Autor Wątek:  Tabor prototypowy  (Przeczytany 11480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LosBananos

  • Wiadomości: 63
  • Ten banan robił różne, głupie rzeczy xD
    • Zobacz profil
    • Mój Fanpage
  • Otrzymane polubienia: 27
Tabor prototypowy
« dnia: 12 Sierpnia 2018, 19:22:41 »
Witam, ostatnio na forum znalazłem wątek o ET43 czyli dwóch lokomotyw EP09, a w zasadzie innych lokomotyw, ET24. Czy istniało więcej prototypowych lokomotyw? Życzę miłego dnia ;)
Twórca ten łod omsi. Gość od niczego.
Autoryzacja: (Tu kiedyś coś będzie [chyba])
https://www.facebook.com/LosBananosSpolka/

Offline Cookie

  • Wiadomości: 268
  • Привет! Как дела?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 118
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Sierpnia 2018, 19:24:02 »
Te dwa to były tylko projekty. Nie powstały prototypy.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 801
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Sierpnia 2018, 19:25:51 »
Z najmniej znanych lokomotyw eksploatowanych (lub też nie) w Polsce (a i tak wiele osób je zna) są m.in.: EP23, EP40, SP47, EU11, EL2...
Mam wymieniać dalej?
.icśomodaiw jet einaworfyzszor an tunim aklik śeławonramz einśałw ,ejcalutarG

Offline ElektrykPKP

  • Fotograf
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 66
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Sierpnia 2018, 19:31:06 »
@jakubg EL2 nadal służą w kopalniach :)

Offline LosBananos

  • Wiadomości: 63
  • Ten banan robił różne, głupie rzeczy xD
    • Zobacz profil
    • Mój Fanpage
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Sierpnia 2018, 19:32:43 »
Akurat o nich słyszałem, ale proszę wymieniać dalej ;)
Twórca ten łod omsi. Gość od niczego.
Autoryzacja: (Tu kiedyś coś będzie [chyba])
https://www.facebook.com/LosBananosSpolka/

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9023
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 555
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Sierpnia 2018, 19:39:44 »
Coś chyba słabo szukałeś bo taki wątek już jest https://eu07.pl/forum/index.php/topic,26657.msg400039.html#msg400039
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2018, 20:05:13 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 801
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Sierpnia 2018, 19:52:31 »
@jakubg EL2 nadal służą w kopalniach :)
A gdzieś napisałem że wszystkie wymienione lokomotywy są wycofane?
.icśomodaiw jet einaworfyzszor an tunim aklik śeławonramz einśałw ,ejcalutarG

Offline Cookie

  • Wiadomości: 268
  • Привет! Как дела?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 118
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Sierpnia 2018, 20:15:05 »
Z tego co mi wiadomo to EU11 oraz EU43 nie były prototypami tylko serią próbną (70 lokomotyw to raczej nie prototypy) a PKP nie zakupiło ich. Czemu? Znam dwie historie. Jedną że po prostu ich nie chcieli a drugą że nie mieli pieniędzy.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2846
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Sierpnia 2018, 20:26:58 »
Co w dalszym etapie spowodowało, że do tej pory dzielnie służą we Włoszech ;)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Sierpnia 2018, 09:27:13 »
Z tego co mi wiadomo to EU11 oraz EU43 nie były prototypami tylko serią próbną (70 lokomotyw to raczej nie prototypy)
42 x EU11 i 8 x EU43...
Z najmniej znanych lokomotyw eksploatowanych (lub też nie) w Polsce (a i tak wiele osób je zna) są m.in.: EP23, EP40, SP47, EU11, EL2...
EL2 nie są mało znane. To popularne w KWB Konin i Adamów maszyny. Mało tego, pracowały jeszcze w dwóch innych miejscach: KC-W "Kujawy" S.A. Zakład Wapienniczy "Bielawy" Piechcin oraz w ZGH Zębiec. Polska historia tych maszyn rozpoczęła się w latach 60 XX wieku i trwa do dzisiaj.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 974
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Sierpnia 2018, 09:51:21 »
To prawda, że EL2 mają odwróconą polaryzację? W sensie w szynie i na masie jest + a - w sieci?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5898
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 402
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Sierpnia 2018, 13:24:10 »
Według mnie,to nie jest możliwe. Taka lokomotywa musiałaby posiadać osobną sieć zasilającą. Znasz, podasz źródło tej informacji.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 974
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Sierpnia 2018, 13:26:19 »
Właśnie krokodylki mają osobną linię kolejową. To są koleje kopalnia węgla brunatnego- elektrownia. Mają całkiem inne napięcie znamionowe nić 3 kv.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5898
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 402
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Sierpnia 2018, 13:52:38 »
To wiem, że kopalniane. Natomiast ja nie znalazłem dokumentu, który potwierdza istnienie sieci trakcyjnych z odwróconą polaryzacją w stosunku do sieci PLK. Stąd pytanie o źródło.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 974
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Sierpnia 2018, 13:56:31 »
Źródło zasłyszane, dlatego myślałem, że ktoś tu ma potwierdzoną informację.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 801
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Sierpnia 2018, 14:09:25 »
EL2 nie są mało znane. To popularne w KWB Konin i Adamów maszyny. Mało tego, pracowały jeszcze w dwóch innych miejscach: KC-W "Kujawy" S.A. Zakład Wapienniczy "Bielawy" Piechcin oraz w ZGH Zębiec. Polska historia tych maszyn rozpoczęła się w latach 60 XX wieku i trwa do dzisiaj.
Są mało znane właśnie ze względu, że występują tylko w tych dwóch miejscach. Ja sam dopiero niedawno się o nich dowiedziałem.
.icśomodaiw jet einaworfyzszor an tunim aklik śeławonramz einśałw ,ejcalutarG

