Autor Wątek:  Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei  (Przeczytany 25878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Cytuj
Ministerstwo Infrastruktury wystosowało do przewoźników pasażerskich, Urzędu Transportu Kolejowego i organizacji kolejowych zapytanie o to, co myślą o wprowadzeniu możliwości jazdy z prędkością 160 km/h przy obecności tylko jednego maszynisty w kabinie, w momencie gdy nie działa system ETCS/ERTMS.
Co na to pasażerowie?
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ministerstwo-sprawdza-czy-da-sie-jezdzic-160-kmh-bez-etcs-i-z-jednym-maszynista-88050.html
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2019, 23:13:06 wysłana przez iwan »

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2882
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 224
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca 2018, 10:52:42 »
Czesi głównie ganiają na sygnalizacji kabinowej a nie zmodernizowane 371 jeżdżą 160 km/h w pojedynkę. Więc?
To samo można powiedzieć o jeździe pełnymi ludźmi EZT 130 km/h w pojedynkę. Da się tak, będzie się dało w pojedynkę 160.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipca 2018, 12:09:59 »
System wspomagania maszynisty wymyslono, aby ułatwić bezpieczne prowadzenie składu. Skoro, jak twierdzisz "da się",  o czym ja wiem, to z jakiego powodu został wprowadzony ten system? Taki sposób myślenia podważa sens podwyższania standardów bezpieczeństwa. Przypominam, że nie jeden mech przejechał s1 przy 50km/h i mniej.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2018, 12:18:35 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lipca 2018, 12:16:00 »
System jazdy w podwójnej obsadzie czy sygnalizacja kabinowa?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2882
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 224
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lipca 2018, 12:18:16 »
Biorąc pod uwagę, że średnio 10x dziennie zrywane są kable urządzeń SRK między Krakowem Mydlnikami - Podłężem, to serio nie wierzę w rychłe uruchomienie systemu ETCS na E30. Szybciej w pojedynkę bez działającego ECTS. Dwa, ilość usterek SRK wymusza raczej solidny remont i modyfikację urządzeń, żeby to w ogóle sensownie działało.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lipca 2018, 12:25:00 »
System jazdy w podwójnej obsadzie czy sygnalizacja kabinowa?
Jazda we dwóch  to nie jest system, mimo, że jest bezpieczniej...
Oczywiście chodzi o automatykę.  Skoro nie jesteśmy w stanie utrzymać działającego systemu, to należy zmniejszyć prędkości rozkładowe.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lipca 2018, 12:29:50 »
Śmiechawostka - ETCS poziomu 2 w Polsce nie uwzględnia zatrzymań na przystankach osobowych (czy też ogólnie przed peronami i wskaźnikiem W4). Skutkiem tego, obecny stan prawny jest następujący: możemy pozwolić maszyniście samodzielnie próbować zatrzymać się przed małym kawałkiem czarno-białej blachy z prędkości 160 km/h, o ile będzie mieć na pojeździe system, który zatrzyma go przed światełkiem na wysokim białym lub kolorowym słupie. Przy czym, jeśli by mu się nie udało, to należy go ukarać tak samo, jak za przejechanie semafora.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 275
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Lipca 2018, 12:38:34 »
Cytuj
Czesi głównie ganiają na sygnalizacji kabinowej a nie zmodernizowane 371 jeżdżą 160 km/h w pojedynkę
Ale 371 też mają LVZ, tak samo jak reszta loków czeskich. LVZ zdaje się zahamuje pociąg po przejeździe przez S1, a SHP już nie. Poza tym LVZ jest już sygnalizacją kabinową, bo pokazuje sygnał (uproszczony, ale jednak) w kabinie, więc np. we mgle można bardziej upewniać co do wskazań semaforów.
U nas SHP sprawdza tylko czujność, ale nie uzależnia to od sygnału, już taki PZB (Niemcy, PZB do 160km/h) sprawdza i czujność oraz w przypadku braku reakcji na sygnał o zmniejszeniu prędkości, braku hamowania po tym sygnale oraz przjechaniu sygnały stój załącza nagłe. Dlaczego wogóle tutaj o sprawdzenie reakcji chodzi? Bo odruchowo nacisnąć przycisk to nie problem (wiem ze porównanie naciskania budzika przez sen i kasowania SHP to dwie równe rzeczy ale częściwo moze być to odruch i niewiele się patrzy, ale w sumie taki bardziej żart), co innego, jakby się niezauważyło sygnał, nie zareagowało i system automatycznie zahamuje. Czemu jest 130km/h a nie np. 140km/h z jakiego powdu akurat 130km/h nie wiem, może podniesienie na 140km/h miałoby sens (w gruncie rzeczy wtedy EP08 nie wymaga podwójnej). Czy podnisienie do 160km/h będzie miało zalety? No tak bo będzie pojedyncza obsada. Czy ma wady? Jakieś na pewno. Wiadomo 160km/h w pojedynkę nie zaszkodzi. Pytanie tylko czy zostaje margines bepieczeństwa na błędy. To chyba tutaj o to chodzi. I tak, błędy zawsze są, czy to ludzkie czy sprzętowe, coś może lekko pójść nie tak, nie ma sprzętu i ludzi doskonałych. I na to zostaje ten margines. Nie chodzi mi tutaj nagle o zostawienie w przepisach jakiś strasznie dużych rezerw, które będą bez sensu i są już przeterminowane (bo tak było 40 lat to zostanie i lepiej tego nie ruszać). Zbyt duże rezerwy i zawyżone marginesy błędów nie mają sensu, bo będą powodować zastój w rozwoju, ale jakieś muszą być, tak żeby w przypadku błędu możnabyło go naprawić i uniknąć większy konsekwencji. Przecież tez od pierwszej jazdy w pojedynke 160km/h pod SHP nic się nie stanie, tak samo jak nie stanie się to za setnym czy tysięcznym razem, albo nigdy nic się nie stanie. Pytanie tylko czy w długiej perspektywie nie doprwadzi to do jakiś incydentów. Jeśli wsystko będzie ok, to czemu nie podnieść? Nie ma przeciwskazań to nie ma problemu. Jeśli coś będzie nie bardzo to albo zostawić jak jest, albo podnieść nieznacznie do tych 140km/h, wiem 10km/h różnicy nie robi, ale można by coś podnieść (=EP08 w pojedynczej obsadzie).

