Autor Wątek:  Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku  (Przeczytany 69183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Czerwca 2018, 15:30:42 »
Budowa dworca z Trzebini, w miarę krok po kroku.
http://eu07.pl/userfiles/21206/making_of_trzebinia.jpg

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 497
  • MZK Koszalin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Lipca 2018, 17:25:47 »
I ja chce pokazać co się tworzy do symka ;)
BR285-122 Lotos Kolej.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Lipca 2018, 13:43:09 »
W weekendy mam parę minut wolnego i już od jakiegoś czasu przerzucam SU45 od Adama z paroma moimi poprawkami i dodatkami.
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45.jpg

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Lipca 2018, 12:58:31 »
@Kacu będzie tez kabina i przedział maszynowy od Adama?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Lipca 2018, 13:31:07 »
Tak. Przedział maszynowy w 100% skończony. Manometry, obrotomierz, drzwi, kurki wody, podgrzewacz działają. Kabiny też już w 100% przerzuciłem. Zabawa z udźwiękowieniem została no i w adamowym modelu wsadzam swoje wózki i jakieś 20-30% oteksturowania ich pozostało.

http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-1.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-2.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-3.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-4.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-5.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-6.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-7.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-8.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-9.jpg
« Ostatnia zmiana: 08 Lipca 2018, 14:26:43 wysłana przez Kacu »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Lipca 2018, 13:57:19 »
Manometry, obrotomierz, drzwi, kurki wody, podgrzewacz działają.
Nawiasem mowiac to na nowszych exe mozna tez pokusic sie o "animacje" zaluzji. Przy wczytywaniu wyszukiwane sa w modelu pojazdu submodele shutters1_on i shutters1_off (dla obiegu glownego) oraz shutters2_on i shutters2_off (dla obiegu pomocniczego). Przy zamknietych zaluzjach wyswietlane sa submodele _on a przy otwartych (aktywnym chlodzeniu) wariant _off

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Lipca 2018, 21:37:26 »
Budowa dworca z Sanoka, bardziej krok po kroku niż ostatnio :D
http://eu07.pl/userfiles/21206/making_of_sanok.jpg
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Sebol82

  • Gość
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #37 dnia: 29 Lipca 2018, 11:43:31 »
Tworzenie przyczepy wózka motorowego :)
http://eu07.pl/userfiles/20441/foto-pwm15.7z   16.03 MB

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Lipca 2018, 14:25:19 »
Nowe gniazdo do 060DA:

  • Przygotowanie materiałów do modelowania.
  • Gotowy model jeszcze bez tekstur.
  • Końcowy efekt.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Września 2018, 13:54:51 »
Nadjeżdża nowe...

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Grudnia 2018, 12:24:30 »
Screen z cyklu nie tylko z line. Z plane też da się coś porobić. W tym przypadku tył w przygotowaniu.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Grudnia 2018, 13:54:39 »
A co to jest? Bo w sumie patrzę przez dłuższą chwilę i nic mi to nie przypomina :P
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #42 dnia: 25 Grudnia 2018, 13:56:13 »
Jeździsz wagonami i nie kojarzysz he he? To tył w przygotowaniu nowego modelu wagonu. Teraz pewnie szybciej skojarzysz :). Nad tym dachem siedziałem jakoś ze 3 dni i tak mi coś jeszcze nie pasuje, ale niech będzie póki co.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2018, 14:05:10 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:28:27 »
Ogólnie rzecz biorąc, ktoś się porwał z motyką na słońce z tym fanpagem. Ponad 7,5 fanów, posty wrzucane przy porywach co tydzień, mało interesujące, niezbyt przyciągające, brak aktualnych screenshotów, słaba komunikacja z fanami. Może powinien się zająć tym ktoś, kto ma na to czas, albo podzielić się pracą nad fanpagem?

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:32:53 »
To nie jest takie proste jak Ci się wydaje. Każdy ma swój czas, swoje obowiązki i nikt z nas nie żyje tylko z MaSzyną jak inni sobie to wyobrażają. Nie jest to komercyjny projekt, tylko ludzie dobrowolnie tutaj cokolwiek robią. A dawać dostępu byle komu też nie można. Tak więc...