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Sierpnia 2018, 17:08:30 »
@jakubg1: nie można chyba decydować o popularności loka czy nie, uważając, że te popularne to te, które można oglądać z peronu... Ja znam EL2 od ponad 25 lat i szczerze mówiąc w literaturze też już trochę się ich pojawiło. Inna sprawa to fakt, że jedni interesują się szerzej taborem, a inni mniej i dlatego do tych drugich sprawy oczywiste trafiają z opóźnieniem.

Cytat: jakubg1
Z najmniej znanych lokomotyw eksploatowanych (lub też nie) w Polsce (a i tak wiele osób je zna) są m.in.: EP23, EP40, SP47, EU11, EL2...Mam wymieniać dalej?

Proszę rozwiń wątek, bo to trochę temat rzeka i jest bardzo ciekawy.

BTW, EL2 zasilane są siecią o napięciu 2400 V DC, a ich podstawowe dane to: układ osi Bo'Bo', masa 100,00 t, długość 13 000 mm, moc ciągła 1400 kW i Vmax 65 km/h; niegdyś naprawiano je w ZNTK Lubań. Aha, przez polskie zakłady przewinęło się już około 100 maszyn EL2.

@Krzysiek626: powszechnie się mówi, że EL2 to "krokodyle kopalniane" i owszem, ale zaciekawię Cię tym, że w KCW Kujawy nie miały nic wspólnego z kopalnią i na terenie zakładu wapienniczego prowadziły manewry z... wagonami Eaos oraz z "pudernicami"!
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2018, 19:12:00 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 974
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Sierpnia 2018, 19:23:09 »
powszechnie się mówi, że EL2 to "krokodyle kopalniane" i owszem, ale zaciekawię Cię tym, że w KCW Kujawy nie miały nic wspólnego z kopalnią i na terenie zakładu wapienniczego prowadziły manewry z... wagonami Eaos oraz z "pudernicami"!
Tam też była sieć boczna?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Sierpnia 2018, 19:26:38 »
W KCW Kujawy i ZGH Zębiec była tylko sieć górna. Z sieci bocznej korzysta tylko KWB Konin i to tylko przy sortowniach.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5898
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 402
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Sierpnia 2018, 19:42:49 »
...
@Krzysiek626: powszechnie się mówi, że EL2 to "krokodyle kopalniane" i owszem, ale zaciekawię Cię tym, że w KCW Kujawy nie miały nic wspólnego z kopalnią i na terenie zakładu wapienniczego prowadziły manewry z... wagonami Eaos oraz z "pudernicami"!
Nadal są modernizowane. Znalazłem w sieci informacje, że na wschodzie używano ich do prowadzenia ciężkich pociągów.

