Autor Wątek:  Graficzny Interfejs Użytkownika  (Przeczytany 6008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 17:16:51 »
Od pewnego czasu trwają prace nad przepisaniem starego interfejsu. Uściślając, wychodzi na to, że w najbliższym czasie zostaną dołączone 2 nowe systemy UI, oparte na dwóch innych bibliotekach. Celem nie jest tylko przepisanie starego kodu — przepchniecie go w inne miejsce i zmiana nazw, a przemyślenie całego UI na nowo.

Będę tutaj aktualizował obecny stan prac, jak i w przyszłości umieszczę testowy plik wykonywalny.
Podkreśleniami będę zanzaczał zmiany od ostatniej aktualizacji.
Zrobione: tooltip, okienko wyjścia z symulatora, panel z pauzą, panel reprezentujący stan SHP/CA. Stary ekran wczytywania.
Do przemyślenia: sposób przedstawienia informacji zawartych pod klawiszami F1-F12. W moim mniemaniu jest tam spory nieporządek.
Do zrobienia: panel z translacją tekstu z radia.
Czego oczekuje? Waszych pomysłów, szkiców. Tego, jak mogłoby wyglądać nowe UI. Jakie informacje powinny być zawarte. Jak powinna wyglądać interakcja z użytkownikiem (UX)? UI włączane 'alt''em? Innym przyciskiem? Cały czas widoczne? Pojawiające się po przybliżeniu kursora do krawędzi ekranu?
Do tego nie ograniczajcie się „do tego, co było", oczekuję też propozycji dotyczących nowych „okienek", jak i np. wyglądu przyszłego edytora, startera itp. Można by rzec — idealny wątek dla oczekiwaczy, istny koncert życzeń ;)

Pomysły/TODO/do przedyskutowania
1. Pojawił się kiedyś pomysł, by podczas wczytywania dodać jakieś tipy, ciekawostki itp. Ze strony kodu nie ma problemu. Z tym że musiałby to ktoś napisać. I nie może być z nie otwartych źródeł. Najlepiej samemu zredagować, ew. otwarte źródła jak Wikipedia.
2. Mapka danej scenerii przy wczytywaniu. Dokumenty dotyczące scenerii przy wczytywaniu. Screeny tematyczne. Może mapka generowana dynamicznie ze scenerii? Albo wczytywanie svg?
3. Poprawić czytelność tooltipów.
4. (do przemyślenia, bo troche roboty) Dodać render formatu PDF.
5. Po użyciu jakiegokolwiek przyrządu(tak to się nazywa..?), mógłby być widoczny napis, typu: "nastawnik +", "włączono lewy reflektor" itp.
5. Tryb minimalnego GUI. Prędkość, czuwak.
6. Zmienne i zapisywalne pozycje/rozmiary okienek. Potencjalnie zależne od lokomotywy,

Projekty
1, 2 - @TMJ
3 - @Kermit : jak klikniemy, to można powiększyć dany dokument.

Screeny z obecnego etapu:
screen1 - ekran wczytywania. Naprawiono obie regresje.
screen2 - UI symulacji. Na razie bardzo roboczo. Log włączamy/wyłączamy F12, okienko z wyjściem F10 (tj po staremu). Okienko z SHP/CA nie będzie tak nachalne, będzie opcja do włączenia/wyłączenia go.
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2018, 16:57:29 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Lipca 2018, 17:53:39 »
Dane pod F2 i przede wszystkim w debugmode są luźnym zbiorem informacji potrzebnych aktualnie do debugowania. Tylko że z reguły jak tam coś wpada, to potem ciężko mu stamtąd wyjść. Zakładając, że każdy z nas będzie mógł sobie zrobić własny panel, ja bym się do aktualnych treści diagnostycznych nie przywiązywał.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Lipca 2018, 18:05:02 »
Debugmode to osobna kwestia w sumie. No właśnie. F2 jest luźnym zbiorem literek, które na pierwszy rzut oka wyglądają.. na luźny zbiór literek.
Cytuj
Tylko że z reguły jak tam coś wpada, to potem ciężko mu stamtąd wyjść.
Ee, no ja nie miałem z tym problemu, wywaliłem wszystko na razie :)
Cytuj
Zakładając, że każdy z nas będzie mógł sobie zrobić własny panel
"Każdy z nas", tj programiści, tak? To wtedy się zgadza, od tego będzie ta druga biblioteka (Imgui).
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lipca 2018, 21:41:25 »
Na początek koncepcja ekranu ładowania.
http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-ladowanie.png
Czas opisać trochę różnych proponowanych w w/w ekranie ładowania rzeczy, w dwóch aspektach, end-usera i technicznych.