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:37:13 »
Jasne, ja rozumiem, też mam swoje obowiązki, ale wierzę, że jest parę zaufanych osób, z którymi można byłoby się podzielić dbaniem o fanpage. Na początku wszystko pięknie, sam chętnie zaglądałem, dziś natomiast zaglądam sporadycznie i tylko po to, żeby pocałować wirtualną klamkę. Sklecenie interesującego posta co drugi, trzeci dzień z jakimś screenshotem zajmuje maksymalnie 10-15 minut.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:38:37 »
@_MK_EU7 Trochę nie rozumiem o co chodzi. Masz się czym dzielić, to wrzucaj to tu. Z tego co widzę, jak jakiś dev ma się czym chwalić, to dość szybko trafia to na fanpage. Jak nie ma co wrzucić, to nie wrzucamy, a że tworzenie zawartości trwa.. no cóż.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:40:59 »
Dostęp ma przynajmniej 5 osób z różnych środowisk.
Mój kanał youtube

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:46:06 »
Relację z fanami można budować na tym co mamy, a mamy naprawdę sporo rzeczy, którymi można się chwalić. Nie mówię o tym, że muszą być publikowane same fajerwerki, elfy, gamy, impulsy i realistyczne dwustukilometrowe trasy. Jeśli chodzi o twórczość w maszynie, tu akurat jestem wyrozumiały, bo wiem ile czasu i pracy trzeba włożyć w stworzenie choćby drobnego dodatku (nie wspominając o pojazdach czy trasach). Tym bardziej można załamać ręce, skoro dostęp ma 5 osób i nikt z tym nic nie robi.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:49:38 »
Ale co byś chciał na tym FB? Losowe screeny? W sumie można wrzucać, ale z tego co wiem istnieje już taka grupa na FB, nie wiem po co powielać coś co istnieje. Teraz to widzę jako takie newsy z tego co się dzieje. Ja się dzieje, sa posty, jak się nie dzieje, to ich nie ma. Przynajmniej nie ma spamu, jak ktoś chce spam screenów, to ma inną grupe na FB.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 392
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:52:01 »
Coś na wzór "dodatków do Maszyny" może? Oczywiście nie chodzi o to, żeby być konkurencją, a raczej dokumentować postępy, fixy, funkcje, tabor itd.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:55:28 »
No ale w tym celu (chyba?) istnieje nasz fanpage i ten wątek. Z tego co widzę, to wszystko tu wrzucone wylądowało na fanpage. Wyciąg z changeloga? No mógłby się pojawić. Tylko jest problem od "naszej" strony, że nie pracujemy na jednym branchu, w sumie "oficjalnym" jest Milkowe gfx-work, a trzeba by uwzględnić TMJa, Yb itp.
Ale to już jest jakiś konkretny postulat, by np. co tydzień robić wyciąg z commitów. Kto chętny się tego podjąć? ;)
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:56:32 »
Dobry screen + dobry opis = zachęcenie ludzi do przejechania się w symulatorze, więcej fanów, a co za tym idzie, potencjalnie wśród nich może znaleźć się ktoś, kto przyczyni się do tworzenia. Uważam, że nawet jeśli na 1000 fanów, znajdzie się jeden, który stworzy jedną teksturę, albo zdjęcia na tekstury to warto. Na FB może sobie istnieć sto innych fanpage-ów Maszyny, ale uwierz mi, że ludzie powyżej 15 roku życia nie lajkują wszystkiego co popadnie, a przecież to jest jedyny oficjalny kanał.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Grudnia 2018, 20:58:44 »
No ale jakie mamy konkrety? //będę aktualizował
- wyciąg z changeloga
- losowe(?) screeny, z opisem(jakim, o czym?)
I ostatnie pytanie: kto to zrobi. Bo "powinniśmy/iście" mało nam niestety daje.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #54 dnia: 26 Grudnia 2018, 21:01:57 »
To się tak fajnie mówi, zrobić screena + opis. Przez pierwszy miesiąc ludzie zniosą to. Później już będą patrzeć z obrzydzeniem, że znów jakis screen z opisem i stwierdzą, że zrobili z tego galerię screenow. Lepiej robić jeden post tygodniowo albo co dwa, ale z konkretną rzeczą a nie ciągle w kółka pokazywać obrazki, które zapewne brane były by z forum.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #55 dnia: 26 Grudnia 2018, 21:08:23 »
Nie trzeba mieć magistra z marketingu, żeby wiedzieć jak zachęcić ludzi do zaglądania na stronę. Wyciąg z changeloga może nie, ale wypuntowane najważniejsze, zauważalne „gołym okiem” zmiany, screeny z symulatora z opisem sytuacji losowych, pytaniami do fanów, zachęceniem do dzielenia się screenami, nowościami (najlepiej z jasnym przekazem, że data wydania nie jest znana i może to nie nastąpić w najbliższym czasie). Wrzucanie tylko screenów z modelami, trasami, które się tworzą też nie daje pozytywnego rezultatu, bo tworzy się taki efekt, że pokazuje się to czego nie ma i długo nie będzie. Ja to rozumiem, Wy to rozumiecie, ale tysiące użytkowników nie. Zostało coś pokazane - ozancza to, że będzie wkrótce wydane.