Fotografia pochodzi z tej strony, http://www.kiepe.knorr-bremse.com/Rail%20Vehicles/special-vehicles
garść informacji tutaj http://www.locomotives.com.pl/Electric%20Locomotives/EL2.htm
Polecam jeszcze tą stronkę http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=108115&sessionid=a512cc396ff95602b90c194c1d031f94
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2018, 19:46:49 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Sierpnia 2018, 19:50:26 »
W temacie modernizacji, to ówczesne ZNLE Gliwice wykonało moderny EL2-7 i 8 dla KWB Adamów.

Moje zdjęcia EL2 z KCW u Dawida Frątczaka: http://www.dawidfratczak.pl/galeria/przemysl/el2.html
I jeszcze jedno moje ujęcie z KCW: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=23391

Dodam, że maszyn tych już nie ma w Zakładach Wapienniczych, podobnie jak śladu po tej kolei (około roku 2010 na szlaku przy zakładzie pozostały tylko resztki słupów trakcyjnych)...
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2018, 20:06:47 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1151
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Sierpnia 2018, 08:23:45 »
Wątek obok @EU40 podał link do strony gdzie jest takie coś:
http://www.lokmalanders.de/media/f0d2029b9c2bc955ffff8160ffffffef.pdf

Online Tomnord15

  • Wiadomości: 576
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Sierpnia 2018, 16:34:03 »
Tak nawiasem nawiązując do symulatora, lokomotywa EL2 była zrobiona do symulatora razem z kabiną jak i elektrowóz 2E przemysłowy dla kolei piaskowych również z bocznymi pantografami autorstwa @EP08-015. A co do polaryzacji w sieci trakcyjnej też gdzieś czytałem że w sieci był - a w szynach + , ale nie mogę znaleźć gdzie to czytałem.
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2018, 18:05:09 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 801
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Sierpnia 2018, 19:09:16 »
Proszę rozwiń wątek, bo to trochę temat rzeka i jest bardzo ciekawy.
Jeśli chodzi Ci o wymienianie lokomotyw dalej, proszę bardzo: EU43 (nie Traxxy, były związane z EU11), EU40, ET24, ET05, ETR250 (pierwsze Pendolino dla PKP, oczywiście do regularnej eksploatacji nigdy nie wyszły).
.icśomodaiw jet einaworfyzszor an tunim aklik śeławonramz einśałw ,ejcalutarG

Offline Cookie

  • Wiadomości: 268
  • Привет! Как дела?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 118
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Sierpnia 2018, 20:26:12 »
O EU11 oraz o EU43 wspomniałem wcześniej. ET24 był tylko projektem. ET05? Z tego co wiem to Skody 131/141 oznaczane tak dawniej przez CTL oraz Transoda. ETR250 nie znam. EU40 oficjalnie nie nosiła nigdy takiego oznaczenia tak samo EU41 czyli jakoby drugi egzemplarz tej lokomotywki. Informacje o nich można znaleźć chociażby na Wikipedii. Swoją drogą ktoś wie czy EU40 jest kompletna? Pamiętajmy też o ET43 czyli jakoby dwóch EP09. Projektów było sporo i nie da się tego zliczyć i pewnie część z nich do dzisiaj jest zatajona. Nie ździwiłbym się też gdyby powstało kilka prototypów które zostały zatajone.
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2018, 20:28:49 wysłana przez Cookie »
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9023
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 555
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Sierpnia 2018, 21:14:19 »
ET05 to polskie oznaczenie czeskiej serii 121. Miałem ją z Krzyśkiem na warsztacie, ale z czasem słuch o nim zaginął i projekt stanął w tzw martwym punkcie.
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2018, 21:16:21 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 801
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Sierpnia 2018, 23:09:08 »
ET05? Z tego co wiem to Skody 131/141 oznaczane tak dawniej przez CTL oraz Transoda.
Błąd. ET05 nigdy w Transodzie nie jeździły. W Transodzie były ET11 (130). Swoją drogą, wielokrotnie widziałem, że było napisane, że ET40 to dwie EU05 (pozbawione po jednej z kabin). Większej głupoty nie słyszałem. ET40 w pojedynczej wersji najbliżej do ET11. EU05 i ET11 wprawdzie łączy wiele, ale różni też wiele (ET11 ma m.in. inną wentylację i silniki trakcyjne wydające charakterystyczny dźwięk przekładni).
.icśomodaiw jet einaworfyzszor an tunim aklik śeławonramz einśałw ,ejcalutarG

