Autor Wątek:  EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych  (Przeczytany 9810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba44060

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 13 Kwietnia 2018, 20:09:58 »
Zauważyłem, że nadmiarowy w EP08 działa dopiero przy 800A. Czy to jest normalna wartość dla tej lokomotywy?

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 299
    • Zobacz profil
    • Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Kwietnia 2018, 16:07:49 »
Z tego co słyszałem, to EP08 miały nastawienie przekaźników nadmiarowych ciut wyżej niż siódemki, bodajże 650A standardowo + wysoki do 800A, a jak to ma się do tego co jest obecnie na lokach, to nie wiem. W symulatorze faktycznie są odwzorowane zakresy 650/800A.

Offline Kuba44060

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Kwietnia 2018, 16:28:07 »
Na normalnym nastawieniu można kręcić do 800A, a przy wysokim wychodzi poza skalę.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Kwietnia 2018, 00:21:11 »
Zgodnie z WTO (CBK Poznań) dla EP08, nastawa przekaźników nadmiarowych silników trakcyjnych jest taka sama jak dla EU07 i wynosi dla rozruchu "normalnego" 600A+7,5%, a dla rozruchu "wysokiego" 750A+7,5%.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Kwietnia 2018, 11:35:03 »
Skoro tak, to zmieniamy na 600 i 750 A. Było 750 i 900 A.
Mój kanał youtube

Offline kevin.c

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Maja 2018, 11:13:40 »
Pytania do Zawodowców: czy w codziennym kolejowym życiu często zdarza się "wybicie" przekaźników nadmiarowych?
Na filmie obserwowałem technikę rozpędzania lokomotywy, w której maszynista zwiększał pozycje nastawnika jazdy do pierwszego bocznikowania, potem "cykał" nastawnikiem bocznikowania, potem zerował go, dalej zwiększał nastawnik jazdy do maksimum i kończył rozpędzanie bocznikowaniem. Czy technika "na 2 tempa" jest standardowym trybem rozpędzania lokomotywy?
Czy po osiągnięciu  założonej prędkości lokomotywy, kiedy prąd spada do małych wartości, dopuszczalna jest ciągła jazda na oporach w celu podtrzymania prędkości?

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Maja 2018, 14:08:33 »
Nie wiem czy to cecha impulsów dla KMał ale jeśli jadą w parze to wyrzucanie nadmiarowego jest normą, szczególnie na niektórych odcinkach. Być może jest to związane z tym, że to 2x2MW w asynchronie, a starsze impulsy były 1,6 MW.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1287
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Maja 2018, 14:15:08 »
Na filmie obserwowałem technikę rozpędzania lokomotywy, w której maszynista zwiększał pozycje nastawnika jazdy do pierwszego bocznikowania, potem "cykał" nastawnikiem bocznikowania, potem zerował go, dalej zwiększał nastawnik jazdy do maksimum i kończył rozpędzanie bocznikowaniem. Czy technika "na 2 tempa" jest standardowym trybem rozpędzania lokomotywy?
Jest to częsta praktyka pozwalająca znacznie skrócić czas "przebywania" na pozycjach z włączonymi opornikami. Chodzi o to, że bocznikując na szeregowej możemy osiągnąć wyższe prędkości, a gdy "potrzymamy" bocznik trochę dłużej możemy od razu przejść na drugą bezoporową. Gdyby od razu przechodzić na równoległą, to oporniki dalej by się grzały, a w końcu doszłoby do ich spalenia.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Maja 2018, 14:36:07 »
Wszystko zależy od typu lokomotywy, przykładowo na EU07 i pochodnych przy rozruchu pociągu pasażerskiego można od razu z układu szeregowego wchodzić na równoległy, ale na EP09 nalezy podciągnąć prędkość bocznikowaniem ponieważ zadanie od razu układu szeregowego spowoduje duże szarpnięcie składem.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 307
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 88
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Maja 2018, 15:04:18 »
Czy po osiągnięciu  założonej prędkości lokomotywy, kiedy prąd spada do małych wartości, dopuszczalna jest ciągła jazda na oporach w celu podtrzymania prędkości?

Wiadomo lokomotywa lokomotywie nierówna, ale w rzeczywistości na EP09, gdy jest w miarę równy szlak to można rozpędzić się do 160 i przejść na bezoporową szeregową. Wtedy utrzymuje stałą prędkość. Jest to lepsze niż rozpędzenie się, zjechania nastawnikiem do 0, a jak prędkość spadnie to znowu na pozycję i przyśpieszanie.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1287
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Maja 2018, 15:06:56 »
Jemu chodziło raczej o to, czy można jeździć długotrwale na pozycji oporowej przy poborze małego prądu. Nie odpowiedziałem na to pytanie, bo się nie znam na tym zbyt dokładnie, ale raczej odpowiedź brzmi: "nie".

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 307
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 88
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Maja 2018, 15:10:41 »
No, nie jeździ się potrzeby na oporze bo mimo wszystko będzie się grzał a chłodzenia prawie brak (wentylatory bardzo wolno się kręcą). Dlatego podałem jak mniej więcej na 09 można trzymać prędkość. :)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Maja 2018, 15:57:43 »
EP09 na pierwszym układzie trzyma 160 tylko jak jest z górki :P Generalnie jeden mało, dwa za dużo. Więc trzeba sporo kręcić jak się chce mieć kreseczkę.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Maja 2018, 18:02:34 »
W wypadku dziewiątek jeszcze duży wpływ na jazdę ma skład, a konkretnie jego masa. Na równoległej przy 7-8 wagonach 160 trzyma jak na tempomacie :)
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Maja 2018, 01:32:47 »
Wczoraj Ep08-12 wywaliła mi "chwilę" po 600. Mają tak samo jak siódemki.
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję