Autor Wątek:  Kąt pełny kamery.  (Przeczytany 2897 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kevin.c

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Kąt pełny kamery.
« dnia: 13 Marca 2018, 23:57:24 »
Kiedy kamera nie jest przywiązana do obiektu, pod F3 widać pozycję i azymut kamery. We wskazie azymutu jest błąd, ponieważ po 359 stopniu pokazuje się 360, dopiero potem 0. Wynika więc, że w Maszynie kąt pełny obrotu kamery wynosi 361 stopni!
Zrozumiałe, że 360 stopniem jest kąt między 359, a zerem, a nie między 360 a 0.
Kręcąc się w kółko i wracając do umownego azymutu=0, za każdym obrotem widok będzie się przesuwał...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Kąt pełny kamery.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marca 2018, 02:53:06 »
To tylko efekt uboczny sposobu wizualizacji (zaokraglanie faktycznego kata do najblizszej liczby calkowitej) -- kat powyzej 359.5 jest przedstawiany jako 360, kat ponizej 0.5 jest przedstawiany jako 0. Ale "pod maska" 360 i 0 to to samo, a kat pelny ma, tak jak miec powinien, 2 pi radianow.

Offline kevin.c

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Kąt pełny kamery.
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marca 2018, 09:20:02 »
No to jest szczególny warunek brzegowy, że zaokrąglenie ostatniego stopnia  powinno wyglądać inaczej niż 360.  Rozumiem, że dla kolei to nie ma żadnego znaczenia, ale gdyby któreś urządzenie nawigacyjne na statku pokazało mi 360st, to wylądowało by za burtą.. ;)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Kąt pełny kamery.
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marca 2018, 10:00:53 »
To jest głównie narzędzie dla deweloperów. Do tej pory nikomu to nie przeszkadzało. Temat wyczerpany. Zamykam.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.