Autor Wątek:  Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.  (Przeczytany 2730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« dnia: 31 Stycznia 2018, 17:10:15 »
Lotos Kolej i Newag rozwiązały podpisaną w 2015 roku umowę dzierżawy pięciu nowych lokomotyw Griffin. Producent wykupił wyprodukowane przez siebie nowoczesne elektrowozy.
Cytuj
Pod koniec grudnia 2015 r., Newag zawarł z ING Lease umowę sprzedaży 5 nowych lokomotyw elektrycznych typu Griffin za 56,2 mln zł netto. Jednocześnie podpisano umowy leasingu zwrotnego pojazdów, co w konsekwencji pozwoliło na zawarcie umów dzierżawy lokomotyw na rzecz Lotos Kolej. Umowa przewidywała dzierżawę przez Lotos Kolej pięciu lokomotyw czteroosiowych Griffin o mocy 5,6MW wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia o kolejne trzy lata oraz z opcją dostawy kolejnych lokomotyw. Pierwszy Griffin dla Lotos Kolej został zaprezentowany w maju 2017 roku, a w grudniu poinformowano o dopuszczeniu lokomotywy do ruchu.

Realizacja dostaw miała nastąpić w 2017 roku. Do przekazania elektrowozów jednak nie doszło. Jak nieoficjalnie ustalił „Rynek Kolejowy”, w dokumentach dopuszczających lokomotywy do ruchu na sieci PKP PLK nałożone zostały ograniczenia. – Aktualnie umowa z firmą Newag na dostawę pięciu lokomotyw Griffin obowiązuje. Lotos Kolej odbierze lokomotywy po uzyskaniu przez Newag zezwolenia Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, umożliwiającego ich eksploatację na całej infrastrukturze kolejowej PKP PLK bez ograniczeń – informował przed dwoma tygodniami „Rynek Kolejowy” Krzysztof Kopeć z biura prasowego Grupy Lotos. Według naszych ustaleń, ograniczenia aktywują się dopiero w przyszłości, a obecnie nie ma przeszkód dla eksploatacji lokomotyw.

Umowy rozwiązane. Newag wykupił Griffiny

Jak się okazało, do odbioru ostatecznie nie doszło, a umowy z Lotosem i ING Lease zostały rozwiązane. Jak poinformował dziś w raporcie giełdowym Newag, umowa dzierżawy zawarta z Lotos Kolej została rozwiązana „z powodu nieprzystąpienia przez Lotos Kolej do odbioru lokomotyw (…) pomimo kilkukrotnych wezwań do odbioru”. Newag podkreśla, że uniemożliwiało to spółce czerpanie pożytków z tytułu dzierżawy, które w części przeznaczone były na spłatę rat leasingowych należnych ING Lease – instytucji finansującej.

Wobec tego Newag zdecydował się na rozwiązanie umów dzierżawy oraz powierzenie spółce zależnej – Newag Lease odkupu od ING Lokomotyw w celu ich przekazania do opłatnego korzystania innym podmiotom. Jak podaje Newag, transakcji już dokonano – Newag Lease wykupił od ING Lease pięć lokomotyw elektrycznych Griffin. Cena sprzedaży lokomotyw wynosi 56,2 mln złotych netto – tyle samo, ile zapłacił ING Lease w grudniu 2017 roku. Jak poinformował Newag, zgodnie z porozumieniem spółki i ING, nabycie lokomotyw przez Newag Lease doprowadziło do rozwiązania umów leasingu zwrotnego lokomotyw.

Trzy lokomotywy dla Orlenu, dwie szukają zatrudnienia

Griffiny wzmocnią pool taborowy Newagu i będą wynajmowane przewoźnikom. Jak poinformował Newag, trzy lokomotywy zostaną oddane Orlen KolTrans w dzierżawę na okres dwóch lat począwszy od 2 lutego 2018 r. z opcją – zawarto dziś umowę w tym celu. – Obecnie prowadzone są rozmowy z podmiotami działającymi na rynku przewozów towarowych i pasażerskich zainteresowanymi dzierżawą pozostałych dwóch lokomotyw – informuje Newag.

Spółka ocenia, iż w najbliższym czasie wszystkie lokomotywy zostaną oddane do odpłatnego korzystania klientom.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/griffiny-nie-dla-lotosu-85548.html

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1541
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Stycznia 2018, 17:20:37 »
A zapowiadało się tak pięknie. Spółka LOTOS KOLEJ gdyby kupno lokomotyw doszło do skutku, byłaby pierwszą spółką w Polsce która użytkowałaby obydwie lokomotywy z firmy NEWAG. Podejrzewam, iż przekalkulowali koszty i taniej wyjdzie wynająć dostępne loki (np. Skody 181/182) niż kupić nowe loki.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2301
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Stycznia 2018, 18:35:08 »
Oni ich nie planowali kupować. Mieli je dzierżawić.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9118
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 636
Odp: Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lutego 2018, 08:34:54 »
Według tego artykułu wychodzi na to, że sami są sobie winni. Zatem nie ma już co płakać nad rozlanym mlekiem.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 276
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Lutego 2018, 20:48:16 »
Dwa z nieodebranych Gryffinów przez Lotos trafi do PKP IC:
Cytuj
Wczoraj wieczorem w internecie opublikowany został film, przedstawiający lokomotywę Griffin w barwach PKP Intercity. Materiał jest już niedostępny, ale jak nieoficjalnie potwierdził "Rynek Kolejowy", były to testy jednej z dwóch lokomotyw, wykupionych przez Newag, prowadzone na potrzeby narodowego przewoźnika. Umowa dzierżawy pomiędzy Newagiem a PKP Intercity ma wkrótce zostać ogłoszona. Ilustrujące artykuł zdjęcie przedstawia testy pierwszego, prototypowego Griffina (E4MSU-001) z wagonami PKP Intercity, które odbyły się w lipcu ubiegłego roku.

Griffiny mają wejść do eksploatacji w PKP Intercity najpóźniej od marcowej korekty rozkładu jazdy (11 marca) do obsługi pociągów Warszawa – Kraków. Według nieoficjalnych informacji "RK" będą prowadzić pociągi TLK Malinowski Warszawa – Kraków – Przemyśl.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/newag-ma-klienta-na-kolejne-dwa-griffiny-pojada-w-pkp-intercity-85871.html
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.