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Sierpnia 2018, 13:02:18 »
Czeskie e-loki serii 130 dostały w PL oznaczenie ET11, ale samą serię 130 (E479.0) ciężko porównywać do ET40, gdyż w 1975 powstały w Skodzie dwuczłonowe lokomotywy na tor 1520 mm oznaczone serią E469.5 (później otrzymały oznaczenie 125.8), a seria 130 powstała dwa lata później, bo w 1977. Tutaj można dodać, że maszyny 125.8 wzorowane były na innej serii 123. Śmiało można jednak powiedzieć, że "polskie" ET40 są odpowiednikiem słowackich 125.8, przy czym te drugie posiadają sterowanie wielokrotne.

Chronologicznie:
140 (E499.0; typ 12E1-6): 1953 - 1958
141 (E499.1; typ 30E1-2): 1959 - 1960
121 (E469.1; typ 43E1): 1960 - 1961
181 (E669.1; typ 31E1-2): 1961 - 1962
182 (E669.2; typ 59E1-3): 1963 - 1965
123 (E469.3; typ 57E2): 1971
125.8 (E469.5; typ 67E1): 1975
130 (E479.0; typ 79E1-2): 1977
ET40 (typ 77E): 1975 - 1978

Oznaczenia (dla porządku) jakie występują/występowały w PL:
ET05 ex 121
ET11/79E/79E2 ex 130
ET13 ex 140
30E1 ex 141
ET23 ex 181
ET182 ex 182

ETR250 (pierwsze Pendolino dla PKP, oczywiście do regularnej eksploatacji nigdy nie wyszły).
Masz chyba na myśli ETR460, który był w 1994 w PL na jazdach testowych https://www.youtube.com/watch?v=MBf_ZGjRaRU

Warto jeszcze wspomnieć o na prawdę rzadkich lokomotywach, które były na testach w PL:
- czeska 124.601 (E469.3030)
- francuska CC 40108 "Nez cassés"
- austriacka 1822 "Brennerlok" - dwie maszyny o nr 002 i 005 pracowały niegdyś w PTKiGK Rybnik

a także o ezt:
- w/w ETR460 (jeździł o własnych siłach)
- BR401 ICE1
- TGV-R (jeździł o własnych siłach)


« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2018, 20:03:00 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1151
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Sierpnia 2018, 07:30:01 »
To jeszcze coś o elektrycznych produktach Skody.
http://www.lokmalanders.de/media/62eb7f1537d9d45fffff8167ffffffef.pdf

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 812
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Tabor prototypowy
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Sierpnia 2018, 20:47:45 »
W tym materiale jest sporo ciekawych maszyn, ale prócz EU05 (nie ma tam ET40, a widziałem zdjęcia fabryczne w Pilznie) na uwagę zasługuje 6 - osiowa "Laminatka" serii S699.0 (S699.001), która docelowo miała otrzymać serię 280. Maszynkę tą zbudowano w jednym egzemplarzu w 1963 roku jako typ 32E0. Miała moc ciągłą 4920 kW i siłę pociągową 310 kN, V max 120 km/h, masę 126 t, hamulec ED, długość 20 000 mm i pracowała pod napięciem sieci 25kV 50Hz. Co ciekawe, w 1966 zmieniono jej przekładnię i poddano testom, podczas których osiągnęła prędkość 203 km/h. Na tamte czasy był to nie lada wyczyn! Maszyna na szczęście została zachowana i przynajmniej w 2005 roku stała w hali na terenie powstającej ekspozycji lokomotyw w zakładach SKODA w Pilznie (trafiła tu w 1999 z Brna). Jej stan był wówczas opłakany, ale nadający się do renowacji.

Źródło danych technicznych: "Atlas vozidel, 1. dil, Elektricke lokomotivy CD a ZSR", Modellbahnpresse s.r.o., 2000.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"