Autor Wątek:  Wersja natywna symulatora pod Linux  (Przeczytany 6463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 809
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 391
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #30 dnia: 05 Lipca 2018, 16:23:19 »
A z wyłączonym pch tak jak pisałem wcześniej to samo?

Offline MarekM

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #31 dnia: 05 Lipca 2018, 16:29:23 »
Identycznie.

EDIT: Jedyna opcja, której nie przywróciłem to cmake_policy(SET CMP0072 NEW), bo po jej przywróceniu wywala się tak jak poprzednio (dlatego zostawiłem statyczne cmake_policy(VERSION 3.0) ).
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2018, 16:32:56 wysłana przez MarekM »

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 809
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 391
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Lipca 2018, 18:46:44 »
No tak, nie zauważyłem. glfw też masz za stare :) Potrzeba przynajmniej 3.2

Offline MarekM

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #33 dnia: 06 Lipca 2018, 04:14:52 »
Mam już 3.2.1. Poprawa - kompilacja doszła dalej niż poprzednio. Zwiecha na uart. Zainstalowałem libserialport z najnowszych źródeł. Poszło dalej aż do linkowania. I teraz jestem bez pomysłu. Zwiecha na "World.cpp:(.text+0x2505): undefined reference to `glfwGetKeyName'"
Detale w załączniku.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 809
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 391
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #34 dnia: 06 Lipca 2018, 09:23:06 »
Chyba chce zalinkować ze starszą wersją niż masz nagłówki. Podaj mu ręcznie ścieżkę do .so w cmake w -DGLFW3_LIBRARIES=ścieżka/libglfw.so

Offline MarekM

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #35 dnia: 06 Lipca 2018, 09:36:24 »
Sprawdziłem to już wcześniej. Z nieznanych mi przyczyn, pomimo poprawnej instalacji libglfw kompilowane ze źródeł nie zapisuje biblioteki libglfw.so . Zadałem już pytanie na IRC i forum GLFW o co biega.

Offline MarekM

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #36 dnia: 06 Lipca 2018, 10:11:13 »
Poradziłem sobie instalując z deb wziętego z repo wyższej dystrybucji (EOS to stabilna Ubuntu 16.04, glfw 3.2.1 jest od 18.04). Niby nieładnie ale działa. Kompiluje się bezboleśnie.
Następne moje pytanie - skąd wezmę katalog gry? Próbowałem linku tego wątku, ale nic tam nie ma.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 809
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 391
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #37 dnia: 06 Lipca 2018, 10:53:32 »
pobrać i wypakować w kolejności:
http://eu07.pl/theme/MaSzyna1803.zip.torrent
http://eu07.pl/theme/MaSzynaP1805.zip.torrent
http://eu07.pl/theme/MaSzynaP1806.zip.torrent
No i do tego katalog pythona tak jak opisany wyżej w tym wątku.

Offline MarekM

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #38 dnia: 06 Lipca 2018, 13:11:06 »
Dzięki za pomoc, wreszcie działa. No może nie do końca, ale siedzę już w środku lokomotywy. Sceneria się nie wyświetla, tzn. tor i mechaniczne gadżety tak, ale już drzewa nie (a w lusterku je widzę). Ale poza tym już działa, co oznacza, że się da. Na weekend jak znalazł. Jeśli mógłbym pomóc w czymś, to z pingwinem radzę sobie od dawna, w bash'u i make'ach mogę pogrzebać, z programowania py, różne ml, do cpp też mogę wrócić po latach, w blenderze mogę coś wymodelować. Oczywiście czas mam ograniczony, ale w wolnym, z sentymentu chętnie się czymś zajmę.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 809
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 391
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #39 dnia: 06 Lipca 2018, 13:20:02 »
No to następna dziwna sprawa, bo powinno działać wszystko :/
Może kwestia starych sterowników do grafiki. (masz nvidia/nouvenau/amdgpu/radeon/intel?)
Możesz sobie znaleźć coś do roboty w exe, chętnie przyjmę pull requesty. Z pytaniami najlepiej przyjdź na #dev na czacie.

Offline MarekM

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #40 dnia: 06 Lipca 2018, 13:40:39 »
Mam nvidia 1080ti z własnościowymi sterownikami (nvidia390). Zwykle wszystko chodzi.
Dev z chęcią, ale tylko pod linuksem. Nie dotykam windy od dawna i mamdo tego lepsze powody niż pingwinowy fanatyzm :) . Gdzie ów czat znajdę, bo dopiero zaczynam się rozglądać?

Offline carmel4a

  • Deweloper
  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #41 dnia: 06 Lipca 2018, 13:52:09 »
Główne menu Forum, po prawej, przed "Wyloguj się". Albo: https://milek7.pl:8065/eu07/channels/town-square
« Ostatnia zmiana: 06 Lipca 2018, 13:53:13 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline MarekM

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« Odpowiedź #42 dnia: 06 Lipca 2018, 13:55:33 »
Dzięki, robiłem ^F na głównej, a tutaj już na to nie wpadłem :)