Autor Wątek:  Tabor prototypowy  (Przeczytany 11473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline anubin

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Sierpnia 2018, 10:39:00 »
Nie wiem czy można uznać to jako prototyp (oficjalnie jest to modernizacja) a przy okazji pewnie większość osób kojarzy, ale w służbie są 3 loki serii EU07A :)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #31 dnia: 23 Sierpnia 2018, 14:54:40 »
Na tych samych warunkach można mówić o EP07P-2000, czyli 5 modernach z Gliwic, które jeżdżą aktualnie w Polregio.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1553
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1852
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Sierpnia 2018, 17:28:24 »
@Jaco równie dobrze może to być EU07-1601 czy ET22-2000.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #33 dnia: 24 Sierpnia 2018, 12:30:09 »
Z pewnością prototypami były/są maszyny: SM25 (3 szt.), SU45-001 (301D), SP45-500 (301Da; ex SP45-002), SP49, SM42-2000 (6Dc), Ls1000 (6Dd), 6Dh-1, 6Dm, ST46, czy 19D (najnowsza propozycja PESY).
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2018, 12:37:34 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Alan stępień

  • Wiadomości: 67
  • Miłośnik kolei z Łodzi
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #34 dnia: 30 Sierpnia 2018, 09:42:04 »
Mi się nasuwa pytanie, czy można zaliczyć SU45-001 do stanu PKP, bo jeśli się nie mylę była SP45-001, a jako SU45 jeździła przez moment.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #35 dnia: 30 Sierpnia 2018, 12:38:55 »
SU45-001 (301D; 1967) nigdy nie była na stanie PKP, przy czym jeszcze w tym samym 1967 roku przemianowano ją na SP45-001. Maszyna była własnością HCP i po torach PKP jeździła tylko na testach. Prawdopodobnie w drugiej połowie lat 70 została pocięta na terenie HCP. Drugim ciekawym egzemplarzem była 301Da-002 oznaczona później jako SP45-002, jednakże w 10.1970 przemianowano ją na SP45-500, aby nie dublować się z typem 301Db i fabryczną SP45-002 dla PKP. SP45-500 po trzech latach prób (od wyprodukowania w 1968 jako 301Da-002) w 1971 została przyjęta na stan PKP. Lokomotywa ta została ostatecznie wycofana z eksploatacji w 1979 roku  i skreślona w 1986 (pocięta w 1991).
Inną sprawą jest to, że jako typ 301Db istniała inna SP45-001 (rok prod. 1970) i to ta maszyna rozpoczęła całą serię 265 FIAT'ów dla PKP.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Alan stępień

  • Wiadomości: 67
  • Miłośnik kolei z Łodzi
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #36 dnia: 30 Sierpnia 2018, 17:59:21 »
Ciekawe po co kasowali nie co ponad 10-letnią lokomotywę? Nie opłacalność eksploatacji?

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Sierpnia 2018, 21:31:58 »
Obstawiałbym raczej zbyt duże nagromadzenie tematów "do poprawki/modyfikacji" oraz wad, które istotonie wpłynęły na eksploatację tego egzemplarza.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Online biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 263
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #38 dnia: 31 Sierpnia 2018, 07:57:38 »
Obstawiałbym raczej zbyt duże nagromadzenie tematów "do poprawki/modyfikacji" oraz wad, które istotonie wpłynęły na eksploatację tego egzemplarza.
A być może wrócił do jazdy jako inny numer i za bardzo nie chwalono się tym? :)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #39 dnia: 31 Sierpnia 2018, 08:55:10 »
@kacp3r: masz rację
@biovital1: SU45-001 to był inny typ, inny silnik, inne rozwiązania i nie można było jej adoptować na inne cele... To był typowy prototyp.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 263
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #40 dnia: 31 Sierpnia 2018, 09:56:24 »
ST45 to też inny typ, a jednak dało się wykorzystać pudło i wózki SU45 :)
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2018, 21:13:49 wysłana przez matek123 »