1. Obrazek w tle.
Ze strony end-usera proponuję, żeby obrazek w tle był kilka-kilkanaście sekund, po czym zmieniał się (tu do przedyskutowania, czy kolejność będzie ustawiona, czy losowa) z łagodnym przejściem.
Ze strony technicznej proponuję, by umieścić w folderze textures/logo po kilka(naście - im więcej, tym lepiej) zdjęć z danej konkretnej misji oraz plik tekstowy o nazwie pliku scenerii, w którym zapisane byłyby nazwy plików odpowiadające konkretnej misji. Można również zrezygnować z plików tekstowych na 3 sposoby, a) umieścić obrazki w folderze o danej nazwie, b) nazwać obrazki:
[nazwamisji]_[numer].png
c) wpisać nazwy obrazków bezpośrednio w pliku scenerii, np.
//$li logo1.png
//$li logo23.png
//$li logo456.png

2. Nazwy wyświetlane (tytuł, podtytuł, opis misji).
Proponuję znaczniki w scenery, np. takie:
//$ln Linia 053
//$ls Scenariusz TLK 83202
trainset (cośtam)
//$o opis w starterze wraz z komentarzami typu "szczegółowy opis misji w pliku xxx.pdf"
//$lo skrócony opis misji podczas ładowania

3. Ciekawostki.
Tutaj propozycja jest w miarę prosta, żeby było ciekawiej, to można dodać jakieś easter-eggi pośród tych ciekawostek, ale kwestia jest tu do przedyskutowania. Ciekawostki byłyby brane z pliku "trivia.txt" umieszczonego w głównym katalogu symulatora.

Gorąco zachęcam do dyskusji, bowiem to, jak symulator będzie wyglądał w przyszłości, zależy od Was!
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2018, 21:43:10 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Lipca 2018, 22:16:01 »
Z pozycji zwykłego usera dla mnie najwygodniej by było gdyby interfejs, ten w symulacji był dosyć zgrabny, mały. Ten na screenach jest zbyt ogromny. Nie jestem też zwolennikiem kolorów w takich interfejsach. A jak już to każdy oprócz czerwonego. Ten jest słabo widoczny i nie czytelny. Fajnie gdyby w tym interfejsie było coś takiego jak jest aktualnie wyświetlane pod napisami F1. Czyli prędkość aktualna, ograniczenia. Fajnie gdyby rozkład był ładnie pokazany np. w postaci jakiejś tablicy (takiej przenośnej) właśnie z rozkładem. Tak samo WOS i rozkaz O (jeśli są dostępne w danej scenerii). Tak samo informacje o stanie urządzeń (przetwornica, pantografy itp.) czyli to co widzimy aktualnie pod F3. Można by też zrobić ekran danych zaawansowanych typu aktualne obroty silnika spalinowego, ładowanie przez przetwornicę, aktualne napięcie akumulatorów itp. itd..Spodobał mi się motyw ze zmiennymi ekranami ładowania, ale trochę to dla mnie bez sensu żeby były wyświetlane tylko screeny z danej misji. Pozdrawiam!
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Lipca 2018, 22:55:02 »
Taki ekran ładowania moim zdaniem będzie jak najbardziej w porządku. O wiele lepiej będzie oczekiwało na załadowanie scenerii.

Offline JaCa!

