Czeskie e-loki serii 130 dostały w PL oznaczenie ET11, ale samą serię 130 (E479.0) ciężko porównywać do ET40, gdyż w 1975 powstały w Skodzie dwuczłonowe lokomotywy na tor 1520 mm oznaczone serią E469.5 (później otrzymały oznaczenie 125.8), a seria 130 powstała dwa lata później, bo w 1977. Tutaj można dodać, że maszyny 125.8 wzorowane były na innej serii 123. Śmiało można jednak powiedzieć, że "polskie" ET40 są odpowiednikiem słowackich 125.8, przy czym te drugie posiadają sterowanie wielokrotne.
Chronologicznie:
140 (E499.0; typ 12E1-6): 1953 - 1958
141 (E499.1; typ 30E1-2): 1959 - 1960
121 (E469.1; typ 43E1): 1960 - 1961
181 (E669.1; typ 31E1-2): 1961 - 1962
182 (E669.2; typ 59E1-3): 1963 - 1965
123 (E469.3; typ 57E2): 1971
125.8 (E469.5; typ 67E1): 1975
130 (E479.0; typ 79E1-2): 1977
ET40 (typ 77E): 1975 - 1978
Oznaczenia (dla porządku) jakie występują/występowały w PL:
ET05 ex 121
ET11/79E/79E2 ex 130
ET13 ex 140
30E1 ex 141
ET23 ex 181
ET182 ex 182
ETR250 (pierwsze Pendolino dla PKP, oczywiście do regularnej eksploatacji nigdy nie wyszły).
Masz chyba na myśli ETR460, który był w 1994 w PL na jazdach testowych
https://www.youtube.com/watch?v=MBf_ZGjRaRUWarto jeszcze wspomnieć o na prawdę rzadkich lokomotywach, które były na testach w PL:
- czeska 124.601 (E469.3030)
- francuska CC 40108 "Nez cassés"
- austriacka 1822 "Brennerlok" - dwie maszyny o nr 002 i 005 pracowały niegdyś w PTKiGK Rybnik
a także o ezt:
- w/w ETR460 (jeździł o własnych siłach)
- BR401 ICE1
- TGV-R (jeździł o własnych siłach)