Offline Alan stępień

  • Wiadomości: 67
  • Miłośnik kolei z Łodzi
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #41 dnia: 31 Sierpnia 2018, 09:57:23 »
Jeśli chodzi o sprawe SU/SP45 to mi się wydaje, że to nie koniec. Skoro przeprowadzono modernizację w latach 90-tych, musiał być też prototyp modernizacji SU45 tej co co do nie dawna były spotykane na torach.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #42 dnia: 31 Sierpnia 2018, 10:51:15 »
@biovital1: SU45-001 to był inny typ, inny silnik, inne rozwiązania i nie można było jej adoptować na inne cele... To był typowy prototyp.
ST45 to też inny typ, a jednak dało się wykorzystać pudło i wózki SU45 :)
Trochę upraszczasz temat, ale widocznie zakłady HCP podejmując się wyzwania produkcji lokomotyw liniowych miały swój tok działania, pewne priorytety i konkretne plany oraz na pewno działały rozsądnie jak na lata 60 i 70. Poza tym od samego początku maszyna ta (SU45-001) była traktowana jako egzemplarz doświadczalny.
Powstanie współczesnej ST45 możliwe było po adaptacji SU45 i niejako SU45 były dedykowane do tej modernizacji, ale czym innym jest adaptacja, a czym innym budowa od podstaw pozornie podobnej maszyny. BTW, już na przełomie lat 60/70 myślano o serii ST45.

@Alan stępień: w tym przypadku nie musiało być szczególnego prototypu do objeżdżania, bo z SP45 wyrzucono kocioł Vapor, dołożono prądnicę ogrzewczą, dokonano zmian w instalacji elektrycznej, dostosowano pulpit do sterowania ogrzewaniem, zmieniono sposób łączenia na sterowanie wielokrotne i zamontowano sprzęgi elektryczne (wymieniłem główne zmiany). Była to modernizacja wykonana podczas Naprawy Głównej, a próby przeprowadzono na pierwszej przebudowanej maszynie SP45-074 dopiero w sezonie grzewczym 1988/1989 pomimo, że NG została zakończona pod koniec 1987. Próby eksploatacyjne dotyczyły zatem tylko wymienionych podzespołów, a sama lokomotywa z napędem była seryjną produkcją.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2018, 11:01:50 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 263
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #43 dnia: 31 Sierpnia 2018, 12:55:21 »
Trochę upraszczasz temat, ale widocznie zakłady HCP podejmując się wyzwania produkcji lokomotyw liniowych miały swój tok działania, pewne priorytety i konkretne plany oraz na pewno działały rozsądnie jak na lata 60 i 70.
I byłoby dużą niegospodarnością jak na Wielkopolan, aby tak po prostu zezłomować mało używany pojazd. Z pewnością kilka sztuk SP45 uległo poważnym wypadkom/pożarom itp.a różnice w prototypie były mniejsze niż pomiędzy SU45 a ST45, gdzie mamy zupełnie inne agregaty oprócz prądnicy głównej (nawet ona się różni, bo ma inne łożysko, inny wentylator i inne połączenie z dieslem). Licencyjny diesel był mniejszy od 12C22. MTU jest mniejszy od licencyjnego, a zresztą nie takie zmiany czyniono w konstrukcjach kolejowych np. ingerencja w ostoję EU07 przy przebudowie na EU07A :)
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2018, 22:29:02 wysłana przez biovital1 »

Offline Cookie

  • Wiadomości: 268
  • Привет! Как дела?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 118
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #44 dnia: 31 Sierpnia 2018, 13:16:35 »
Oficjalnie/nieoficjalnie* serią ST45 są trzy lokomotywy 301Dc (dzisiaj oznaczone CEL-1201,02,03) dla Libanu. We Wrześniu pewien Pan który wybrał się w nieprawdopodobną podróż do Libanu w poszukiwaniu tych lokomotyw ma publikować ten film po latach poszukiwania informacji i negocjacji z Libańskim rządem. Mam nadzieję że ten film nie będzie się też skupiał bezpośrednio na lokomotywach 301Dc ale też na innych serii SP/SU45/46*.


*Niepotrzebne skreślić.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #45 dnia: 31 Sierpnia 2018, 13:29:58 »
@Cookie: to będzie film tylko o 301Dc i SP45

https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41838&mode=search
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #46 dnia: 12 Września 2018, 19:16:31 »
W temacie prototypów koniecznie trzeba wspomnieć o EM10. Zbudowano je w HCP w latach 1990 - 1991, przy czym maszyny z polską aparaturą oznaczono jako EM10-101 i 102 (typ 405E), a z czechosłowacką jako EM10-001 i 002 (405Ea). W 2004 zmodernizowano w ZNLE Gliwice wszystkie maszyny do typu 405Em i oznaczono jako EM10-01 - 04 (ex 001, 002, 101, 102). Niestety ta moderna niewiele dała i latem 2009 odstawiono ostatnią z nich z uwagi na usterki, czyli EM10-03 (ex EM10-101). Trochę szkoda tego projektu, bo w Czechach podobnych "Żelazek" było dość sporo: seria 110 (52 szt.) i 111 (35). Swego czasu "stare" EM10 śmigały nawet z osobówkami z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Górnej, a "nowe" w latach 2004 - 2007 wspierały wysłużone wałbrzyskie ET21 m.in. na popychach na składach towarowych na odcinku Jaworzyna Śląska - Wałbrzych Główny. W 2007 EM10 trafiły do Nowego Sącza w tym samym celu.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2018, 11:13:55 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4319
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 973
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #47 dnia: 13 Września 2018, 11:45:29 »
@Jaco masz jakieś materiały na kabiny EM10 z przed modernizacji?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #48 dnia: 13 Września 2018, 11:47:20 »
Niestety nie posiadam nic takiego.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1553
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1852
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #49 dnia: 13 Września 2018, 11:49:03 »
To chyba jedyne zdjęcie aktualnie dostępne:
http://jareks.zonk.pl/pekape/pix23/pkpj4519.jpg