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Lipca 2018, 12:42:19 »
Czemu jest 130km/h a nie np. 140km/h z jakiego powdu akurat 130km/h nie wiem,
Vmax dla EU07/EP07/ET22/ET41 to 125 km/h. Przypadek? Nie sądzę ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Lipca 2018, 13:15:46 »
Większość z nas zapewne prowadzi. Powiedzcie kiedy jesteście bardziej skupieni na jeździe: jedziecie sami czy macie sympatyczną osobę na prawym siedzeniu z którą można sobie umilić rozmową czas jazdy?
Dlaczego maszyniści mieli by mieć inaczej?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Lipca 2018, 13:22:05 »
Proponuję zmienić tytuł wątku na propozycje zmiany przepisów w sprawie prowadzenia ruchu i sygnalizacji kolejowej.
Obrońców dotychczasowych zapisów zapytam o to czy znają chociaż 1 przypadek kiedy pomocnik maszynisty zwrócił uwagę maszyniście prowadzącemu pociąg że niewłaściwie reaguje na sygnały i wskaźniki.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2018, 13:35:49 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Lipca 2018, 13:35:39 »
@EU40: Wątek ma dobry tytuł  Jeśli jest zbyt mało maszynistow , to należy wprowadzić sprawny system  automatyki.  Jeśli tego nie ma to nie jeździć 160. @youByz siódemka i byk maja inne ograniczenia z powodu których jest 125.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2018, 13:40:21 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Lipca 2018, 13:40:34 »
To tylko moje zdanie. Za to z odpowiedzią na pytanie coś krucho.
Może inaczej. Czy istnieje przykład że pomimo dwuosobowej obsługi trakcyjnej zaistniał wypadek kolejowy z powodu niewłaściwej obserwacji wskazań semafora? Ja je znam, ale obrońcom proponuję ochłonąć z emocji i konkretnie przedstawić argumenty pozostawienia dotychczasowego zapisu.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Lipca 2018, 13:53:49 »
Jazda we dwóch  to nie jest system, mimo, że jest bezpieczniej...
A już wiesz, że jest? Ministerstwo dopiero się zastanawia i będzie sprawdzać, bo istnieją pewne przesłanki, że niekoniecznie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Lipca 2018, 13:58:09 »
Nie każdy maszynista jest zdolny prowadzić 160. To oznacza, że obniżamy bezpieczeństwo, nie dając żadnych zabezpieczeń. Mimo wszystko, między 130 a 160 jest różnica w komforcie oglądania szlaku, co musi przełożyć się na osłabienie prawidłowych reakcji. Wiesz dobrze, nie mogę posiadać wiedzy o którą pytasz. Pod artykułem znajdziesz komentarze za i przeciw. Jako pasażer(!) jestem przeciw. Za to jestem za właściwą automatyzacja bezpiecznego prowadzenia składów. Jestem zdania, że jeśli choć jeden wypadek można uniknąć, to należy nie wprowadzać zmian.
Kurcze, Macieju, niech jeżdżą w pojedynkę, ale 130. Mnie chodzi o automatyzacja ruchu... Najpierw modernizacja, później większe prędkości, nie odwrotnie.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Lipca 2018, 14:01:02 »
Jeżeli macie dostęp do ,, Przepisów R1" z lat 70-tych to widniał w nich zapis tylko o podwójnej obsadzie: maszynista i młodszy maszynista.
Później pojawiało się ,,1500 poprawek do  R1".. Dopiero w 1998r. Przepisy zmieniły się na Instrukcję i wprowadzono zapis o tych 130km/h. I wszystko. Strzelono prędkość ad hoc i pozostawiono pojedynkę na EU07, jak to opisuje @youby.
Z całym szacunkiem Krzysztof, jakim Cię darzę, nie przekonałeś mnie nadal że podwójna obsada jest bezpieczna. Przykłady które znam są dobitnym tego przykładem. Co do zakładania sygnalizacji kabinowej podzielam zdanie. Nie koniecznie ETCS i pochodne, ale np. LVZ jak najbardziej.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2018, 14:19:12 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Lipca 2018, 14:19:51 »
Za szacunek dzięki. Nigdzie nie pisałem, że podwójna obsada jest bezpieczna. Od początku wątku skupić się chciałem na automatyce  bo to uważam za najbardziej racjonalne. I tu się zgadzamy.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Lipca 2018, 15:38:03 »
Hej,
W dzisiejszych czasach każdy wsiada do samochodu i może gnać 160km/h i więcej pomimo, że badania i egzamin na prawo jady są śmieszne. Badania jak robiłem prawko 12 lat temu wyglądały tak: 100zł + widzi Pan mnie?, słyszy Pan co mówię?, ok zdolny do prowadzenia samochodu. Brak jakichkolwiek psychotestów. Biorąc pod uwagę, że maszynista przechodzi badania niczym pilot, moim zdaniem nie wpłynie to na bezpieczeństwo. Ewentualni pokusić się na 140km/h w pojedynczej obsadzie. 130km/h to zdecydowanie za mało.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Lipca 2018, 17:18:31 »
Powiedzcie kiedy jesteście bardziej skupieni na jeździe: jedziecie sami czy macie sympatyczną osobę na prawym siedzeniu z którą można sobie umilić rozmową czas jazdy?

