Autor Wątek:  Aktualizacja 18.07 i exe gl33  (Przeczytany 4170 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MiłośnikKoleji24

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Aktualizacja 18.07 i exe gl33
« dnia: 25 Września 2018, 19:54:43 »
Witam. Moje pytanie dotyczy wersji exe jak w temacie. Czy to jest exe wpuszczone do testów przez użytkowników? Chodzi o to że zauważyłem że na tym exe wszystko graficznie wygląda dużo lepiej i czy to jest wina mojego kompa że cały czas przycina? Czy może ten plik jest dodany eksperymentalnie a z czasem pojawi się jego optymalizacja? Dodam że kompa nie mam wolnego, powinien śmiało uciągnąć taką szatę graficzną... Pozdrawiam

Offline brytan13

  • Wiadomości: 49
  • Zawsze jest dobrze, tak musi być.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Aktualizacja 18.07 i exe gl33
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Września 2018, 16:58:59 »
Dział: "Pomoc doraźna", post nr.94.
Pozdrawiam,
                   Piotr1szy Nerwowy:):).

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Aktualizacja 18.07 i exe gl33
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Września 2018, 18:42:53 »
Obecnie to exe eksperymentalne. Optymalizacja w kwestii zużycia CPU będzie jeszcze robiona, ale obecnie jest takie samo jak na starym rendererze. W kwestii GPU to wymaga lepszego, niestety nie mogę nic skomentować jak nie wiem o jakim mowa.

Offline MiłośnikKoleji24

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Aktualizacja 18.07 i exe gl33
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Września 2018, 20:27:55 »
GeForce gtx 1050 2 GB RAM Poczytałem trochę i jak zmieniłem Multiasampling na 8x jest w miarę lecz zdarzają się małe ścinki

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Aktualizacja 18.07 i exe gl33
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Września 2018, 20:58:34 »
Znaczy że jak na 8, czyli że było 16?
To żre pasmo, przykładowo dla FHD: bez MS jedna klatka ma (1920×1080)×(2×3+4+4)=27.7MiB, jak dowalisz do tego MSAAx16 to masz (1920×1080)×(2×3+4+4×16)=146.3MiB, to dla 60fps wychodzi 8.6GiB/s samego pasma wyjściowego. A to nie wszystko, bo lecą jeszcze dwa przebiegi postprocessingu, motionblur i tonemapping. (czyli trzeba odczytać całą klatkę, i dodatkowo wypluć 1GiB/s).
W następnych wersjach pewnie dojdzie ustawianie jakości buforów (obecnie kolor RGB16F, prędkość RG16F i depth 32F)

Okresowe ścinki to raczej czkawka z ładowania na jednym wątku, jak wystarcza pamięci można spróbować wyłączyć `gfx.resource.sweep` w ini.

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Aktualizacja 18.07 i exe gl33
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Września 2018, 22:41:42 »
MiłośnikKoleji24@ Nie wiem czy tak sprawdzałeś ale na początku ustaw sobie wartości ''bajery graficzne'' na niskie zobacz czy masz między 30-60 fps jeśli tak to podwyższaj sukcesywnie do momętu aż zobaczysz ze nie odpowiada Tobie płynność jazdy. Za płynność jazdy odpowiada też na jakiej scenerii jedziesz jedne są bardziej wymagajace dla  sprzętu inne mniej a nie podałeś na jakim scenariuszu . Co do rwan delikatnych, ja posiadam mocniejszą kartę GTX 1070Ti przy procesorze 6 rdzeniowym i 12 wątkowym  i rwania się zdarzają przy zablokowanych 60 fps jeśli spada fps do 58-59. Przyczyne tych drobnych ścinek już Milek podał.
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2018, 22:42:51 wysłana przez Waldi 1978 »