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #50 dnia: 13 Września 2018, 20:24:07 »
Tez kiedys szukalem i nic nie znalazlem. Tymbardziej jak niewiadomo co do czego tam sluzylo. O materialach na tekstury nie wspominajac.  Zreszta obecnie prowizorki testu by nie przeszly. Musi byc fullhd. Nawet nie ma materialu na tekstury zewnetrzne pudla. Bez profesjonalnego grafika to nie wykonalne.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2018, 20:28:52 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2846
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #51 dnia: 14 Września 2018, 20:24:00 »
@EPek, z całym szacunkiem ale jak zwykle <gadasz> farmazony. Materiał na tekstury można spokojnie wykorzystać od EP09 klasycznej (lampki, podpisy, poszycie). Tekstura zewnętrzna to też nie problem. Przecież tekstury dziewiątek z flagami powstawały ze zdjęć pod ostrym kątem.
Po prostu to Twoje mylne przekonanie i wszechobecny melancholizm i pesymizm udupił połowę Twoich własnych projektów. ;)
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2018, 08:05:44 wysłana przez matek123 »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Września 2018, 18:49:00 »
Poskrom jezyk to popierwsze.

A po drugie - i to udupiul na dobre. Wszelkie zrodla zginely wraz z dyskiem w smietniku. Zoistalo tylko to co lezy na chomiku. A przyznam ze zainteresowanie jakies jest. Ja z tworczoscia skonczylem definitywnie wiec nawet nie zaluje ze maxy poszly do kosza.

Cytuj
Materiał na tekstury można spokojnie wykorzystać od EP09 klasycznej (lampki, podpisy, poszycie)
I tylko to a reszta? wiesz do czego sluzy? np. to pokretlo kolo nastawnika. Fizyka tez jest udawana w tym loku bo wzieta zywcem z traxa. Znasz rozmieszczenie i funkcje każdej lampki i hebelka? Wiesz jak poglądowo wygladala stara kabina? No ciekawe gdzie się podziewali ci wszyscy znawcy jak było to robione. Zreszta nie ważne możesz mnie dalej powyklinac jak chcesz.
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2018, 18:58:01 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4319
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 973
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #53 dnia: 16 Września 2018, 08:07:00 »
Materiały na fizykę wersji przed i po modernizacji są. Kiedyś Twoje EM10 będą w paczce.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #54 dnia: 16 Września 2018, 12:46:25 »
One juz sa tylko ze bez kabiny. Na chomie u mnie leza z kabina i reszta dodatkow tez. Niektore dopasowane do exe.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4319
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 973
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #55 dnia: 16 Września 2018, 13:04:39 »
Dostałem od Ciebie, i parę poprawek robę. Stara EM10 dostała nowe gniazda ukrotnienia, lampy i pantograf i troszkę dopieszczony dach.

W Twojej kabinie do nowej EM10 planuję zrobić ekran i poprawić tekstury ścian.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2846
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #56 dnia: 17 Września 2018, 18:14:04 »
Jeśli masz na myśli to białe po lewej stronie nastawnika to jest to pokrętło tempomat. Ta drewniana po prawej to awaryjne opuszczanie pantografu. Reszte da się ogarnąć.

I nie, w Twoim przypadku nie powstrzymam języka. Chyba, że zaczniesz od siebie i poprawnego pisania. I zaprzestania użalnia się nad sobą.
Rzekłem.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #57 dnia: 23 Września 2018, 17:10:44 »
Cytuj
I zaprzestania użalnia się nad sobą.
Rzekłem.

W którym miejscu to robie? nie przesadzasz? Ale mi to wisi jak wszystko po kolei. Z tworczoscia skonczylem definitywnie. NIe mam na to już czasu. Plikow zrodlowych projektów tez już nie ma. Jak dla mnie to możecie pozabierać mi te rangi bo w sumie już z tego niewiele korzystam z braku czasu.
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2018, 17:13:33 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015