Zależy czy obserwujesz drogę czy rozmawiasz namiętnie patrząc na pasażera. Byłem świadkiem wypadku gdzie gość zamiast patrzyć prosto nawijał do pasażera patrząc na niego. A po drugie - czy pomagier obserwuje szlak czy czyta gazetę? - wątpię by każdy gapił się w semafory ...

Ps. W PKS były tabliczki - zakaz rozmowy z kierowcą w czasie jazdy ....
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2018, 17:22:09 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Lipca 2018, 17:43:19 »
Hej,
W dzisiejszych czasach każdy wsiada do samochodu i może gnać 160km/h i więcej pomimo, że badania i egzamin na prawo jady są śmieszne. Badania jak robiłem prawko 12 lat temu wyglądały tak: 100zł + widzi Pan mnie?, słyszy Pan co mówię?, ok zdolny do prowadzenia samochodu. Brak jakichkolwiek psychotestów. Biorąc pod uwagę, że maszynista przechodzi badania niczym pilot, moim zdaniem nie wpłynie to na bezpieczeństwo. Ewentualni pokusić się na 140km/h w pojedynczej obsadzie. 130km/h to zdecydowanie za mało.
Pozdrawiam!
Nie wiem gdzie zdawałeś ale nie zgodzę się z tym co napisaleś. Od 1998r. do 2002r. zdawalem aż 8 razy i wcale lekko nie było.
Jeżeli chodzi o zasadność obecności drugiego maszynisty to widzę go w pociągach nocnych, gdzie istnieje ryzyko przemeczonych warunków jazdy (jazda w kierunku wschodu słońca, powrót pociągiem w godzinach tzw. psiej warty 03:00-05:00). Zapis o tych 130km/h w górę jest absurdalny pod sufit.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2018, 17:44:20 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 447
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 186
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Lipca 2018, 19:32:22 »
Nie raz świadkiem byłem jak pomocnik czy teraz maszynista uczeń siedząc po prawej stronie zamiast obserwować przedpole jazdy to trenował kciuka na telefonie bo przecież oglądanie głupot na fejszbóku jest ważniejsze. Serce człowieka boli jak patrzy na to wszystko.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Lipca 2018, 19:37:54 »
To zależy po której stronie ten pomocnik siedział. To że gość usiadł po prawej nie oznacza wcale że tym pomocnikiem akurat był. Prędzej maszynista mógłby sobie na to pozwolić.
Teraz czasy się zmieniły i raz się jest pomocnikiem a raz maszynistą więc jest to problem nowych czasów i samych drużyn trakcyjnych.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 447
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 186
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Lipca 2018, 20:37:06 »
EU40 toż wiem, że to pomocnik bo przecież wiem z kim pracuję ale do czego zmierzam. Jak leci się po SBLce 160 km/h osobowym to chyba lepiej aby ten pomocnik skupił się na szlaku a nie ćwiczył kciuka na telefonie.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 269
  • INTEL CORE 12 GEN i 9 KS
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 119
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Lipca 2018, 20:45:57 »
W dzisiejszych czasach, gdzie są czasy pracowników a nie pracodawców ciężko zdyscyplinować ludzi.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Lipca 2018, 21:19:35 »
Cytuj
Nie wiem gdzie zdawałeś ale nie zgodzę się z tym co napisaleś. Od 1998r. do 2002r. zdawalem aż 8 razy i wcale lekko nie było. [...]
