Autor Wątek:  Reaktywacja linii nadzalewowej?  (Przeczytany 2563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Reaktywacja linii nadzalewowej?
« dnia: 20 Stycznia 2018, 22:09:42 »
Pojawiła się szansa na reaktywację linii kolejowej 254 (Tropy-Braniewo przez Suchacz, Tolkmicko, Frombork) zwanej linią nadzalewową ponieważ ciągnie się ona wzdłuż Zalewu Wiślanego. Świadczeniem przewozów na tej linii zainteresowany jest przewoźnik SKPL. Dla przypomnienia ostatnie pociągi osobowe kursowały tu w wakacje w latach 2010-2013. Operatorem połączeń była wtedy spółka Arriva RP wraz z PTMKŻ (Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych). Ciekawe jest jednak to że linia ta jest rzekomo przeznaczona do likwidacji.
Cytuj
Powstała koncepcja uruchomienia pociągów na trasie Elbląg-Tolkmicko- Braniewo. Czy pojedziemy nią już w tym roku?
 
Pomysł narodził się w październiku 2017 r., podczas zorganizowanej w Ogonkach konferencji. Zorganizowali ją Starosta Braniewski Leszek Dziąga i Starosta Węgorzewskiego p. Halina Faj.
 
Tomasz Strapagiel z Grupy SKPL kilka dni temu przesłał pismo do Starosty Braniewskiego, w którym opowiedział m.in. o wnioskach, jakie wyniósł z tego spotkania?
 

    Region Wysoczyzny Elbląskiej poprzez Frombork aż do Braniewa jest na granicy wykluczenia transportowego. Linia nr 254 ma duży potencjał przewozowy, który obecnie nie jest wykorzystywany. Uruchomienie pociągów poprawiłoby zdecydowanie dostępność komunikacyjną regionu

 
– podkreślił.
 
Co warte zaznaczenie możliwość realizacji przewozów na omawianej linii została ujęta we wspólnym Planie Transportowym Powiatu Elbląskiego, Braniewskiego i Nowodworskiego. - Jako organizator przewozów występuje Powiat Elbląski – dodał Tomasz Strapagiel.
 
Jak informuje Tomasz Strapagiel stan techniczny linii 254 wymaga przeprowadzenia prac remontowych. - Spółka SKPL Cargo Sp. z o.o. świadcząca m.in. usługi kolejowego transportu publicznego przedstawiła gotowość pilotowania przywrócenia przejezdności inii we współpracy z obecnym zarządcą – PKP PK SA, a następnie gotowość uruchomienia pociągów pasażerskich w relacji Elbląg Zdrój – Braniewo w ramach realizacji zadania transportu publicznego – zapewnia Tomasz Strapagiel.
 
Skąd jednak wziąć fundusze na tego typu inicjatywę?
 

    Przedstawiciele wybranych lokalnych samorządów wyraził gotowość partycypacji finansowej w przedsięwzięciu. Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, p. Marek Brzezin, zadeklarować 50 proc. partycypację w dofinansowaniu przewozów

 
– zaznaczył Tomasz Strapagiel.
 
Co proponuje Tomasz Strapagiel? - Oferta przewozowa firmy SKP Cargo to cztery pary połączeń (osiem pociągów) na trasie Elbląg Zdrój – Braniewo. Wszystkie pociągi będą w miarę możliwości skoordynowane z godzinami przeprawy promowej z Tolkmicka do Krynicy. Wysokość miesięcznego dofinansowania strony publicznej do pociągów uruchamianych przez SKPL to ok. 100 tys. zł – wyjaśniał.
 
Przedstawione rozwiązanie miałaby przynieść naszemu miastu wiele korzyści. - Wdrożenie projektu w życie otworzy dla mieszkańców Elbląga i Braniewa nowe możliwości wypoczynku w Krynicy nad Morzem Bałtyckim, jako alternatywa dla podróży przez zakorkowaną Stegną, dla turystów z innych regionów Polski pojawią się alternatywne możliwości noclegu, tj. Elbląg, Braniewo, Tolkmicko, Frombork – przekonuje Tomasz Strapagiel. - Największym beneficjentem będą sami mieszkańcy regionu, którzy uzyskają dostęp do najbardziej stabilnego rodzaju transportu publicznego, jakim jest kolej, a uruchomienie łączonego połączenia kolejowo-promowego będzie precedensem na skalę Polski.
https://info.elblag.pl/index.php?id=news_&wybrano=53007
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2018, 22:11:26 wysłana przez kacper52115 »

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Reaktywacja linii nadzalewowej?
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Stycznia 2018, 08:52:30 »
Jestem ciekaw jak szybko ta inicjatywa upadnie. Od 2013 notorycznie "znikają" jakieś elementy lini kolejowej i idę o zakład, że po pierwszym oszacowaniu kosztów jakie nalezy w tą linię włożyć PLK się wycofa ;)
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Reaktywacja linii nadzalewowej?
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Stycznia 2018, 08:56:02 »
Miałem okazję podróżować tamtędy gdy jeszcze jeździła Arriva, widok z przedniej szyby był przepiękny, naprawdę jeżeli uda się reaktywować tą linię będzie pięknie, tyle że stan torowiska w tedy już pozwalał nam jechać tamtędy rozkładowo 50km/h przez całą trasę z Fromborka do Elbląga. Na moście w Elblągu zdroju było ograniczenie do ledwo 10km/h na stacji Elbląg Zdrój w ogóle chyba 20km/h Ale linia ma potencjał, i mam nadzieje i trzymam kciuki że SKPL się to uda. Tabor mają aby jeździć, więc przeszkód nie widzę.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2018, 08:57:05 wysłana przez Piotr93 »