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Lipca 2018, 23:05:13 »
Ten ekran ładowania to bardzo fajny pomysł, aczkolwiek dla mnie jest za "ostry" . Co chcę przez to powiedzieć, moim zdaniem ekran ładowania powinien być, delikatniejszy, łagodniejszy, przyjemny dla oka. Aczkolwiek nie ważny jaki byłby ten ekran ładowania, to i tak będzie się lepiej oczekiwało na rozgrywkę :)

Online gravition

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 82
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Lipca 2018, 08:42:23 »
Przede wszystkim czytelny rozkład jazdy, dostępny pod którymś z klawiszy F1-F12, najlepiej gdyby pokazywał się w formie graficznej albo był zaciągany z pdfa tak jak np. w misji l053 poranek - tam są fajne rozkłady jazdy, które odpalam na drugim monitorze i czuję się jak w lokomotywie. Oprócz tego czytelniejsze opisy przycisków w kabinie maszynisty.

Offline TomekG

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Sierpnia 2018, 16:31:00 »
Skoro koncert życzeń, to może jeszcze ja się odezwę. ;) Mi najbardziej w sumie brakuje w tym temacie jednej rzeczy i dodał bym taką możliwość, by pod którymś klawiszem wyświetlała się nam tylko sama aktualna prędkość. Czasami dotyczy to także czuwaka w niektórych lokomotywach. Reszta jest po prostu często zbędna i psuje tylko doznania wizualne. Wiadomo, że na szybie w rzeczywistości nic się nie wyświetla. ;) Czyli im tego mniej tym lepiej, a np. podczas jazdy SN61, SM42 wyświetlanie prędkości/czuwaka przydaje się. Spoglądanie na te dwie rzeczy za pomocą myszki i powracanie do widoku na wprost nie jest ani wygodne, ani naturalne. Puszczając wodze fantazji widzę jeszcze inne rzeczy, czyli żeby taki czuwak, czy też prędkościomierz mógł się opcjonalnie wyświetlać jak chociażby prawe lusterko w ETS2, czyli mamy je w tym miejscu, że spoglądamy na nie kierując na nie wzrok(czy też lekko odwracając głowę), co jest po prostu naturalne. Nie hamując fantazji widzę je w każdym loku(przynajmniej w tych, gdzie byłoby to przydatne) inne, czyli dedykowane... Yyy, no dobra, wystarczy, ;) ale napisy byłyby też całkiem ok, a wodotryskiem niech byłaby możliwość zmiany miejsca ich wyświetlania(chociażby wybór rogu ekranu, czy może czegoś więcej). :)
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2018, 16:33:33 wysłana przez TomekG »
Pozdrawiam

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Sierpnia 2018, 16:40:58 »
Prędkość, ciśnienie, pozycja nastawnika, stopień hamowania, czuwak, shp, są podane pod F1. To menu jest skromne, nie ma nadmiaru informacji, jest po prostu praktyczne, wpisujące się w Twoje wytyczne.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline TomekG

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Sierpnia 2018, 16:51:49 »
No skromne, ale skoro koncert życzeń, to ja chcę tylko prędkość i czuwak. ;) I to najlepiej włączane osobno oczywiście. ;) Nie lubię widzieć tego czerwonego ciągu różnych rzeczy, które w danej chwili nie są mi do niczego potrzebne(chodzi tylko i wyłącznie o wrażenia wizualne). W zasadzie, to ja nie chcę tam niczego, ale w wyjątkowych sytuacjach to włączam/muszę(albo chcę) włączyć.
Pozdrawiam

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Sierpnia 2018, 19:54:07 »
Ja bym widział to tak: niech zostanie zawartość F1, F2 (choć czasem RJ jest słabo widoczny na tle kabiny), no i do reszty dodałbym część z F3, czyli stan WS/sprężarki/reżim hamulca, ciśnienie w cylindrze/PG/PZ, stan radia i kanał, a na dodatek do "mojego" F3 dodałbym FPS...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"