We Wrocławiu. Tylko 12 lat temu był 2006r. To już było po tym okresie o którym piszesz, że aby zdać trzeba było wręczyć pieniążek... Zdawałem 2 razy. Za pierwszym ewidentnie wymusiłem pierwszeństwo i cieszę się, że ten samochód tam mi wyjechał. Dodatkowe godziny zrobiły robotę i po dziś dzień jeżdżę bezwypadkowo (oby tak dalej <puka w niemalowane>).
Wracając do tematu z jakiej odległości widać semafor w jesienną mglistą noc w zasnutej smogiem wiosce? 20-100m?
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Lipca 2018, 21:21:06 »
20-100cm.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Lipca 2018, 23:55:51 »
Cytuj
Przeciwni zmianom są związkowcy z Federacji Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych oraz Związku Zawodowego Maszynistów. Z pisma centrali związkowej do wiceministra infrastruktury wynika, że wprowadzenie takiego rozwiązania może stworzyć poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Związkowcy proponują wręcz zmniejszenie maksymalnej prędkości dla jednoosobowej obsługi pojazdów szynowych.


http://zbiorowy.info/2018/07/kolejowe-zwiazki-przeciwne-podniesieniu-predkosci-dla-jednego-maszynisty/


Robi się ciekawie.

Offline Maupex

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Lipca 2018, 00:33:12 »
Zawsze mnie intrygował ten przepis, nieraz dumałem, czy możnaby dopuścić 160, czy nie. Bo w przypadku powyżej 160, to już wiadomo, semafory migają szybko i musi być coś ponad człowieka tj. automatyka. Ale czy pomiędzy 130 a 160 zachodzi coś tak istotnego, że potrzeba 2 osób? Oczywistym jest, że z pomocnikiem, o ile obserwuje szlak, jest bezpieczniej, dlaczego w takim razie dopuszczamy 130? To też kupa energii gotowej coś rozwalić.

Mam pytanie do starszych wiekiem maszynistów. We wspomnieniach Dołubizno i innych jest często jazda we 2 na EU07. Z czego wynikała za PRL? Od czego zależała obsada? Nie mam R1 z lat 70.

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 269
  • INTEL CORE 12 GEN i 9 KS
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 119
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Lipca 2018, 08:02:58 »
Oczywiście że związki zawodowe są na nie w końcu skróci się czas maszynistów w pracy. ;)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Lipca 2018, 08:11:21 »
A ja jeszcze raz powtórzę - argumenty. Spodziewałem sie że związkowcy staną okoniem. Ba. Nawet żądają zmian w Rozporządzeniu aby obniżyć tą prędkosć.. :)
Odnoszę wrażenie że temat bezpieczeństwa jest tutaj tylko mięsem do wygrania talii. Jedni tanim kosztem chcą skrócić czas przejazdu (zamiast myśleć o sygnalizacji kabinowej), a drudzy walczą ,,o dusze". Zobaczycie że nawet jak wprowadzona zostanie sygnalizacja kabinowa w pełni to i tak będą krzyczeć o podwójnej obsadzie.
W tym temacie będą na 100% skuteczni. Mają zawsze odwiecznego asa w rękawie w postaci hasła ,,P..ę! Nie jadę!". A że zarządca infrastruktury zapewnia im codziennie moc wrażeń, to będzie to zawsze doskonały dowód na to aby przekonać przeciwnika do swoich racji.
Tak więc temat możemy uznać za zakończony i projekt odesłać do KOSZAlina.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2018, 08:24:06 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.