Nie kazdy.

Offline MW

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Października 2018, 21:45:45 »
@Joachimowicz:
Przykro mi, że nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. W żadnym miejscu nie dałem do zrozumienia, że czegoś oczekuję lub kiedykolwiek oczekiwałem, że ktoś coś zrobi spełniając jakieś moje zachcianki. Odniosłem się tylko do odpowiedzi na moją uwagę kilka postów wyżej i rozwinąłem swoją argumentację. Obserwuję rozwój Maszyny od 10 lat, widzę potężny postęp i nie przyszło by mi nigdy do głowy, żeby to negować. Z mojej wypowiedzi wyraźnie wynika, że w swojej dłubaninie zdaję sobie sprawę z istniejących jeszcze ograniczeń, radzę sobie z tym po swojemu, do nikogo nie mam pretensji i od nikogo niczego nie oczekuję. Jeżeli tylko nie masz złej woli, przeczytaj to jeszcze raz na spokojnie.

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1832
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Października 2018, 00:34:00 »
Ja proponuję zebrać te wszystkie najsłabsze jakościowo wagony do jednego pliku i go udostępnić - jak ktoś bedzie chiał mieć w grze więcej wagonów to je sobie po prostu pobierze.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3914
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 740
Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Października 2018, 00:35:25 »
Trzeba by zrobić tak jak @Stele zrobił ze starą wersją L61 - wrzucić do archiwum dodatków: https://eu07.pl/download/
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.