Jak ten post ma kogokolwiek zainteresować czy zachęcić to mnie zastrzelcie - pewnie się nie znam.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2018, 21:10:02 wysłana przez _MK_EU7 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #56 dnia: 26 Grudnia 2018, 21:16:39 »
Jak ten post ma kogokolwiek zainteresować czy zachęcić to mnie zastrzelcie - pewnie się nie znam.
Teraz to kompletnie cię nie rozumiem. Piszesz, że brak postów źle, pojawił się post, również źle. Zdecyduj się w zeznaniach. Dziwnym trafem tego posta obejrzało 4243 osób, polubilo 84 osób.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2018, 21:18:40 wysłana przez hanys »

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #57 dnia: 26 Grudnia 2018, 21:18:25 »
Cytuj
Nie trzeba mieć magistra z marketingu
Bez takich bym prosił, konkrety.
Cytuj
Wyciąg z changeloga może nie, ale wypuntowane najważniejsze, zauważalne „gołym okiem” zmiany
Co 3 dni? To chyba Milek, TMJ, Yb i ja spać nie będziemy... By coś opisać, musi coś powstać. Nie zawsze powstanie tak często, jak fani by chcieli..
Cytuj
Pytaniami do fanów
Tych pytających o elfa, czy jak zainstalować gre? Serio, o co chcesz pytać naszych fanów? Zrób liste i wyślij ją komuś kto zajmuje sie FB...
Cytuj
nowościami (najlepiej z jasnym przekazem, że data wydania nie jest znana i może to nie nastąpić w najbliższym czasie).
Nowości już są na FB.
Cytuj
Zostało coś pokazane - ozancza to, że będzie wkrótce wydane.
... niestety nie. Jak ktoś tego nie rozumie, to już nie nasz problem.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2018, 21:22:13 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #58 dnia: 26 Grudnia 2018, 21:24:18 »
Drogi @hanysie, idziemy na ilość czy na jakość? Podejrzewam, że autor tego posta również ma podobne myślenie jak Ty, dlatego to wygląda jak wygląda. I proszę, nie traktuj moich wiadomości jak osobisty atak na Ciebie, bo znam Twój wkład pracy w symulator, jestem Ci za to wdzięczny, ale każdy jest dobry w czymś innym. Nie chodzi o to, żeby wrzucać byle co, byle by było, ale rozbudować taki post o jakieś informacje, nawiązać konwersację z autorem w celu zebrania szczegółów, czy może potrzeba zdjęć, ogłosić to, pięknie złożyć w całość, żeby miało ręce i nogi i wtedy opublikować.  Pomijam fakt, że z osobami komentującymi nie jest prowadzony żaden dialog...
Obecnie sam screen + ten opis sklania mnie do refleksyjnego powiedzenia pod nosem „aha” i przełączeniu strony na coś innego.

@carmel4a nie rozumiesz o czym piszę, a wydaje mi się, że wyrażam się jasno. Myśląc jak Ty czyli: nie rozumieją - nie nasz problem, można zamknąć fanpage i zrobić zamkniętą grupę dla osób, które rozumieją. Taki jest świat, tacy są ludzie, a tworząc publiczną stronę trzeba brać to pod uwagę, że znajdą się tacy co zrozumieją jak i tacy co nie zrozumieją. Teraz pytanie czy chcemy, żeby fanpage się rozwijał czy stał w miejscu. Bo jak to drugie, to wszystko jest na najlepszej drodze i możemy skończyć dyskusję.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2018, 21:30:57 wysłana przez _MK_EU7 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #59 dnia: 26 Grudnia 2018, 21:33:28 »
To wrzucę ładny obrazek z kodem. :P
Cytuj
Shader wody napisany w tydzień w języku skryptowym GLSL, na podstawie poradnika z youtube bez wcześniejszego doświadczenia w programowaniu shaderów. Można w ten sposób dołożyć cegiełkę do rozwoju graficznego Maszyny bez nauki kompilacji exe symulatora.

Ludzie, z którymi idzie się skomunikować tylko przez fanpage, to w ogromnej większości, hmm, brak mi słowa by nie urazić żadnej grupy upośledzonej intelektualnie. :/
Mój kanał youtube